مخزن آب: راهنمای خرید و قیمت منبع و تاکر آب(فلزی،گالوانیزه،پلی اتیلن)

خرید مخزن آب و دسترسی به آب آشامیدنی در هر شرایطی

با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش میزان بارش، همۀ ما به اهمیت آب پی برده‌ایم. به جرأت می‌توانیم بگوییم که قطعی آب یا حتی فشار بسیار کم آب یکی از مشکلات اصلی خانواده‌های ایرانی است و فرقی نمی‌کند که در شمال ایران ساکن‌اید یا جنوب. بهترین راهکار برای سهولت در دسترسی به آب سالم، خرید مخزن آب است. ما در این مقاله از وب‌سایت چی بگیر برای شما عزیزان دربارۀ راهنمای خرید مخزن آب باکیفیت و قیمت مناسب خواهیم گفت.

اگر جای خالی تانکر آب را در خانه و محل کارتان احساس می‌کنید و با فشار کم آب یا سایر مشکلاتی از این دست درگیر هستید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. ضمن بررسی راهنمای خرید مخزن آب تعدادی از بهترین تانکر آب گالوانیزه و انواع آن را معرفی می‌کنیم.

آشنایی با انواع مخزن آب و کاربردهای آن‌ها

قبل از هر چیزی باید بگوییم که انواع تانکر و مخزن صرفاً برای ذخیره آب نبوده و در صنعت برای نگهداری سایر مایعات و مواد شیمیایی نیز کاربرد دارند. مخزن های آب را با توجه به فاکتورهای متعددی می‌توانبه انواع مختلف دسته بندی کرد. در این قسمت تلاش خود را می‌کنیم تا به خوبی با انواع مخزن آب آشنا شده و با بررسی قیمت تانکر آب بهترین گزینه ممکن را انتخاب و خریداری کنید.

انواع تانکر آب با توجه به جنس

یکی از فاکترهای مهم برای دسته‌بندی کردن انواع مخزن آب، جنس آن‌ها است. در جدول زیر جنس تمامی تانکر های آب را برای شما شرح داده و خواهیم گفت که چه کاربردهایی دارند. این موارد مهم عبارت‌اند از:

جنس تانکر
معرفی و کاربرد مخزن

تانکر آب پلاستیکی

ساده‌ترین مدل تانکر آب نوع پلاستیکی بوده و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد. از تناکرهای پلاستیکی برای مصارف خانگی و به منظور ذخیره آب آشامیدنی استفاده می‌کنند. این مدل از مخزن آب می‌تواند یک یا چند لایه باشد.

تانکر آب پلی‌اتیلن

رایج‌ترین جنس مخزن آب از جنس پلی‌اتین بوده و جزء مدل‌های پرفروش برای مصارف خانگی و حتی صنعتی محسوب می‌شود. زمانی که مخزن پلی‌اتیلن خریداری می‌کنید از بابت سالم بودن مایعات به ویژه آب اطمینان خاطر خواهید داشت.

مخزن اب فلزی

مخازن فلزی خود با توجه به نوع فلز در دسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌گیرند. استفاده از مخزن آب فلزی در گذشته بسیار رایج بود ولی در حال حاضر بیشتر در شرکت‌های صنعتی و کارخانه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. این مدل از مخزن باید ضدزنگ بوده و بر اثر هوا و تماس با آب دچار فرسایش نشود.

انواع مخزن آب با توجه به شکل

جالب است بدانید که مخزن آب را با توجه به شکل ظاهری که دارند به مدل‌های متنوعی دسته‌بندی می‌کنند. این مدل‌ها عبارت‌اند از:

تانکر کروی: 

این مدل از مخزن آب دایره و کروی شکل است و معمولاً در ابعاد مختلف موجود بوده و بیشتر استفاده صنعتی دارد. تانکر آب کروی مناسب برای قرارگرفتن در سقف ساختمان‌ها است و در ابعاد بسیار بزرگ حتی ظرفیت 6000 لیتر موجود است.

