شلنگ: راهنمای خرید و قیمت شیلنگ آب خانگی و صنعتی

شیلنگ آب از مهمترین ابزارهای باغبانی است. اگر به پرورش گل ها و گیاهان و باغداری علاقه مند هستید یا می خواهید سبزیجات خود را آبیاری کنید ساده ترین ابزاری که می توانید از آن استفاده کنید شیلنگ آب است. عمر مفید یک شیلنگ بین 5 تا 10 سال است. اما در صورتی که شیلنگ مرغوب نباشد خیلی زود پوسیده می‌شود و آب زیادی هنگام آبیاری هدر می‌رود. بنابراین، برای جلوگیری از مشکلات احتمالی که در هنگام کار با شیلنگ ممکن است برایتان پیش بیاید لازم است قبل از خرید به چند نکته دقت کنید. این راهنما از چی بگیر به شما کمک می‌کند تا یک انتخاب خوب و مطمئن داشته باشید.

انواع شلنگ آب

قبل از خرید ابتدا باید مشخص کنید که قصد دارید شیلنگ را برای چه کاری استفاده کنید. فضای شما چقدر بزرگ است؟ شیلنگ سبک می‌خواهید یا سنگین؟ استاندارد یا کلاف؟ شیلنگ در واقع اصطلاح کلی برای طیف وسیعی از لوله‌های انتقال مایعات است که با توجه به کاربردهایی که دارند به طور کلی در دو دسته خانگی و صنعتی دسته بندی می‌شوند. در این بخش به بعضی از مهمترین آنها اشاره شده است:

شیلنگ چند منظوره

این مدل همه کاره است و از آن نه تنها برای آبیاری بلکه برای شستشو نیز می توان استفاده کرد و در سایزهای مختلفی تولید می شود. همچنین ممکن است سبک یا سنگین باشد. قیمت شیلنگ آب با توجه به سبک یا سنگین بودن آن متفاوت خواهد بود.

شیلنگ تخت

یک نوع شلنگ جمع و جور و سبک وزن است که مصارف صنعتی زیادی دارد و از آن در صنایع کشاورزی برای اسپری آفتکش ها، انتقال آب، روغن، مواد شیمیایی و ... استفاده می شود.

شیلنگ کویل دار

اگر قصد آبیاری یک باغچه کوچک را دارید و  جمع  و جور کردن مداوم شیلنگ شما را کلافه ساخته شیلنگ کویل دار گزینه ایده آلی برای شماست. قیمت شیلنگ آب کویل دار نیز نسبت به بسیاری از نمونه های دیگر مقرون به صرفه تر است.

شیلنگ جادویی قابل ارتقا

یکی دیگر از بهترین شیلنگ آب ارزان قیمت و بسیار کاربردی برای محیط های کوچک، شیلنگ قابل ارتقا می باشد. به ظاهر شیلنگ کوتاهی به نظر می رسد اما وقتی با آب پر شود طول آن دو یا سه برابر بیشتر می‌شود. از طرف دیگر سبک وزن است و حمل آن بسیار آسان است.

شیلنگ آب پاش

این نوع شیلنگ طول ثابتی دارد و سوراخ‌های ریزی نیز در بالای آن وجود دارند. زمانی که آب در آن پر شود مثل آبپاش از این منافذ به بیرون پاشیده می‌شود.

شیلنگ آبیاری قطره ای

در شیلنگ آبیاری قطره ای منافذ ریزی وجود دارد. این منافذ نسبت به سوراخ‌های شیلنگ آب پاش بسیار کوچک تر هستند. به طوری که آب تنها به صورت قطره ای از آن می چکد و برای آبیاری قطره ای بسیار مناسب است.

معرفی بهترین شیلنگ آب خانگی و صنعتی

در این بخش لیستی از بهترین شلنگ های آب خانگی و صنعتی را برای شما عزیزان ارائه نموده ایم.

