راهنمای خرید و قیمت کیف و جعبه کمک های اولیه

هر آنچه باید در مورد جعبه کمک های اولیه بدانیم

جعبه کمک های اولیه جزء لوازمی است که داشتن آن در هر مکانی ضروری است. این لوازم امکان  دسترسی سریع به تجهیزات برای درمان افراد مصدوم و یا بیمار را در زمان وقوع حادثه فراهم می‌کند. جهت آشنایی بیشتر با انواع کیت کمک های اولیه تا پایان این مقاله در سایت چی بگیر همراه ما باشید تا اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهیم.

کیف کمک های اولیه باید متناسب با نیازهای شما باشد

با توجه به نیاز شما، جعبه های کمک های اولیه موجود در بازار هستند که به خوبی به شما خدمات می دهد. برای مثال:

  • اگر والدین یک نوزاد تازه متولد شده هستید، به یک جعبه متناسب با نیازهای نوزاد نیاز دارید. این جعبه شامل مواردی برای درمان کروپ، گوش درد، شکم درد و علائم دندان درآوردن است.
  •  اگر حیوان خانگی دارید، یک کیف کمک های اولیه کاملا متفاوت لازم دارید، با محصولاتی برای حذف کنه ها و درمان پنجه های دردناک ...
  • کوهنوردان و کمپینگ ها نیازهای پزشکی متفاوتی دارند. آنها بیشتر زمان خود را در زمین های ناهموار می گذرانند، که خطر سقوط و رگ به رگ شدن را افزایش می دهد. و اگر به صورت گروهی سفر می کنید، ممکن است نیاز به خرید یک جعبه کمک های اولیه بزرگت داشته باشید. برای ماجراجویان انفرادی، یک کیت کوچکتر و سبک وزن می تواند بهترین خدمت را به شما بدهد.
  •  اگر مرتب در رفت و آمد هستید یا به سفرهای جاده‌ای می‌روید، گرفتن جعبه کمک‌های اولیه ماشین که حاوی فلر، کابل‌های جامپر، آب و غذا است، هوشمندانه است. کسانی که در مناطقی با آب و هوای برفی زندگی می کنند باید یک پتو و سایر وسایل ایمنی زمستانی را به کیت اضافه کنند.

معرفی انواع جعبه کمک های اولیه

جعبه کمک های اولیه همه منظوره:

همه باید یک جعبه کمک های اولیه برای خانه یا ماشین داشته باشند. در حالی که این کیت ها شامل تجهیزات کمک های اولیه ای هستند که در ابتدایی ترین داروخانه ها یافت می شوند. جعبه کمک های اولیه همه منظوره تجهیزات مراقبتی مناسبی را برای موارد اورژانسی اولیه مانند خونریزی های خفیف تا متوسط، رگ به رگ شدن، شکستگی استخوان ها و اورژانس های دیابتی فراهم می کند. جعبه کمک های اولیه عمومی معمولاً در خانه ها و وسایل نقلیه مجهز وجود دارند. یک کیت کمک های اولیه همه منظوره شامل اکثر یا همه موارد زیر است: 

محتویات جعبه کمک های اولیه
دستکش استریل یکبار مصرفآسپرین
دستمال مرطوب الکلیدماسنج
دستمال مرطوب ضد عفونی کنندهپماد آنتی بیوتیک
دستمال مرطوب ضد گزشموچین
پد گاز استریلدماسنج
سواب پنبهقرص قند و گلوکز
رول گازنوارچسب
باند مثلثیکیسه پلاستیکی

کیت کمک های اولیه پیشرفته

موارد اورژانسی که به چیزی بیش از ترمیم زخم‌های رایج و آرام کردن دردهای معمولی، نیاز به استفاده از جعبه کمک‌ های اولیه پیشرفته نیز دارند. این جعبه ها به راحتی شرایط اضطراری اولیه را کنترل می‌کنند و در عین حال اولین پاسخ‌دهندگان را برای پاسخ به آسیب‌های تروماتیک‌تر و ارائه حمایت اولیه از زندگی، مجهز می‌کنند و تجهیزات CPR را به یک جزء حیاتی تبدیل می‌کنند. جعبه کمک‌ های اولیه پیشرفته شامل اکثر یا همه لوازمی است که در یک کیت همه منظوره، وجود دارد. سایر موارد اضافی اغلب عبارتند از: 

  • آنتی هیستامین
  •  گاز فشرده
  •  پدهای تروما 
  • پد چشم
  • کرم سوختگی 
  • کرم نیش حشره
  • ماسک cpr
  • ....

برای آشنایی بیشتر با انواع جعبه کمک های اولیه 10 نمونه از با کیفیت‌ترین آن‌ها را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم تا با اطلاعات کافی برای خرید اقدام کنید.