مخزن اب کتابی:

شکل ظاهری این مخزن از برگه‌های کتاب الهام گرفته و اگر به آن از روبه‌رو نگاه کنید شبیه به ورق‌های قرار گرفته در کنار هم هستند. اگر حیاط یا حیاط خلوت منازل شما به صورت کشیده و مستطیل شکل است، خرید مخزن آب کتابی مناسب شما است.

مخزن آب مکعبی گالوانیزه:

 این مدل از تانکر آب شبیه به مکعب مستطیل بوده و در ابعاد و اندازه‌های مختلف در بازار عرضه می‌شود.

مخزن آب استوانه‌ای:

 از دیگر مخزن های آبی که محل کمی برای اشغال نیاز دارد مدل استوانه‌ای است. ظرفیت و گنجایش تانکر آب استوانه‌ای نیز متفاوت بوده و شما با توجه به بودجه و نیازی که دارید، قادر به خرید آن‌ها هستید.

انواع مخزن آب با توجه به نحوۀ قرارگیری

لازم به ذکر است که تانکر های آب را با توجه به شیوۀ قرار گرفتن می‌توان به دو دسته زیر تقسیم‌بندی کرد:

  • منبع آب عمودی: این مدل از تانکر آب حالت ایستاده داشته و برای محیط‌های کوچک بسیار مناسب است. 
  • منبع آب افقی: این مدل از تانکر آب به شکل افقی بوده و از آن در سقف پشت‌بام، حیاط و ... می‌توان استفاده کرد.

معرفی بهترین مارک مخزن آب

مخزن آب حجیم پلاست ماهرو لرستان مدل F25-102 ظرفیت 100 لیتر

مشخصات محصول
ابعاد74*44*55 سانتی‌متر
وزن5500 گرم
جنسپلی‌اتیلن
فناوری محصولآنتی باکتریال
ضدجلبک
مقاومت در برابر سرما
مقاوم در برابر گرما
ویژگی تانکر آب3 لایه
سایر مشخصاتدارای فیتینگ ورودی و خروجی بوده و به روی مخزن نصب و آب‌بندی شده است.

مخزن آب حجیم پلاست ماهرو لرستان مدل F25-511 ظرفیت 500 لیتر

ابعاد این مخزن 500 لیتری برابر با 81*81*210 سانتی‌متر بوده و مناسب مصارف خانگی است. این تانکر آب پلی‌اتیلن 21 کیلوگرم وزن داشته و به صورت 3 لایه است. از فناوری منحصربه‌فرد آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آنتی باکتریال بودن
  • ضدجلبک
  • مقاوم در برابر سرما و گرم

لازم به ذکر است که این مخزن آب دارای فیتینگ برنجی 3/4 اینچ به 1 اینچ ورودی و فیتینگ برنجی 3/4 اینچ به 1 اینچ خروجی درب مخزن آب است. این مخزن دارای قلاب بوده و سهولت جابجایی آن به مراتب بیشتر از سایر مخزن‌های آب است.

مخزن آب پلاستونیک مدل کتابی CF-5324 گنجایش 500 لیتر

مشخصات مخزن آب
ابعاد143*50*111 سانتی متر
وزن29 کیلوگرم
جنسپلی‌اتیلن
فناوریآنتی باکتریال
ضدجلبک
مقاوم در برابر گرما و سرما
ویژگی‌های مخزن آب
3 لایه
دارای سوپاپ اطمینان

مخزن آب حجیم پلاست ماهرو لرستان مدل F30-322 ظرفیت 3000 لیتر

اگر قصد خرید مخزن آب با ظرفیت بالا دارید، این مدل گزینه مناسبی است و ظرفیت 3000 لیتر دارد. ابعاد این تانکر 226*139*145 سانتی متر بوده و وزن آن 100 کیلوگرم است و جنس آن نیز پلی‌اتیلن است. این مخزن به صورت 3 لایه بوده و آنتی باکتریال، ضدجلبک و مقاوم در برابر گرما و سرما است. 

