راهنمای خرید ماسک جوشکاری اتوماتیک/ نحوه استفاده و قیمت روز

ماسک جوشکاری اتوماتیک چیست؟

یکی از مهم‌ترین توصیه‌ها حین انجام فرآیندهای جوشکاری، استفاده از ماسک و پوشش‌های ایمنی است؛ در این شرایط انتخاب بهترین نمونه‌های ماسک جوشکاری اتوماتیک می‌تواند تا حدود زیادی از آسیب‌های جوشکاری جلوگیری کند. ماسک‌ های جوشکاری اتوماتیک دارای تفاوت‌های عمده‌ای با نمونه‌های معمولی دارند؛ درواقع ماسک‌ اتوماتیک دارای ساختاری پیچیده‌تر و لنزهای اختصاصی هستند. لنز ماسک جوشکاری اتوماتیک دارای ساختاری تیره است که از مقاومت بالایی در برابر اشعه ماوراء بنفش و مادون قرمز برخوردار است. 

ماسک جوشکاری اتوماتیک امکان بررسی جوش حین انجام فعالیت را فراهم می‌کند و با وزن نسبتاً سبکی که دارد، امکان استفاده و انجام جوشکاری را تا حدود زیادی آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این مراقبت و نگهداری از این دستگاه نیز به نسبت ساده و ارزان است و در عین حال کیفیت کار را تا حدود زیادی افزایش می‌دهد.  این نوع ماسک با استفاده از سنسورهای تخصصی، بهترین موقعیت را برای کنترل نور و اشعه‌های جوشکاری را فراهم کرده و نیازی به تنظیم دستی ندارد.

کاربرد کلاه ایمنی جوشکاری اتوماتیک چیست؟

جوشکاری یکی از فرآیندهای ضروری برای اتصالات در صنایع است و یکی از مهم‌ترین مشاغل و فرآیندهایی است که به مهارت‌های ویژه نیاز دارد. بنابراین لازم است که جوشکاران هنگام انجام فعالیت‌های جوشکاری، تمام اقدامات ایمنی و احتیاطی را رعایت کنند. استفاده از ماسک جوشکاری اتوماتیک یکی از اقدامات مفید در این زمینه بوده که برای محافظت از چشم‌ها در برابر جرقه‌های ساطع شده از فرآیندهای جوشکاری و برشکاری ضروری است. 

علاوه بر این ماسک جوشکاری اتوماتیک از قرارگیری صورت در برابر نور شدید ماوراء بنفش که توسط قوس الکتریکی در حین جوشکاری تولید می‌شود نیز جلوگیری کرده و ایمنی کار را تأمین می‌کند. 

علاوه بر این، بسته به نوع و مدل کلاه، می‌توانید چندین عملکرد در کاربردهای مختلف را به انجام برسانید؛ به عنوان مثال امکان استفاده از کلاه اتوماتیک در فرآیندهای جوشکاری و برشکاری به طور هم‌زمان وجود دارد، اما در این شرایط ماسک اتوماتیک موردنظر باید تنظیمات و امکانات مورد نیاز را داشته باشد.

بهترین برند ماسک جوشکاری اتوماتیک

می‌توان گفت که بهترین ماسک جوشکاری اتوماتیک نمونه‌ای است که به خوبی نیازهای شما را حین جوشکاری فراهم کند؛ با این حال برندهایی نیز در بازار موجودند که به دلیل کیفیت بالایی محصولات خود، توسط متخصصین با تجربه توصیه می‌شوند. 

در ادامه می‌توانید نمونه‌هایی از بهترین برندهای تولید کننده ماسک جوشکاری اتوماتیک را مورد بررسی قرار دهید که کاملاً با استانداردها و پارامترهای ایمنی و کیفیتی مطابقت دارند.

