این نکات را برای خرید پیراهن بچه گانه دخترانه رعایت کنید

راهنمای خرید پیراهن بچه گانه دخترانه

خرید پیراهن دخترانه برای فرزندانتان چالشی است که همه والدین با آن روبرو هستند، اما اگر چند قانون اساسی را رعایت کنید، این خرید یک فعالیت لذت بخش و سرگرم کننده می‌شود. نکات خاصی وجود دارد که می‌تواند به شما در انجام این تعهد کمک کند و در زمان، و هزینه شما صرفه جویی کند.

خرید پیراهن دخترانه یکی از موضوعاتی است که والدین همواره با آن مواجه اند. چرا که دختر بچه‌ها به سرعت رشد می‌کنند و هر چند ماه یکبار نیاز به لباس‌های جدید دارند. برای آگاهی بیشتر شما عزیزان، وب سایت چی بگیر مقاله‌ای در مورد پیراهن دخترانه آماده کرده که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

در هنگام خرید پیراهن دخترانه چه جنسی انتخاب کنیم؟

توجه به جنس لباس کودک یکی از مواردی است که برای والدین اهمیت زیادی دارد. برای آشنایی با انواع پارچه و کاربرد آن، توجه شما را به جدول زیر جلب می‌کنیم.

انواع پارچه لباس کودک
ویژگی
پارچه مخملی
لباس‌های دوخته شده با پارچه مخمل بسیار نرم بوده و از کیفیت بالایی برخوردارند.  لباس بچه گانه با پارچه مخمل طرح دار شیک و کاربردی است. به طوری که برای مهمانی و روزمره مناسب است و در بیشتر فصول سال مورد استفاده قرار می‌گیرد.
لباس ساتن بچه گانه
محبوب‌ترین پیراهن دخترانه بچه گانه تابستانی تولید شده از جنس ساتن است. توجه داشته باشید که استفاده از جنس ساتن برای مهمانی‌ها و مجالس مناسب است اما پوشیدن آن در خانه و صورت همیشگی توصیه نمی‌شود.
پارچه‌های پشمی
لباس‌ پشمی به دلیل الیاف نرم و ضخیمی که دارند در فصول سرد سال پوشش مناسبی برای کودکان محسوب شده و بدن آن‌ها را کاملا گرم نگه می‌دارد.
لباس‌های نخی
تنوع لباس‌های دخترانه و پسرانه تولید شده از نخ بسیار بالاست. از طرفی پارچه‌های نخی جزء کاربردی ترین جنس در بین لباس‌های کودک است. کودکان با پوشیدن این جنس لباس‌ها احساس راحتی بیشتری دارند و کمتر عرق می‌کنند از این رو اکثر لباس‌های خانگی و اسپرت جنس نخی دارند.
لباس‌های ترکیبی از نخ و پلی‌استر
این جنس لبا‌س‌ها با دوام‌تر هستند و پس از شستشو تغییر رنگ و سایز نمی‌دهند. پلی‌استر موجود در این پارچه‌ها باعث ایستایی بهتر لباس شده و چروک نمی‌شوند.

از خرید چه مدل پیراهن دخترانه بچه گانه خودداری کنیم؟

  • برای نوزادان پیراهن دکمه دار نخرید چرا که احتمال جدا شدن دکمه از لباس و خفگی کودک وجود دارد. استفاده لباس‌‌ های زیپ دار نیز به دلیل زخم کردن صورت و دستان نوزاد در ماه‌های اول تولد توصیه نمی‌شود.
  • خرید پیراهن بندی و ریش دار برای کودکان شیر خوار ممنوع است چون ممکن است کودک حین بازی با بند‌های لباس آن‌ها را بجود، یا دور گردنش بیاندازد و آسیب ببیند.
  • پیراهن دخترانه ایی که در دوخت آن‌ها از پارچه گیپور و پولکی به کار رفته، ممکن است ظاهری شیک و زیبا داشته باشند ولی بافت زبر آن‌ها به پوست کودکان آسیب می‌زند. 