جعبه کمک های اولیه الماس مدل Professional Emergency

مشخصات
ابعاد8*12*20 سانتی‌متر
وزن200 گرم
محتویات جعبه کمک های اولیهچسب زخم - پنس - گاز استریل - شریان بند - باند کشی - باند زخم - چسب باند - پد الکلی - سوت - سنجاق قفلی - بروشور آموزشی - پتوی نجات - دستمال سه گوش - قیچی - چسب حلقه‌ای - چراغ قوه - کمپرس یخ 

جعبه کمک های اولیه کاسپین مدل first

مشخصات
ابعاد21*16*7 سانتی‌متر
وزن400 گرم
محتویات جعبه کمک های اولیهماسک - چسب زخم - دستکش - گاز استریل - باند زخم - چسب باند

جعبه کمک های اولیه

مشخصات
ابعاد13*17*33 سانتی‌متر
وزن700 گرم
محتویات جعبه کمک های اولیهچسب زخم - دستکش - گاز استریل - باند - پنبه
سایر توضیحاتجعبه دو طرفه کمک های اولیه شامل سینی قابل حمل نیز است 

جعبه کمک های اولیه مانا کد MN1

مشخصات
ابعاد5*20*26 سانتی‌متر
وزن400 گرم
محتویات جعبه کمک های اولیهگاز استریل - بتادین - باند زخم - پد الکلی - پنبه

جعبه کمک های اولیه هارتمن کد 06

مشخصات
ابعاد25*17*8.5 سانتی‌متر
وزن805 گرم
محتویات جعبه کمک های اولیهچسب زخم - پنس - گاز استریل - دستکش لاتکس - پد الکلی - بروشور آموزشی - گاز وازلینه - پتوی نجات - دستمال سه گوش - قیچی - چسب حلقه‌ای 
سایر توضیحاتاین جعبه شامل پانسمان آماده شکل پذیر، باند سوختگی، باند محکم کننده و گوش پاک کن نیز است

جعبه کمک های اولیه نیک کد GHL

مشخصات
ابعاد32*12*28 سانتی‌متر
وزن800 گرم
محتویات جعبه کمک های اولیهگاز استریل - بتادین - باند زخم - پد الکلی - پنبه - پیچ و رول پلاک

جعبه کمک‌های اولیه دیبا مدل SD_1080

مشخصات
ابعاد10*22*25 سانتی‌متر
وزن700 گرم
محتویات جعبه کمک های اولیهماسک - چسب زخم - گاز استریل - بتادین - باند کشی - پد الکلی - پنبه - باند دور بافت

کیف کمک های اولیه توسکا مدل 001

مشخصات
ابعاد7*22*26 سانتی‌متر
وزن350 گرم
محتویات جعبه کمک های اولیهچسب ضد حساسیت - دستکش لاتکس - سنجاق قفلی - چسب زخم - گاز استریل - گاز وازلینه - ماسک - پد الکلی - باند دور بافت - باند کشی - بتادین - آتل انگشتی - پد چشمی - پنبه

کیف کمک های اولیه هارتمن کد 02

مشخصات
ابعاد21*7*13 سانتی‌متر
وزن515 گرم
محتویات جعبه کمک های اولیهچسب زخم - پنس - گاز استریل - چسب باند - دستکش لاتکس - بروشور آموزشی - گاز وازلینه - پتوی نجات - دستمال سه گوش - قیچی - چسب حلقه‌ای
سایر توضیحاتاین کیف شامل پانسمان آماده شکل‌پذیر، باند محکم کننده و گوش پاک کن نیز است

کیف کمک های اولیه درمان پژوه مدل first aid kit

مشخصات
ابعاد25*20*5 سانتی‌متر
وزن650 گرم
محتویات جعبه کمک های اولیه2 عدد ماسک
یک بسته چسب زخم
3 عدد گاز استریل
دو عدد گاز وازلینه
بتادین 250 سی سی
یک عدد باند کشی 10 سانتی‌متری
دو عدد باند کشی 5 سانتی‌متری
سه عدد باند پانسمان 10 سانتی‌متری
سه عدد باند پانسمان 5 سانتی‌متری
یک جفت دستکش لاتکس
6 عدد پد الکلی
یک عدد تیغ بیستوری
یک بسته پنبه
12 عدد سنجاق قفلی
تب سنج پیشانی


در ادامه بخوانید : دستگاه قند خون: راهنمای خرید و قیمت بهترین دستگاه تست قند خون

شخصی سازی جعبه کمک های اولیه به چه صورت است؟

چطور یک جعبه کمک های اولیه بسازیم؟

هنگام تهیه جعبه کمک های اولیه، به نیازهای بهداشتی خانواده خود فکر کنید. مثلا:

  • اگر یکی از اعضای خانواده شما دارای آلرژی شدید است، از داروهای آنتی هیستامین استفاده کنید.
  • اگر اعضای خانواده سالخورده ای با پوست شکننده دارید، قرار دادن یک رول نوار کاغذی می تواند برای محافظت از پوست ظریف مفید باشد.
  • اگر شما یا یکی از اعضای خانواده‌تان مبتلا به دیابت هستید، یک جعبه آب میوه، قرص‌ها و ژل‌های گلوکز و یک کیت تزریق اضطراری به همراه داشته باشید.
  • آسپرین جویدنی کودک ممکن است به فردی که بیماری عروق کرونر دارد کمک کند، مشروط بر اینکه فرد به آسپرین حساسیت نداشته باشد.
  •  پیشنهاد می‌‌شود یادداشتی را به جعبه خود بچسبانید که حاوی دستورالعمل‌هایی درباره مکان یافتن سایر وسایل در اطراف خانه و نحوه عمل در مواقع اضطراری خاص است. برای مثال، می‌توانید از یک یادداشت برای یادآوری محل نگهداری نوشیدنی‌ها و غذاهای شیرین در مواقع ضروری برای افراد دیابتی  استفاده کنید.
  • نوشتن آدرس منزل یا محل کار در قسمت بیرونی کیت می تواند به کاربران یک مرجع موقعیت مکانی مفید برای اپراتورهای 911 بدهد.

راهنمای خرید جعبه کمک های اولیه

محتویات جعبه کمک های اولیه

قبل از خرید جعبه کمک های اولیه لازم است نکاتی را بدانید تا با اطلاعات کافی برای تهیه آن اقدام کنید.

اندازه جعبه کمک های اولیه

اندازه جعبه کمک های اولیه از این جهت اهمیت دارد که با توجه به تعداد حاضرین هر مکان تهیه می‌شود. به عنون مثال جعبه کمک های اولیه بزرگ برای محیط‌هایی با تعداد اعضای زیاد تهیه می‌شود. برای باشگاه های ورزشی و فضا‌های بازی که امکان آسیب دیدگی زیاد است، می‌توانید کیف کمک های اولیه خریداری کنید.

جعبه کمک های اولیه شامل چیست؟

در هنگام خرید جعبه کمک های اولیه، کیتی را تهیه کنید که تمام لوازم مورد‌نیاز را داشته باشد تا در مواقع اضطراری سریعا بتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. 

نحوه استفاده کیف کمک های اولیه را بیاموزید

موقع خرید کیت کمک های اولیه مدلی را خریداری کنید که راهنمای استفاده از محتویات لوازم داخل جعبه را داشته باشد. دفترچه راهنما استفاده از هریک از وسایل را به خوبی به شما می‌آموزد تا در صورت بروز حادثه بتوانید به سرعت اقدامات لازم را انجام دهید.

قیمت جعبه کمک های اولیه

قیمت جعبه کمک های اولیه به ابعاد، محتویات موجود در جعبه و موارد دیگری بستگی دارد. داشتن جعبه کمکهای اولیه در خانه یا محل کار از اهمیت زیادی برخوردار است. پس بهتر است مدلی را انتخاب کنید که علاوه بر داشتن قیمت مناسب، کیفیت و کارایی لازم را داشته باشد تا مدت زمان زیادی قابل استفاده باشد.

نحوه استفاده ایمن از محتوایات جعبه کمکهای اولیه

خرید و قیمت جعبه و کیف کمک های اولیه

هر مورد در جعبه کمک های اولیه با دستورالعمل هایی برای استفاده همراه است. برای جلوگیری از واکنش های آلرژیک و سایر بیماری ها این موارد را بخوانید. بسیاری از کیت‌های کمک‌های اولیه همراه با کتاب دستورالعمل ارائه می‌شوند یا شرکت در کلاس کمک‌های اولیه را توصیه می‌کنند. 

کیف کمک های اولیه را در یک مکان مرکزی نگه دارید. جعبه و کیف کمک های اولیه خود را در مکانی با دسترسی آسان و شناخته شده - برای بزرگسالان، نه بچه ها - در خانه یا وسیله نقلیه خود نگه دارید. 

مواد فعال را بررسی کنید. برخی از داروها با سایر داروها واکنش ضعیفی نشان می دهند یا حاوی ترکیباتی هستند که می توانند باعث ایجاد آلرژی شوند. اطمینان حاصل کنید که محصولات شما، مانند آسپرین، برای استفاده ایمن هستند. 