  • اولکو
  •  وینر
  •  هیترمن
  • پارس
  • دوو
  • تک پلاست

معرفی بهترین ماسک‌ جوشکاری اتوماتیک 

برای خرید ماسک جوشکاری اتوماتیک، گزینه‌های متنوعی پیش روی شماست که می‌توانید بهترین نمونه را متناسب با سطح تخصص و فعالیت خود انتخاب کنید. در ادامه به معرفی نمونه‌هایی برای خرید بهترین ماسک جوشکاری اتوماتیک در بازار پرداخته‌ایم که توسط بهترین متخصصان ایمنی پیشنهاد شده‌اند.

ماسک جوشکاری مدل YPSM-02

این محصول با طراحی ارگونومیکی که دارید، کاربری بسیار آسان و راحتی را برای کاربران فراهم می‌کند. ساختار و طراحی این نمونه ماسک جوشکاری اتوماتیک، ساختاری مقاوم و سبک به آن می‌بخشد؛ بدین ترتیب خستگی کار هنگام جوشکاری کاهش یافته و ایمنی کار شما افزایش خواهد یافت.

مشخصات
وزن (گرم)
450
منبع
سلول خورشیدی
درجه حرارت مؤثر (سانتی‌گراد)
-5 تا +55

ماسک جوشکاری اولکو مدل 2000-E-11-90385

 اولکو یکی از مطمئن‌ترین برندهایی است که محصولاتی با دوام و کیفیت بالا تولید می‌کند؛ این ماسک اتوماتیک نیز یکی از بهترین نمونه‌های مجود است که پوششی عالی برای صورت و چشم‌ها ایجاد کرده و از هرگونه آسیب در حین جوشکاری جلوگیری می‌کند.

مشخصات
وزن (گرم)
360
منبع
سلول خورشیدی
تعداد سنسور نور
2

ماسک جوشکاری مدل YPS-05

این نمونه ماسک جوشکاری دارای 2 سنسور قوسی بوده و ناحیه دیدی در حدود 90 در 35 میلی‌متر ایجاد می‌کند. اگر در انجام فرآیندهای جوشکاری تنوع دارید و قصد خرید محصولی را دارید که کاربردی منعطف داشته باشد، بدون شک این محصول بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

مشخصات
سایه متغیر 
9 تا 13
منبع انرژی
سلول خورشیدی
درجه حرارت مؤثر (سانتی‌گراد)
-5تا+55

ماسک جوشکاری تک پلاست مدل Z87.1

منطقه دید این محصول بهترین موقعیت تمرکز بر جوشکاری را فراهم کرده و کیفیت کار را تا حدود زیادی افزایش می‌دهد. ماسک جوشکاری تک پلاست شرایطی بهینه و قابلیت تنظیم حساسیت در برابر نور را برای کاربران فراهم کرده و دارای ساختار سبک و کاربردی است.

مشخصات
ابعاد (سانتی متر)
34*23*21.5
وزن (گرم)
465
کاربرد
جوشکاری

ماسک جوشکاری جاب مدل DIN 9-13

این محصول یکی از مورد اعتماد ترین نمونه‌های موجود است که از موادی بادوام و در عین حال سبک ساخته شده است. ماسک جوشکاری جاب را می‌توانید برای کاربردهای مختلفی از جمله جوشکاری، کارگاه و اتصالات ساختمانی مورد استفاده قرار دهید.

مشخصات
ابعاد (سانتی متر)
29*20*20
وزن (گرم)
400
جنس
فایبرگلاس

ماسک جوشکاری مدل HU WELD

این محصول با ایجاد امکان دسترسی عالی برای تنظیم موقعیت جوشکاری، قابلیت تطبیق‌پذیری بسیار بالایی داشته و سرعت انجام فرآیند جوشکاری را افزایش خواهد داد. ماسک HU WELD دارای قابلیت روشن و خاموش شدن به صورت خودکار بوده و دقت کار را تا حدود زیادی افزایش می‌دهد.