مخزن آب  پلیمر روشان مدل MO-W1500 گنجایش 1500 لیتر

  • ابعاد مخزن: 114*114*172 سانتی متر
  • وزن مخزن: 44 کیلوگرم
  • ویژگی‌ها: آنتی‌باکتریال، ضدجلبک، مقاوم در برابر گرما و حرارت
  • تعداد لایه‌های تانکر: 3 لایه
  • سایز درب: 44

 مخزن آب پلاستونیک مدل 6351 حجم 1000 لیتر

وزن این مخزن آب برابر با 30 کیلوگرم بوده و ابعاد آن 109*109*145 سانتی متر است و ظرفیت  1000 لیتر دارد. از این مخزن 3 لایه برای مصارف خانگی و سایر موارد می‌توانید استفاده کنید و به صورت آنتی باکتریال و ضدجلبک است.

مخزن آب پلاستونیک مدل کتابی CF-5350 ظرفیت 1000 لیتر

مشخصات مخزن آب
ابعاد163*63*141 سانتی‌متر
وزن45 کیلوگرم
جنسپلی‌اتیلن
ویژگی محصول3 لایه
دارای سوپاپ اطمینان

مخزن آب پلاستونیک مدل 6304 ظرفیت 80 لیتر

اگر به دنبال یک مخزن با ظرفیت کم هستید، این مدل تانکر با وزن 55 کیلوگرم و ظرفیت 80 لیتر بسیار مناسب بوده  و از جنس پلی‌اتیلن مرغوب است. این مخزن به صورت 3 لایه بوده و مقاومت بالایی در برابر گرما و سرما داشته و خرید آن توصیه می‌شود.

مخزن آب پلاستونیک مدل مکعبی 5305 ظرفیت 230 لیتر

این مدل از مخزن مکعبی آب دارای ابعاد 60*40*125 سانتی متر بوده و فضای محدودی را اشغال می‌کند. وزن این محصول 16 کیلوگرم است و ظرفیتی برابر  با 230 لیتر دارد. اگر تعداد اعضای خانواده شما دو تا سه نفر است، این محصول برای استفاده خانگی مناسب است.

مخزن آب پلیمر روشان مدل MO-W500 گنجایش 500 لیتر

اگر مقاومت در براب گرما و سرمای مخزن آب برای شما یک اولویت است، این مدل با ابعاد 85*85*107 سانتی متر است و وزنی برابر با 20 کیلوگرم دارد. این محصول دارای فیتینگ ورودی و خروجی و درب مخزن است و با 3 لایه مقاوم ضدباکتریال بسیار مناسب مصارف خانگی است.

مخزن آب حجیم پلاست مدل F25-702 ظرفیت 750 لیتر

این مدل از مخزن آب دارای فیتینگ برنجی ورودی و خروجی بوده و از جنس پلی‌اتیلن است. وزن آن 33 کیلوگرم و ابعاد آن 140*92*100 متر است. فناوری این محصول به شرح زیر است:

  • آنتی باکتریال
  • ضدجلبک
  • مقاوم در برابر سرما
  • مقاوم در برابر حرارت و گرما
  •  سه لایه

مخزن آب پلاستونیک مدل مکعبی کوتاه 5340 ظرفیت 800 لیتر

  • ابعاد: 170*90*70 سانتی متر
  • وزن: 32 کیلوگرم
  • تعداد لایه: 3 لایه
  • جنس: پلی‌اتیلن
  • ظرفیت: 800 لیتر

مخزن آب پلیمر روشان مدل MO-W2000 گنجایش 2000 لیتر

  • ابعاد: 202*127*135 سانتی متر
  • وزن: 75 کیلوگرم
  • جنس: پلی اتیلن
  • اقلام همراه مخزن: دارای فیتینگ و درب مخزن
  • تعداد لایه: 3 لایه

مخزن آب پلاستونیک مدل 6365 - VF گنجایش 2000 لیتر

ابعاد این مخزن آب 113*113*237 سانتی متر است و وزنی برابر با 60 کیلوگرم دارد. جنس آن پلی اتیلن بوده به صورت 3 لایه با سوپاپ اطمینان است. این محصول دارای یک ورودی 3.4 به 1 اینچ برنجی و یک سر ریز 1.2 به 3.4 اینچ برنجی، یک خروجی 1 به 1.4 اینچ برنجی است.