به دنبال دستورالعمل استفاده باشید. هر دارو، کیسه یخ، و سایر موارد کمک های اولیه دستورالعمل خاصی برای استفاده دارد. آنها را دنبال کنید. کودکان زیر دوازده سال معمولاً به دوزهای کمتری از داروها نیاز دارند. دستورالعمل ها را با دقت بخوانید تا بیش از حد دارو مصرف نکنید.

تاریخ انقضا را به خاطر بسپارید. آنتی بیوتیک ها و سایر اقلام کمک های اولیه با تاریخ انقضا ارائه می شود. به طور معمول، آنها بعد از این تاریخ اثر خود را از دست می دهند، بنابراین مطمئن شوید که از زمان جایگزینی این محصولات آگاه هستید. به عنوان مثال، نیترو (برای فردی که بیماری قلبی دارد)، باید هر شش ماه یکبار تعویض شود، زیرا تحلیل می رود و به خوبی کار نمی کند. 

جعبه را در محل خنکی قرار دهید. برخی از داروها مانند انسولین باید خنک نگه داشته شوند. 

از وازلین یا پماد آنتی بیوتیک برای سوختگی استفاده نکنید. اگر سوختگی جدید و شدید باشد، استفاده از این موارد می تواند گرما را جذب کند و سوختگی را بیشتر کند. در این مواقع آلوئه ورا بهترین انتخاب است.

آسپرین برای بچه ها توصیه نمی شود. کودکان خردسال (نوزادان تا سن مدرسه) نبایدآسپرین مصرف کنند، به خصوص اگر نمی دانید که آیا اخیراً به یک بیماری ویروسی مبتلا شده اند یا خیر. کودکانی که آسپرین مصرف می کنند ممکن است به سندرم ری مبتلا شوند که می تواند کشنده باشد.

جعبه کمک های اولیه اولیه باید در کجای محل کار قرار گیرد؟

جعبه کمک های اولیه خود را در مکانی امن، خشک و در دسترس قرار دهید و مطمئن شوید که همه اعضای خانواده شما می دانند کجاست.

جعبه کمک های اولیه باید در محیطی که تمام افراد حاضر در محل بتوانند دسترسی فوری به آن داشته باشند، قرار گیرد. به عنوان مثال راهرو یا آبدارخانه محل مناسبی است، چرا که در رفت و آمد به آن‌جا برای تمام کارکنان آسان بوده و در صورت وقوع حادثه می‌توانند لوازم مورد‌نیاز خود را از جعبه برداشته و استفاده کنند.

جعبه کمکهای اولیه را از کجا خریداری کنیم؟

برای خریدجعبه کمک های اولیه می‌توانید نمونه‌‌های معرفی شده را مشاهده و ارزیابی کرده و بعد اقدام به تهیه کنید. در صورت خرید حضوری نیز می‌توانید به داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های لوازم پزشکی مراجعه کنید. 

آیا داشتن جعبه کمک های اولیه الزام قانونی دارد؟

طبق قوانین و مصوبات قانون کار، کارفرما باید متناسب با تعداد کارمندان خود در محیط کار جعبه کمک های اولیه را در محلی که دسترسی سریع به آن امکان‌پذیر باشد، قرار دهد. به این دلیل که در صورت وقوع حادثه، کارگرانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، از خدمات این بیمه برخوردار خواهند شد.

آیا جعبه کمک های اولیه برای ماشین ضروری است؟

چه صرفاً در حال رفت و آمد به محل کار و بازگشت به خانه باشید، و یا به یک سفر جاده ای هیجان انگیز بروید، بهتر است که برای هر اتفاقی که ممکن است در این مسیر رخ دهد آماده باشید. حتی اگر بهترین راننده دنیا باشید، ممکن است شرایط اضطراری در جاده اتفاق بیفتد. داشتن کیف کمک های اولیه برای ماشین خود یکی از بهترین راه ها برای آماده سازی خود و خانواده برای هر نوع اضطراری است که ممکن است با آن مواجه شوید.

داشتن جعبه کمک های اولیه در ماشین، می‌تواند در شرایط اضطراری به شما کمک کند. و شما را از گیر افتادن در یک موقعیت بد محافظت کند.

سخن پایانی

ما در سایت چی بگیر انواع جعبه و کیف کمک های اولیه را به شما معرفی کرده و به بررسی نکات مهم قبل از خرید پرداختیم. حالا شما می‌توانید با توجه به اطلاعاتی که در اختیار دارید کیت کمک های اولیه را با تجهیزات و قیمت مناسب خریداری کنید. از شما خواشمندیم تجربه استفاده از جعبه کمک های اولیه با ما در میان گذاشته و لینک این صفحه را برای دوستانتان بفرستید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.