شلنگ آب ایران یاسا مدل 2.5 YASA3/4

یک محصول ایرانی بسیار باکیفیت و با دوام می باشد که توسط شرکت باسابقه و خوش نام ایران سا تولید شده است. شرکت ایران سا یکی از قدیمی ترین و معتبرترین شرکت های تولیدی شیلنگ در ایران می باشد که به دلیل کیفیت بالای محصولاتش معروف است. شیلنگ های برند ا یران باسا در برابر تابش نور آفتاب و سرمای زمستان بسیار بادوام می باشند و به راحتی پوسیده نمی شوند. از این نوع شیلنگ می توان برای آبیاری باغچه، باغ، ویلا، کشاورزی و ... استفاده کرد.

مشخصات
جنس کالا
لاستیک نوع MBR
حداکثر فشار
7
قطر
4/3 اینچ سانتی متر
طول
50متر

 

شیلنگ آبیاری قطره ای مدل 16

این نوع شیلنگ از جنس پلی اتیلن بوده و مخصوص آبیاری قطره ای است. از جمله کاربردهای این نوع شلنگ آبیاری قطره ای در باغ ها و کشاورزی ها می باشد. این نوع شیلنگ انعطاف پذیر می باشد و به راحتی می توان از آن استفاده کرد. زنگ نمیزند و نمی پوسد.

 

مشخصات
جنس کالا
پلی اتیلن
حداکثر فشار
4
قطر
16 سانتی متر
طول
50 متر

مجموعه 5 عددی شلنگ و سر آب پاش آکواکرفت

این محصول دارای یک پک 5 عددی است که شامل 5 شلنگ همراه با سر آب پاش مارک اکواکرفت می باشد. محصولات اکوکرفت از معروف ترین و باکیفیت ترین شلنگ های موجود در بازار می باشد. این محصول تحمل گرما و سرمای باییی دارد و در برابر تابش نور خورشید مقاوم است. همچنین با خرید یک پک 5 تایی می توانید در هزینه های خود صرفه جویی نمایید.

مشخصات

توضیحات کالا
دارای ۴ عدد سر آب‌پاش شامل : - دارای یک عدد سری آبپاش ساده با قابلیت تنظیم آب -تبدیل ۱/۲ اینچ برای اتصال به سری شیر و سری آبپاش -یک عدد تبدیل سرشیر ۱/۲ اینچ و با قابلیت اتصال ۳/۴ اینچ شنلگ سه لایه دمای قابل تحمل: بین -۵ تا +۶۰ درجه سلسیوس
حداکثر فشار
10
قطر
13 میلیمتر سانتی متر

 

شیلنگ باغبانی تراوا بهکو مدل BS-1015

یکی از بهترین راه ها برای آبیاری سریع و راحت درختان، استفاده از شیلنگ باغبانی است. از این نوع محصول نه تنها برای باغبانی بلکه برای شستشوی ماشین، حیاط و ... نیز می توان استفاده کرد. از جمله مزایای شیلنگ باغبانی تراوا بهکو مدل BS-1015 داشتن بدنه ای با منافذ کوچک و همچنین سری مخصوص است. از این شیلنگ حتی برای آبیاری قطره ای نیز می توان استفاده کرد.

مشخصات
جنس کالا
پلاستیک
حداکثر فشار
4
قطر
2/1 اینچ سانتی متر
طول
15 متر

شلنگ آبیاری کلابر مدل 9342

مدل شلنگ آبیاری کلابر سبک وزن است و قابلیت حمل آسانی دارد. از این رو برای شستشو در ارتفاع و همچنین شستشو فضای داخلی مناسب می باشد. بعلاوه از این نوع شلنگ می توان برای آبیاری انواع درختان، باغچه، گل و گیاهان استفاده کرد. در برابر اشعه UV نیز مقاومت خوبی دارد.

مشخصات
جنس
پلاستیک
حداکثر فشار
4
قطر
داخلی ۱.۲۵ سانتی‌متر، خارجی ۱.۷۴ سانتی‌متر
طول
25 سانتی متر

 

شلنگ آبیاری مدل پارچه ای

یکی از متفاوت ترین و خلاقانه ترین نوع شلنگ موجود در بازار، شلنگ پارچه ای است. این نوع شلنگ از جنس پارچه و لاتکس ساخته شده است. شلنگ پارچه ای از پرطرفدارترین شلنگ های موجود در بازار می باشد. به دلیل وزن سبکی که دارد کار با آن بسیار آسان است. از این رو برای شستشوی فضای داخلی یا استخر بسیار مناسب می باشد.