در ادامه بخوانید : موتور برق: 10 مدل بهترین موتور برق خانگی (بی صدا ترین)

راهنمای خرید مخزن آب پلی اتیلن

خرید و بهترین قیمت مخزن آب

اگر نیازمند خرید تانکر آب گالوانیزه هستید، لازم و ضروری است که به نکاتی توجه داشته و با آگاهی کامل برای خرید اقدام کنید. موارد زیر صفرتاصد نکاتی است که برای خرید مخزن کتابی، مکعبی و ... باید به آنها دقت کنید. این موارد عبارت‌اند از:

دلیل خرید مخزن آب را مشخص کنید.

در درجه اول لازم و ضروری است که به چه منظوری قصد خرید تانکر آب دارید؟ اگر مصارف صنعتی و کاری دارید، خرید مخزن نیازمند دقت و توجه اصولی‌تر است. هدف چی بگیر در این مقاله معرفی مخزن های مخصوص آب بوده و صرفاً به این مدل از تانکرهای گالوانیزه می‌پردازد. برای مشخص کردن هدف به این نکته نیز باید دقت داشته باشید که در کجا از آن استفاده خواهید کرد.

قیمت مخزن آب

مورد دومی که باید درنظر داشته باشید میزان هزینه‌ای است که تمایل به پرداخت آن برای خرید مخزن آب دارید. از طرفی هرچه گنجایش و ظرفیت مخزن آب بیشتر باشد، قیمت خرید آن نیز بیشتر شده و باید به این نکته دقت داشته باشید. برخی از مناطق روستایی و خرج از شهر دسترسی به آب قابل شرب ندارند و داشتن تانکر آب برای ساکنین این مناطق ضروری است. اگر از آب‌های غیرشهری مانند چاه، چشمه و ... استفاده می‌کنید، بهتر است متناسب با تعداد و اعضای خانواده مخزنتی با ظرفیت مشخص خریداری کنید. در نتیجه برای انتخاب مخزن دلخواه و مناسب در ابتدا به دنبال پاسخ این پرسش باشید: «این مخزن آب تا چند لیتر ظرفیت دارد؟»

جنس مخزن آب و ویژگی‌های آن

یکی از مهمترین ویژگی‌های مخازن آب و تانکر آب ضدجلبک و آنتی‌باکتریال بودن آن‌ها است. پیشنهاد تیم چی بگیر برای شما عزیزان خرید مخزن آب با جنس پلی‌اتیلن است. این مدل از مخازن در برابر میکروب و باکتری‌ها مقاومت دارند. با اطمینان خاطر می‌توانید مخزن پلی اتیلن خریداری کرده و از سالم بودن آب آشامیدنی مطمئن باشید.

مخزن آب چند لایه بخریم؟

یکی از موارد دیگری که بر قیمت و کیفیت تانکر آب اثرگذار است، مسئله تعداد لایه‌های آن است. بدون شک هر چه تعداد لایه‌ها بیشتر باشد مقاومت آن نیز افزایش یافته و در نتیجه با افزایش قیمت روبه‌رو خواهید بود.

رنگ تانکر آب

اگرچه اکثر مخازن آب از جنس پلاستیک و پلی اتیلن هستند و هر چه رنگ پلاستیک تیره‌تر باشد نشان‌دهنده مقاومت بالا است. اما دربارۀ خرید مخزن آب به هیچ عنوان توصیه ما خرید مخازن به رنگ تیره نیست. زیرا رنگ‌های تیره گرمای بیشتری را جذب کرده و در نتیجه با کاهش عمر مخزن مواجه خواهید شد. رنگ‌های زیر برای خرید تانکر آب مناسب‌اند:

  • سفید
  • آبی
  • سبز

نحوۀ ایستایی و شکل مخزن آب

از دیگر موارد مهم که ملزم به رعایت آن برای خرید تانکر آب هستید، توجه به محل قرار گرفتن و نحوۀ ایستایی مخزن است. اگر تمایل به قرار دادن مخزن آب در بالای پشت‌بام دارید، بهتر است که مخزن به رنگ روشن خریداری کنید و مشکلی از نظر ابعاد و اندازه نخواهید داشت. دقت داشته باشید که مخازن مکعبی، مخزن آب مکعبی، استوانه‌ای عمودی و ... به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کمترین فضای ممکن را اشغال کنند. لذا خرید این مدل از مخازن برای محیط‌های کوچک توصیه می‌شود. 