مشخصات
وزن ( گرم )
450
منبع
سلول خورشیدی
درجه حرارت موثر ( سانتی گراد )
-5تا+55

اگر می‌خواهید اطلاعات کاملی درباره بهترین مارک عینک جوشکاری اتوماتیک داشته باشید کلیک کیند. 

نکات مهم و راهنمای خرید ماسک جوشکاری اتوماتیک

هنگامی‌که قصد دارید نسبت به خرید ماسک جوشکاری اتوماتیک اقدام کنید،گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بدین ترتیب برخی ویژگی‌های کلی در تمام نمونه‌های موجود وجود دارد اما برخی از ماسک‌های جوشکاری اتوماتیک ویژگی‌های منحصر به فردی را ارائه می‌کنند که ممکن است بهترین و مطمئن‌ترین گزینه برای شما باشند. در این شرایط لازم است که به برخی نکات مهم برای خرید ماسک اتوماتیک توجه داشته باشید و ویژگی نمونه انتخابی خود را به دقت مورد بررسی قرار دهید؛ در ادامه به بررسی برخی از این نکات خواهیم پرداخت:

زمان واکنش لنز ماسک جوشکاری اتوماتیک

درواقع کلاه جوشکاری اتوماتیک انتخابی شما باید با استانداردهای صنعتی مطابقت داشته باشد تا بتوانید در موقعیت‌های مختلف از چشمان شما محافظت کند. درواقع زمان واکنش لنز منعطف می‌تواند متناسب با شرایط، از طریق واکنش سریع یا آهسته، در طول دوره جوشکاری از خستگی و فشار به چشمان شما جلوگیری کند.

نوع لنز 

ماسک‌های جوشکاری اتوماتیک با لنزهای سایه ثابت و متغیر ارائه می‌شوند؛ برخی از این ماسک‌ها به طور خودکار تا سایه 10 تیره می‌شوند و برای کاربردهای خاص گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شوند. با این حال اگر فرآیندهای جوشکاری مختلفی انجام می‌دهید، بهتر است که در سایه‌ها، تنوع بیشتری داشته باشید. در حالت ایدئال خوب است که ماسک اتوماتیک سایه‌ای بین 8 تا 13 داشته باشد.

کنترل تأخیر و حساسیت قابل تنظیم ماسک جوشکاری اتوماتیک

این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید سطح روشنایی که لنز می‌تواند قبل از تاریکی تشخیص دهد را تنظیم کنید. این ویژگی برای کاربردهای کارگاهی یا فرآیندهایی که با آمپر کمتر انجام می‌شوند، بسیار مفیدند. 

منطقه دید 

این ویژگی تا حدود زیادی یک موضوع ترجیحی است؛ درواقع هر چه منطقه دید بزرگ‌تری داشته باشید، دید محیطی و موقعیت‌یابی راحت‌تری حین فرآیندهای جوشکاری داشته باشید اما طبیعتاً وزن ماسک نیز بیشتر خواهد بود. با این حال ماسک اتوماتیک با منطقه دید کوچک‌تر می‌تواند نمای متمرکزی را برای شما فراهم کند. 

منبع تغذیه 

طبیعتاً ماسک جوشکاری اتوماتیک شما به منبع انرژی نیاز دارد؛ در این شرایط ترکیب انرژی خورشیدی و باتری می‌تواند عمر باتری ماسک را تا حدود زیادی افزایش دهد. 

تنظیمات و کنترل 

برخی از ماسک‌های جوشکاری اتوماتیک، دارای پنل‌هایی برای کنترل خارجی هستند که به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید ماسک را بدون تغییر وضعیت آن، تنظیم کنید. این ویژگی می‌تواند برای کاهش خستگی و افزایش تمرکز شما مفید باشد و در عین حال ماسک‌های دارای کنترل خارجی می‌توانند آسیب‌پذیرتر باشند.