مشخصات
جنس کالا
پارچه ای، لاتکس
حداکثر فشار
10
قطر
12/0 سانتی متر
نوع سر اتصال
2/1 اینچ

 

شلنگ آب شرق مدل دو لایه کد 0037

این نوع شلنگ از مواد اولیه مرغوبی ساخته شده و بسیار باکیفیت و با دوام می باشد. بعلاوه، در برابر تابش نور آفتاب نیز مقاومت بالایی دارد و قیمت آن نیز مقرون به صرفه است. از این محصول می توانید برای شستشو، آبیاری درختان و گل ها و باغبانی استفاده کنید.

مشخصات
جنس کالا
PVC
حداکثر فشار
8
قطر
91/1 سانتی متر
سایر توضیحات
دو لایه ، سایز ۳/۴ اینچ (۲.۵) ساحتار : پی وی سی ، قطر خارجی : ۲۶ میلیمتر ، قطر داخلی :۱۸ میلیمتر ، ضخامت : ۴ میلیمتر ، طول : ۵۰ متر

 

شلنگ آب ارم مدل سه لایه کاسپین N-2 کد 005 سایز 1/2 اینچ

این محصول از بهترین و بادوام ترین مدل شلنگ می باشد. سه لایه بودن آن باعث می شود که بدنه بسیار مقاوم و بادوامی داشته باشد. شلنگ سه لایه ارم از تاب آوری و تحمل فشار بالایی برخوردار می باشد. یکی دیگر از ویژگی های این محصول زیبایی ظاهری آن است. این نوع شلنگ نسبت به شلنگ های تک لایه دو دو لایه ساختار بافتی و ظاهر زیباتر و متفاوت تری دارد.

مشخصات
جنس کالا
PVC
حداکثر فشار
10
قطر
7/1 سانتی متر
نوع اتصال سرشلنگ
سایز 2/1 اینچ

 

شلنگ آب مدل NJ20

اگر به پرورش گل ها و گیاهان علاقه مند هستید شلنگ آب مدل NJ20 ابزار باغبانی مناسبی برای شماست. جنس این محصول از پی وی سی می باشد و از آن می توان برای آبیاری انواع گیاهان و گل ها در منزل، باغچه و ... استفاده کرد. طول این شلنگ از 2 متر تا 6 متر متغیر است.

مشخصات
جنس کالا
PVC
حداکثر فشار
10
قطر
2 سانتی متر
طول
6-2 متر

 


در ادامه بخوانید : ابزار باغبانی: مزایای باغبانی، خرید و قیمت تجهیزات باغبانی

نکات مهمی که قبل از خرید شلنگ باید بدانید 

در ادامه به نکاتی اشاره کرده ایم که می تواند به شما در خرید یک شلنگ خوب و با کیفیت کمک کند. قبل از خرید حتما این نکات را در نظر داشته باشید: 

طول و قطر شلنگ

معمولا طول شیلنگ ها از 2 متر تا 100 متر متغیر است و قیمت شیلنگ آب نیز با توجه به طول آن متفاوت خواهد بود. بنابراین، قبل از خرید ابتدا متراژ فضایی که می خواهید آبیاری کنید را اندازه بگیرید. فاصله لوله آب تا ماشین کثیف شما یا درختان چقدر است؟ سپس با توجه به فاصله مورد نیازتان شیلنگ با طول مناسب را خریداری نمایید. 

هرچه قطر شیلنگ بزرگتر باشد آب بیشتری را می تواند حمل کند. اما به همان نسبت شیلنگ سنگین تر است. بنابراین، اگر شیلنگ سبکی می خواهید باید کمترین قطر را خریداری نمایید. 

سرعت فشار آب

اگر نمی خواهید ساعت ها برای آبیاری درختان یا شستشو وقت بگذارید باید شیلنگی را انتخاب کنید که سرعت فشار آب بالایی داشته باشد. هرچه سرعت فشار آب بیشتر باشد نشان دهنده این است که در یک ثانیه چند سانتی متر آب از دهانه شلنگ خارج می شود. 

انعطاف پذیری

هرچه شلنگ انعطاف پذیرتر باشد جمع کردن آن نیز راحت تر است و به راحتی پیچ می خورد و می توان بدون خرابی و ترک خوردگی شیلنگ پیچ و تاب آن را باز کرد. 

