هارنس چیست؟ خرید و قیمت انواع هارنس (زنانه، کوهنوردی...)

خرید هارنس ایمنی نیاز ضروری کوهنوردان و مشاغل سخت

فرقی نمی‌کند که شغل شما در ارتفاعات است یا به کوهنوردی و صخره‌نوردی علاقه‌مند هستید، در هر صورت رعایت جوانب ایمنی ضرورت دارد. به این منظور می‌توان گفت که خرید هارنس ایمنی برای ورزشکاران و مشاغلی که با ارتفاع سروکار دارند، واجب است. اگر نمی‌دانید هارنس چیست یا تجربۀ خرید این قبیل از تجهیزات ایمنی را ندارید، مطالعه این مطلب از سایت چی بگیر را از دست نداده و همراه ما باشید.

هارنس چیست؟

برخی از مشاغل سخت در ارتفاعات انجام شده و افراد در معرض خطر سقوط هستند. کوهنوردان، سنگ و صخره‌نوردان نیز در ارتفاعات بلند و خطرناک به ورزش پرداخته و از این رو رعایت جوانب ایمنی برایشان ضرورت دارد. هارنس ایمنی وسیله‌ای است که دقیقاً به این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک هارنس ایمنی از چندین عدد حلقه، تسمه، کش و پارچه مخصوص تشکیل شده و مقاومت بالایی دارد. لازم به ذکر است که تنوع هارنس بسیار بالا بوده و صرفاً به هارنس کوهنوردی و صخره‌نوردی خلاصه نمی‌شود‌.

معرفی انواع هارنس

همان‌طور که اشاره کردیم تنوع هارنس بسیار متفاوت بوده و با توجه به مدل و شکل ظاهری و کاربردهایی که دارند به مدل‌های متنوع دسته‌بندی می‌شوند. موارد زیر از جمله‌ کاربردی‌ترین هارنس ایمنی محسوب می‌شوند:

  • هارنس ایمنی: انواع هارنس ایمنی که برای برخی مشاغل و ورزش‌های خاص استفاده می‌شود با توجه به نوع مهار و تعداد حلقه‌هایی که دارند دسته‌بندی می‌شوند. برخی از آنها تنها برای مهار قسمت کمر بوده و تمرکزشان به روی این قسمت است. در صورتی که مدل‌های پیشرفته و‌ بهتر دارای دو و سه نقطه مهار بوده و تمرکزشان به روی پاها، کمر و سایر نقاط بدن شخص است.
  • هارنس فانتزی: از هارنس فانتزی برای نگهداری حیوانات خانگی استفاده می‌شود. برخی از حیوانات خانگی به ویژه سگ‌ها علاقه بسیاری به تاب‌بازی دارند و به واسطه یک هارنس فانتزی می‌توان امنیت و ایمنی آن‌ها را فراهم کرد. از طرفی برای در آغوش گرفتن حیوانات خانگی نیز می‌توان از هارنس مخصوص استفاده کرد.
  • هارنس کودکان: اگر کودک شما به کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی علاقه‌ زیادی دارد، بهتر است که نگرانی‌ها را کنار گذاشته با خرید هارنس کودک مانع علاقه او به ورزش نشوید. این قبیل از هارنس ایمنی متناسب با استایل و اندام کودکان طراحی شده و ارگونومیک هستند. از دیگر مدل‌های هارنس کودکان، می‌توانیم به مدلی که مخصوص کنترل راه رفتن کودکان است، اشاره کنیم. این قبیل از هارنس برای کودکانی که تازه شروع به گام برداشتن کرده‌اند استفاده می‌شود.
  • هارنس زنانه: از آنجایی که اندام بانوان متفاوت از آقایان بوده و زنان ریز جثه‌تر از مردان هستند، هارنس ورزشی آنها نیز متفاوت‌تر است. در نتیجه توصیه می‌کنیم متناسب با جنسیت خود هارنس دره‌نوردی و کوهنوردی خریداری کنید.

هارنس ایمنی آدلا مدل 4538

مشخصات
وزن700 گرم
پهنای هارنس26*23*11
جنسبرزنت
ویژگی‌های هارنساتصال حلقه‌ای
اتصال کارابین
هارنس ایمنی تمام بدن
هارنس شوک گیر
سایر توضیحاتمحصول تولید کشور تایوان است.