قیمت ماسک جوشکاری اتوماتیک

قیمت ماسک جوشکاری اتوماتیک کاملاً متنوع است، بنابراین هنگام خرید باید دقت داشته باشید که نمونه‌ای را برای خرید انتخاب کنید که با بودجه اختصاصی شما متناسب باشد.

نحوه استفاده از ماسک اتوماتیک جوشکاری

لنز ماسک جوشکاری اتوماتیک از نوع خاصی از کریستال مایع ساخته شده است و از طریق باتری‌های قابل شارژ، انرژی خورشیدی و یا ترکیبی از هر دو روش، تغذیه می‌شود. در این شرایط پس از اینکه ماسک را فعال‌سازی کنید، می‌تواند به طور اتوماتیک تغییرات نور را تشخیص داده و فیلتر لنز را به صورت خودکار و متناسب با شرایط تنظیم کند. سنسورهای ماسک اتوماتیک جوشکاری از قابلیت تشخیص انواع نور برخوردار است؛ بنابراین تفاوتی میان وجود نور طبیعی و نور لامپ وجود ندارد و قوس جوش به خوبی دریافت خواهد شد.

ماسک اتوماتیک جوشکاری با دریافت نور توسط سنسورهای اختصاصی، فعال شده و با فیلتر کردن کریستال مایع درون لنز، محافظت از صورت و چشم را در برابر اشعه مادون قرمز و ماوراء بنفش را فراهم می‌کند. اکثر این ماسک‌ها از یک سلول خورشیدی برخوردارند که نور قوس جوش را جذب کرده و به لنز الکترواپتیک سیگنال می‌دهد. ماسک اتوماتیک جوشکاری کنترل‌هایی برای تنظیم سایه دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید سایه متناسب و شدت آمپر را انتخاب کنید. 

برای آگاهی از نحوه استفاده از ماسک اتوماتیک جوشکاری، لازم است که مطابق با مراحل ذکر شده در ادامه عمل کنید؛

  • ابتدا باید ماسک را روی سطح تمیز و شفاف قرار دهید و سپس قسمت جلویی کلاه را به سمت بالا، بلند کنید. در این شرایط مطمئن شوید که باتری ماسک در جای درستی قرار داشته باشد.
  • سپس زمان تأخیر محافظ ماسک را تنظیم کنید؛ این تنظیم بیان‌کننده مدت زمانی است که حفاظت از حالت تاریک به روشن تغییر می‌کند. در اکثر مدل‌ها می‌توان این حالت را با حرکت دادن کلید داخلی محافظ، بین 0.25 تا 0.35 تنظیم کرد.
  • در ادامه با استفاده از دکمه‌های تنظیمات می‌توانید میزان سایه را با استفاده از کنترل‌های موجود در سمت چپ ماسک، انجام دهید. 
  • پس از اینکه تنظیمات را به درستی و در راحت‌ترین حالت ممکن انجام دادید، ماسک را روی سر خود قرار داده و پس از تنظیم هدبند، زاویه ماسک را جوری تنظیم کنید که بتوانید بدون هیچ مانعی به سطح جوشکاری مسلط شوید. 
  • قبل از شروع فرآیند جوشکاری مطمئن شوید که سپر تاریک کننده خودکار را امتحان کنید و از عملکرد صحیح آن مطمئن شوید. اگر این تنظیم به درستی انجام شده باشد، حتی اگر به قوس جوشکاری نزدیک نشوید، همچنان لنز ماسک تیره خواهد شد؛ در این شرایط اگر به هر دلیلی لنز شما کاملاً تیره نبود، نباید از ماسک استفاده کنید.