مواد سازنده

یکی دیگر از مهمترین مواردی که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید مواد سازنده شیلنگ است. شیلنگ ها از مواد مختلفی مانند انواع پلاستیک، PVC،پلی اتیلن و ... ساخته می شوند.

جنس شیلنگ

شیلنگ ممکن است از یک ماده یا ترکیبی از چند ماده ساخته شده باشد. به همین دلیل است که بعضی از شیلنگ ها نرم و انعطاف پذیر و بعضی دیگر سخت و محکم هستند. جنس شیلنگ باید با توجه به کاربرد آن انتخاب شود.. از جمله بهترین جنس شیلنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شیلنگ نایلونی: این نوع شیلنگ مخصوص کشاورزی است که از آن برای باغبانی و کشاورزی به ویژه  در بخش شالیزار مورد استفاده قرار می گیرد. 
  • شیلنگ پنوماتیک پلی اورتان: این مدل شیلنگ طرفداران بسیار زیادی دارد و از جمله بهترین جنس شیلنگ موجود در بازار است. به دلیل خاصیت ارتجاعی و دوام بسیار بالا نه تنها در صنعت کشاورزی بلکه در صنعت ساختمان سازی و سایر صنایع نیز مورد استفاده قرار می گیرد. شیلنگ پلی اورتان در ضخامت ها و سایزهای مختلفی تولید می شود.  
  • شیلنگ PVC:این نوع شیلنگ از ماده ای به اسم وینل کلراید ساخته شده است که از لاستیک سبک تر و ارزان تر است و از آن می توان نه تنها در کشاورزی بلکه در صنایع غذایی و مصارف خانگی نیز استفاده کرد. بعلاوه، از مقاومت و انعطاف پذیری بالایی نیز برخوردار می باشد. 

قیمت شیلنگ 

به دلیل تغییر قیمت ارز، قیمت شیلنگ نیز دائما در حال نوسان است به همین دلیل نمی توان قیمت ثابتی برای آن در نظر گرفت. اما اگر دنبال خرید شیلنگ ارزان قیمت هستید ابتدا به جنس و کیفیت آن توجه نمایید و شیلنگ های مختلف را از نظر قیمت و کیفیت با یکدیگر مقایسه کنید تا بتوانید بهترین شیلنگ با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت را انتخاب نمایید.

برای اطلاع از لیست قیمت جدید شیلنگ می توانید از لینک های بالا کمک بگیرید. 

جمع بندی 

  • دوام داشتن مهمترین نکته ای است که قبل از خرید شیلنگ باید به آن توجه کنید. همیشه به خاطر داشته باشید که هیچ شیلنگ آبی دائمی نیست و دیر یا زود پوسیده می شود. اما میزان دوام شیلنگ های آب با توجه به جنس، برند سازنده و مواد اولیه بکار رفته و ... متفاوت خواهد بود. به طور کلی، شیلنگ های لاستیکی نسبت به شلنگ های PVC با دوام تر هستند. اما به این معنی نیست که شیلنگ های PVC بی کیفیت هستند. 
  • اگر در مناطق گرمسیر زندگی می کنید شلنگ PVC می تواند خیلی برایتان مفید باشد زیرا در آب و هوای گرم بهتر از نمونه های پلاستیکی عمل می کند. انتخاب شیلنگ مناسب به مواد اولیه، طول شیلنگ، قیمت شیلنگ آب و همچنین هدف شما نیز بستگی دارد. 
  • نوع مواد سازنده تاثیر زیادی روی قیمت شیلنگ آب دارد. به عنوان مثال، قیمت شیلنگ PVC از نمونه های پلاستیکی ارزان تر است. بنابراین، اگر دنبال شیلنگ آب ارزان هستید باید به جنس آن نیز دقت کنید.
  • همیشه گران قیمت بودن به منزله کیفیت بالا نیست. یک شیلنگ آب ارزان قیمت نیز می تواند کیفیت بسیار خوبی داشته باشد. اما بیشتر از آنکه دنبال شیلنگ آب ارزان قیمت باشید باید به جنس شیلنگ و همچنین منطقه آب و هوایی خود دقت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.