ابعاد و اندازه و وزن مخزن

معمولاً افراد بر این تصوراند که هرچه مخزن آب بزرگتر باشد، از بابت ذخیره آب آسوده خواهند بود. البته نباید این نکته را فراموش کنید که سهولت در جابجایی مخزن آب نیز حائز اهمیت است. برخی از مخازن دارای قلاب مخصوص بوده و به راحتی در جابجایی می‌توانید از آن استفاده کنید. ابعاد و اندازه مخزن را نیز در زمان خرید مورد بررسی قرار داده و با محل قرار گرفتن مطابقت دهید.

قابلیت تحمل گرما و سرمای منبع آب

از دیگر مواردی که برای خرید منبع آب باید به آن توجه داشت، مسئله تحمل حرارت گرم و هوای سرد است. به عنوان مثال برخی از مخازن پلاستیکی تحما هوای زیر صفر درجه را نداشته و دچار ترک می‌شوند. حتماً می‌دانید که مخزن آب ترک برداشته کارایی نداشته و قابلیت تعمییر نیز ندارد. در نتیجه در زمان خرید این فاکتور مهم را فراموش نکنید.

سوالات مهم برای خرید منبع آب

راهنمای خرید و قیمت تانکر آب پلی لتیلن

چه راهکاری برای جلوگیری از ترک برداشتن منبع آب دارید؟

اگر در مناطق سردسیر زندگی می‌کنید، به هیچ عنوان در مواقع بارش برف و یخبندان منبع آب را به صورت پر در محیط بیرونی قرار ندهید. زیرا سرما منجر به یخ زدن آب درون منبع آب شده و منجر به افزایش حجم آب و در نتیجه ترک برداشتن منبع می‌شود.

آیا خرید منبع آب به صورت آنلاین معقولانه است؟

بله، کافی است به قیمت مخزن های آب معرفی شده دقت کنید و از مقرون‌به‌صرفه بودن قیمت آن‌ها اطمینان کسب کنید. از طرفی در زمان ارسال منبع آب تمامی جوانب احتیاط لحاظ شده و محصول به سالم‌ترین شکل ممکن به خریدار تحویل داده می‌شود.

مخزن زیر زمینی آب چیست؟

این مدل از مخزن به گونه‌ی طراحی شده‌اند که در زیز زمین قرار داده می‌شوند و برای جغرافیا و شرایط جویی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چه زمانی باید برای نظافت منبع آب اقدام کرد؟

بهتر است که سالانه دو بار مخزن آب منازل مسکونی خود را تمیز و ضدعفونی کنید. بهتر است اگر برگ، زباله و هر چیز دیگری درون مخزن آب قرار دارد، آن را خارج کرده و سپس با مواد ضدعفونی کننده مانند کلر و سایر موارد برای نظافت تانکر آب اقدام کنید.

مخازن آب را در کجا قرار دهیم؟

بهترین مکان برای قرار دادن و نصب مخزن آب محیطی است که سرپوشیده و سایه باشد. همچنین دقت داشته باشید که هیچگونه ضربه‌ای به مخزن آب وارد نشود.

سخن پایانی

از همراهی شما عزیزان تا پایان این مقاله از سایت چی بگیر بسیار خرسندیم. امیدواریم مطالب عنوان شده برای شما مفید بوده و متناسب با نیازی که دارید، بهترین و باکیفیت‌ترین مخزن آب را انتخاب کرده و خریداری نمایید. از بابت کیفیت و متناسب بودن قیمت نیز هیچ گونه نگرانی نداشته باشید. در ادامه نظر شما را به سوالات مهمی دربارۀ خرید مخزن آب گالوانیزه جلب می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.