مزایای کلاه جوشکاری اتوماتیک

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های کلاه جوشکاری اتوماتیک، کارایی و امنیتی است که این کلاه ایمنی برای فعالان در زمینه جوشکاری فراهم می‌کنند. درواقع نمونه‌های اتوماتیک برخلاف نمونه‌های معمولی که در آن‌ها برای ادامه جوشکاری باید ماسک را بردارید و موقعیت خود را دوباره تنظیم کنید، نیازی به تغییر موقعیت ندارند. این شرایط امکان تمرکز بیشتری را برای شما فراهم کرده و در عین حال کیفیت کار شما را افزایش خواهد داد؛ در ادامه می‌توانید با سایر مزایای کلاه جوشکاری اتوماتیک آشنایی پیدا کنید.

  •  ماسک جوشکاری اتوماتیک یکی از بهترین گزینه‌ها برای جوشکاران مبتدی است، زیرا در این نوع ماسک، نیازی به اعمال تنظیمات دستی در حین انجام فرآیند جوشکاری نیست.
  • جوشکاران حرفه‌ای نیز می‌توانند از ماسک‌های جوشکاری اتوماتیک به منظور صرفه جویی در زمان و افزایش بهره‌وری و کیفیت استفاده کنند.
  •  با استفاده از کلاه جوشکاری اتوماتیک، نیازی به تغییر موقعیت مداوم کلاه نخواهید داشت و بدین ترتیب فشار کمتری به نواحی سر و گردن شما اعمال خواهد شد.
  • ماسک اتوماتیک گرما و تشعشات نوری تولید شده در فرآیند جوشکاری را به خوبی مهار می‌کند.

معایب ماسک جوشکاری اتوماتیک

با وجود تمام ویژگی‌های مثبت و مزایای ماسک جوشکاری اتوماتیک، معایبی نیز برای این ابزار کاربردی وجود دارد. البته باید در نظر داشته باشید که این معایب نشانه‌ای از کارکرد ضعیف ماسک اتوماتیک نیست، بلکه ممکن است تناسب لازم برای برخی افراد را ایجاد نکند اما برای افراد دیگر، کاملاً مناسب باشد. بنابراین لازم است که معایب ماسک را به دقت بررسی کرده و با شرایط خود منطبق کنید؛ در ادامه می‌توانید با برخی از معایب ماسک جوشکاری اتوماتیک آشنایی پیدا کنید:

  •  ماسک جوشکاری اتوماتیک نسبت به نمونه‌های معمولی، از قیمت بالاتری برخوردار است.
  • ماسک‌های جوشکاری اتوماتیک دارای پیچیدگی و ساختار و قطعات بیشتری هستند، بنابراین تعمیر یا تعویض این قطعات ملزم به صرف هزینه‌های نسبت بالا است.
  •  در صورت عدم تخصص و دریافت راهنمایی مؤثر، ممکن است اعمال تنظیمات روی ماسک اتوماتیک کمی مشکل باشد.

آیا ماسک جوشکاری اتوماتیک تنظیمات سختی داره؟

خیر؛ برخی افراد تصور می‌کنند استفاده از ماسک جوشکاری اتوماتیک، ملزم به اعمال تنظیمات پیچیده‌ای است، اما این تصور کاملاً اشتباه است. درواقع ضمن دریافت راهنمایی‌های تخصصی می‌توانید طی مراحلی نسبتاً راحت، تنظیمات ماسک جوشکاری اتوماتیک را به سادگی انجام دهید.

جمع بندی

خوشحالیم که تا انتهای مطلب با چی بگیر همراه بودید؛ امیدواریم که راهنمایی لازم برای خرید بهترین ماسک جوشکاری اتوماتیک را دریافت کرده باشید. با این حال باید بدانید که بهترین راه برای تشخیص ماسک ایمنی اتوماتیک، امتحان کردن و کارکردن با آن است، چراکه تنها در این شرایط می‌توانید مطمئن شوید که ماسک موردنظر بهترین و راحت‌ترین شرایط را برای جوشکاری شما فراهم می‌کند. با این حال دریافت راهنمایی و مشورت با متخصصان در این زمینه نیز تا حدود زیادی آگاهی و اطمینان شما از خرید را افزایش خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.