هارنس ایمنی البرز پوشش مدل A242

وزن این مدل از هارنس ایمنی برابر با 2.3 کیلوگرم بوده و مناسب برای تمام بدن است. این پوشش محصوص منجر به ایمنی کل بدن شده و مجهز به یک جیب برای قرار دادن وسایل ضروری است. دارای دو بند بزرگ و سه بند کوچک بوده و 5 حلقه فلزی برای اتصال دارد. از دیگر ویژگی‌های هارنس ایمنی می‌توان به 10 بند کشی و به روی دوش اشاره کرد. خوشبختانه سایز آن متغیر بوده و افراد زیادی می‌توانند با سایز متفاوت از این پوشش استفاده کنند.

هارنس مدل ولکان

مشخصات
ابعاد125*7*1 سانتی متر
وزن0.4 کیلوگرم
طول1.2 سانتی متر
پهنای هارنس0.4 اینچ
جنسالیاف مصنوعی

هارنس ورک من مدلWK0A

اگر قصد خرید هارنس ایمنی برای کار به روی داربست را دارید، این مدل با وزن 0.5 کیلوگرم و بسیار مناسب است. این مدل دارای لنیارد و کارابین بوده و از مهم‌ترین ویژگی آن هارنس سیمبانی است.

هارنس ایمنی کراتوس سیفتی مدل FA 10 204 00

مشخصات
ابعاد129*72 سانتی متر
وزن1.74 کیلوگرم
حداکثر وزن قابل تحمل140 کیلوگرم
ویژگی هارنسهارنس ایمنی تمام بدن

هارنس ایمنی کراتوس سیفتی مدل FA 10 211 00

هارنس کایا مدل P-455 Y

مشخصات
وزن2.356 کیلوگرم
طول140 سانتی متر
پهنای هارنس56*22*2 اینچ
جنسالیاف مصنوعی
حداکثروزن قابل تحمل  150 کیلوگرم

هارنس کایا مدل P-455 YO

مشخصات
وزن2.500 کیلوگرم
طول140 سانتی متر
پهنای هارنس56*22*2 اینچ
جنسالیاف مصنوعی
حداکثروزن قابل تحمل  150 کیلوگرم

هارنس کراتوس سیفتی مدل FA 10 206 00

مشخصات
وزن2.69 کیلوگرم
ابعاد129*72 سانتی متر
ویژگی هارنسهارنس ایمنی تمام بدن
سایر توضیحاتجنس تسمه ها از پلی استر و جنس قلاب و سگک از فولاد است.
حداکثر وزن قابل تحمل  140 کیلوگرم

هارنس کایا مدل P-451 PO

مشخصات
وزن2.150 کیلوگرم
طول100 سانتی متر
پهنای هارنس40*23*1 اینچ
جنسالیاف مصنوعی
حداکثر وزن قابل تحمل  150 کیلوگرم

معیارهای چی بگیر برای خرید بهترین هارنس ایمنی و کوهنوردی

هارنس چیست؟ معرفی انواع هارنس زنانه و ایمنی

اگر تاکنون برای خرید هارنس کوهنوردی و ایمنی اقدام نکرده‌اید بهتر است موارد و نکات زیر را در نظر داشته و با آگاهی برای خرید اقدام نمایید. این موارد و نکات مهم عبارت‌اند از:

متناسب با نیاز خود هارنس ایمنی بخرید.

در درجه اول باید هدف خود از خرید هارنس ایمنی را مشخص کنید. اگر برای مشاغل خود قصد خرید دارید یا به منظور ورزش و کوهنوردی تمایل به خرید هارنس ورزشی دارید؛ در ابتدا هدف خود را مشخص کرده و متناسب با هدف و نیاز خود خرید کنید.

ابعاد و اندازه هارنس ایمنی

هارنس ورزشی که خریداری می‌کنید باید متناسب با سایز و اندام شما باشد. اکثر هارنس های ورزشی قابلیت تنظیم ابعاد و اندازه داشته و برای سایزهای مختلف استفاده می‌شوند. اگر هارنس ایمنی بزرگتر از سایز شما باشد ممکن است سلامت شمکا را به خطر انداخته و موجب سقوط شود. از طرفی هارنس ایمنی تنگ نیز ورزش کوهنوردی و دره‌نوردی را برایتان ملال‌آور می‌کند.