تنوع بالای لباس بچه گانه این فرصت را برای والدین فراهم کرده تا متناسب با سلیقه خود و استایل فرزندشان خرید کنند. برای خرید آسا‌ن‌تر در ادامه چند مدل پیراهن دخترانه بچه گانه شیک را خدمت شما عزیزان ارائه می‌دهیم.

پیراهن دخترانه تویین مدل T-101-03

این پیراهن از پارچه مرغوبی تولید شده که بسیار نرم و لطیف است. شستشوی این مدل در دمای زیر 30 درجه انجام شود. قد این پیراهن روی زانو است و یقه گرد دارد. از الیاف نخی تولید شده و طرح پارچه ساده است. مدل معرفی شده در سه سایز 2 سال، 4 سال و 8 سال موجود است.

پیراهن دخترانه قرآنی مدل الیزابت کد C

این پیراهن طرح دار از الیاف نخی تولید شده است. یقه گرد دارد و آستین آن کوتاه است. مناسب استفاده در مهمانی و روزمره است.

پیراهن دخترانه مدل Ba1

این پیراهن از جنس پنبه تولید شده و طرح روی آن چاپی است. قد زیر زانو دارد، بدون آستین بوده و مناسب استفاده در مهمانی و روزمره است.

پیراهن دخترانه دلنار گالری مدل مخمل کبریتی پرنسسی

جنس پیراهن فوق مخمل کبریتی کره‌ای است. بالاتنه کار از کتان نخ استر دوزی شده است و تا کمر زیپ مخفی در آن به کار رفته است. یقه پیراهن ایستاده بوده و قد آن تا روی زانو است. استفاده از این مدل در مهمانی و به صورت روزمره کاربرد دارد.

پیراهن دخترانه مدل Marine 2020

مدلی که مشاهده می‌کنید قسمت بالاتنه آن از گیپور دانتل تولید شده است. دامن آن از پارچه ساتن و چند لایه تور تشکیل شده است. این پیراهن قابل استفاده در مهمانی است. برای شستشوی این مدل می‌توانید آن را به خشک شویی بسپارید.

پیراهن دخترانه سپیدپوش مدل گل ریز

پیراهن آستین بلندی که مشاهده می‌کنید، از پنبه تک رو تولید شده است. طرح روی کار چاپی بوده و قد لباس کوتاه است. برای شستشو از دمای زیر 30 درجه توسط ماشین لباسشویی انجام شود.

پیراهن دخترانه مدل نازی

جنس لباس از سه پارچه ساتن، دانتل و تور تشکیل شده است. طرح پیراهن گل دار بوده و قد آن تا روی زانو است. این پیراهن بدون آستین است و برای مهمانی مناسب است.

پیراهن دخترانه دل آویز مدل T255

جنس این لباس نخی بوده، یقه گرد دارد و قد آن روی زانو است. طرح پیرهن خالخالی است و مدل آن بدون آستین است. مورد استفاده مدل مناسب مهمانی و استفاده روزمره است. شستشوی لباس بهتر است در آب زیر 40 درجه سانتی‌گراد انجام شود.

پیراهن دخترانه قرآنی مدل S05 راه راه رنگ صورتی

این پیراهن از پارچه نخی تولید شده و قد آن تا روی زانو است. یقه این لباس ایستاده است و آستین حلقه‌ای دارد. استفاده از این مدل برای مهمانی و به صورت روزمره مناسب است.

پیراهن دخترانه مدل هاوایی گل گلی کد 01

جنس این کار نخی است و برای استفاده روزمره و مهمانی کاربرد دارد. طرح لباس گلدار است، قد زیر زانو دارد ، مدل یقه گرد بوده و آستین حلقه‌ای دارد.