مدل هارنس کوهنوردی

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم تنوع مدل هارنس با توجه به کاربردهایی که دارند متفاوت بوده و توجه به این موارد در زمان خرید ضوری است. هر چه تعداد نقاط مهار وزن در هارنس ایمنی بیشتر باشد، یعنی کیفیت آن بهتر است. تصور کنید در حال سقوط هستید، مسلماً چندین طناب و تسمه در قسمت‌های مختل از جمله کمر و پاها بیشتر جنبه ایمنی شما را تحمل می‌کند.

قابلیت تحمل وزن

از دیگر فاکتورهای مهم که برای خرید هارنس ایمنی باید به آن دقت داشت، قابلیت تحمل وزن آن است. برخی از مدل‌های مقاوم هارنس کوهنوردی قادر به تحمل وزن افراد تا 150 کیلوگرم هستند.

برند هارنس ایمنی و کشور تولید کننده

بدون شک محصولات ایمنی و تجهیزات ورزشی برندهای خارجی کیفیت متمایز و منحصربه‌فردی دارند. توصیه می‌کنیم برای خرید هارنس ایمنی حتماً به برند و کشور تولید کننده آن دقت داشته باشید.

جنس هارنس کوهنوردی

کیفیت جنس هارنس ایمنی نیز مسئله بسیار مهمی بوده و نباید نادیده گرفته شود. اکثر این قبیل از تجهیزات ورزشی از جنس الیاف مصنوعی و مقاوم هستند. برخی از انواع هارنس ورزشی و کوهنوردی دارای جیب مخصوص برای قرار دادن لوازم ضروری هستند.

بهترین مارک برای خرید هارنس کوهنوردی و ایمنی کدام است؟

موارد زیر از جمله برندهای مناسب برای خرید انواع هارنس ایمنی، کوهنوردی و دره‌نوردی محسوب می‌شوند:

  • هارنس پتزل
  • هارنس آدلا
  • هارنس کراتوس
  • هارنس البرز پوشش
  • هارنس کایا
  • ارنس بلک دایاموند
  • هارنس اوکان

هر چند وقت یکبار باید هارنس کوهنوردی را تعویض کنیم؟

برای تعویض هارنس کوهنوردی نمی‌توان زمان مشخصی تعیین کرد. البته لازم به ذکر است که دوام و ماندگاری هارنس ایمنی به کیفیت و جنس آن بستگی دارد. به عنوان مثال هرچه جنس هارنس کوهنوردی مرغوبتر باشد طول عمر آن نیز بیشتر است. چنانچه تجربه سقوط داشتید، بهتر است هارنس ایمنی خود را تعویض کنید زیرا ممکن است دچار پارگی و تخریب شده باشد. اگر بریدگی، ساییدگی و تغییر رنگ در هارنس خود مشاهده می‌کنید، یعنی زمان تعویض آن فرارسیده است.

هارنس زنانه و ایمنی از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

هارنس ایمنی و ورزشی از اجزای زیر تشکیل می‌شود:

  • کمربند: مهمترین قسمت هارنس کوهنوردی بوده و وزن شخص را تحمل می‌کند.
  • سگک: سگک برای تنظیم اندازه و مقاوم کردن کمربند و طنابها است.
  • حلقه پا: محل قرار گیری و محکم‌کردن پای ورزشکاران است و دور پای آنها را مقاوم نگه می‌دارد.
  • حلقه ابزار: حلقه ابزارها شامل تسمه‌های فلزی و پلاستیکی بوده و امنیت ورزشکار را بیشتر می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله از وب‌سایت چی بگیر به شرح مفصل برایتان دربارۀ راهنمای خرید هارنس ایمنی و کوهنوردی مطالب مهمی ارائه دادیم. امیدواریم با توجه به نکات گفته شده قادر به خرید بهترین هارنس زنانه، ورزشی و ایمنی باشید. مواردی که برایتان معرفی کردیم نیز جزء بهترین محصولات بوده و خرید آنها را به شما توصیه می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.