پیراهن دخترانه مدل پروانه های کوچولو

پارچه پیراهن دخترانه معرفی شده ترکیبی از پوپلین و نخ است. طراحی این کار بدون آستین بوده و یقه گرد است. موارد استفاده از پیراهن در مهمانی، روزمره و به صورت اسپرت است.

پیراهن دخترانه لوپیلو مدل ger522 مجموعه 2 عددی

این پیراهن نخی بدون آستین توسط برند آلمانی تولید شده است. مدل یقه لباس گرد است و قد آن تا زیر باسن است. این مدل برای مهمانی و روزمره مناسب است.

پیراهن دخترانه د چیلدرنز پِلِیس مدل 159

پیراهنی که مشاهده می‌کنید از 100 درصد پنبه تولید شده و مناسب استفاده روزمره است. طرح این کار گلدار است و یقه گرد دارد. قد لباس تا زیر باسن و آستین ندارد (به صورت بندی است).

پیراهن دخترانه لوپیلو مدل L0317

این لباس تولید شده از الیاف نخی است و قد روی زانو دارد. پارچه پیراهن طرح دار است، یقه گرد و آستین بلند دارد. این مدل مناسب مهمانی و استفاده روزمره است.

پیراهن دخترانه اف جی مدل L-181

این مدل از جنس الاستین و پلی‌استر تولید شده و محصول کشور انگلستان است. قد پیراهن تا روی زانو است و آستین حلقه‌ای دارد. شستشوی آن به صورت دستی باید انجام شود. استفاده لباس برای مهمانی و روزمره مناسب است.


در ادامه بخوانید : کفش دخترانه:معرفی 15 مدل کفش بچه گانه دخترانه شیک

نکات مهم برای خرید پیراهن دخترانه بچه گانه

دانستن نکات کلیدی موقع انتخاب پوشاک بچه گانه به شما والدین عزیز کمک می‌کند انتخابی آگاهانه داشته باشید. با ما همراه باشید تا چند مورد از این نکات را با هم بررسی کنیم.

  • کیفیت پیراهن: برای کودکان حتما لباسی را انتخاب کنید که درصد زیادی پنبه در آن به کار رفته باشد. هرچه میزان پنبه و الیاف طبیعی در پارچه لباس بیشتر باشد، آن لباس از کیفیت بالایی برخوردار است. 
  • هنگام خرید پیراهن دخترانه پارچه لباس را لمس کنید و به ضخامت و تمیزی دوخت آن توجه کنید. دوخت لباس از این جهت اهمیت دارد که درز‌ها را به خوبی پوشش دهد و پس از مدتی استفاده، پاره نشود. 
  • به فرم پیراهن دخترانه توجه کنید: سبک لباس به این دلیل اهمیت دارد که پوشیدن و درآوردن آن آسان باشد. از طرفی نیز فرم پیراهن نسبت به کاربردی که دارد باید متناسب باشد. به عنوان مثال پیراهن دخترانه بچه گانه مجلسی قد بلندی دارد و معمولا بدون آستین است. در حالی که پیراهن اسپرت معمولا آستین بلند است و شلوار مناسب با آن جنس جین، کتان یا پنبه دارد. در انتخاب فرم پیراهن دخترانه لازم است به علایق فرزندتان احترام گذاشته و نظر او را بپرسید.
  • انتخاب پیراهن با طرح مناسب: برخی لباس‌های مناسب فصل با پارچه‌های طرح دار بسیار شیک و زیبا هستند. مثلا طرح گل گلی یا خالخالی  پیراهن دخترانه بچه گانه تابستانی جلوه خاصی دارد. اما از طرفی طرح لباس‌ها به سرعت با مد روز تغییر می‌کنند، از این رو مدل مینیمال و ساده همیشه انتخاب خوبی بوده و با هر سبک و لباسی هماهنگ می‌شود.
  • توجه به سایز بندی لباس: پیراهن دخترانه را متناسب با قد و وزن کودک خریداری کنید. اگر می‌خواهید برای هدیه دادن به کودک، پیراهن دخترانه بخرید، سایز او را از والدینش بپرسید یا یک نمونه از لباس‌های او را همراه خود به فروشگاه ببرید. چنانچه در انتخاب سایز دچار تردید شدید، سایز بزرگ‌تر را بخرید چرا که کودکان (مخصوصا نوزادان) به سرعت رشد می‌کنند.
  • به این نکته نیز توجه داشته باشید که در هنگام خرید لباس‌های فصلی سایز بزرگتر را انتخاب کنید تا مدت زمان بیشتری قابل استفاده باشد.
  • بهترین رنگ برای پیراهن دخترانه: مراقبت از لباس‌های رنگ پاستلی و خیلی روشن آسان نیست و لکه به راحتی از روی آن‌ها پاک نمی‌شود. پس رنگی را انتخاب کنید که در صورت کثیف شدن، لکه‌ها زیاد به چشم نیایند.
  • پیراهن بچه گانه راحت بخرید: لباس هایی بخرید که راحت باشند. این امر به ویژه برای نوزادان و کودکانی که تازه لباس پوشیدن را یاد می گیرند بسیار مهم است. لباس‌هایی با کمر کشسان، دکمه‌های بزرگ... که به راحتی قابل پوشیدن باشند. اگر برای یک نوزاد یا کودک نوپا خرید می‌کنید، به یاد داشته باشید که آنها به ندرت یک جا می نشینند. نوزادان خردسال نیاز به تعویض مکرر لباس خود دارند.

مدل لباس بچه گانه با پارچه مخمل طرح دار

برای صرفه جویی در هزینه چه روشی را برای خرید پیراهن بچه گانه انتخاب کنیم؟

  • اولین نکته این است که خارج از فصل خرید کنید تا از تخفیفات پایان فصل بهره‌مند شوید.
  • برای لباس‌های مجلسی زیاد هزینه نکنید، چرا که لباس‌های مخصوص مراسم عروسی دفعات کمتری استفاده می‌شوند. همیشه لازم نیس برای تهیه لباس‌های با دوام هزینه زیادی بپردازید. مخصوصا اگر قصد خرید لباس روزمره را دارید.
  • در هنگام انجام خرید حضوری، پس از ورود به فروشگاه به قسمت لباس‌های تخفیف خورده نگاهی بیندازید.
  • حین خرید اینترنتی نیز از تخفیفات مناسبتی سایت‌ها و آنلاین شاپ‌ها غافل نشوید. چرا که خرید غیر حضوری بهترین روش برای صرفه جویی در وقت و هزینه است.

قیمت پیراهن بچه گانه دخترانه در بازار چقدر است؟ 

با وجود این که میزان پارچه کمی در تولید لباس کودک استفاده می‌شود، اما قیمت آن با لباس بزرگسال برابری می‌کند. علت بالا بودن قیمت به کیفیت، ظرافت دوخت، برند لباس و لطافت پارچه بستگی دارد. قبل از خرید لباس بچه گانه اجناس فروشگاه‌ها را با هم مقایسه کرده و سپس مدل انتخابی را خریداری کنید. در حال حاضر قیمت پیراهن بچه گانه دخترانه در بازار بین 100 هزار تا 3 میلیون تومان متغیر است.

چه مدل پیراهن بچه گانه ایی برای هدیه دادن مناسب است؟

پیراهن اسپرت دخترانه و روزمره برای هدیه دادن بهترین گزینه محسوب می‌شوند. به این دلیل که سبک پیراهن های  راحتی بیشتر از مدل‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کلام آخر

ما در سایت چی بگیر آنچه را در مورد پیراهن دخترانه لازم و کاربردی بود را عنوان کردیم. امیدواریم مطالب این صفحه برای شما والدین عزیز و علاقه‌مندان به خرید لباس کودک مفید واقع شده باشد. سپاسگزاریم که تا پایان این مقاله همراه ما بودید و خواهشمندیم با اشتراک گذاری لینک این صفحه با دوستانتان حمایتمان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.