چرا باید یک ماشین ظرفشویی داشته باشیم؟

مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی:

در گذشته ماشین ظرفشویی یک وسیله‌­ی لوکس به‌­حساب می‌آمد. اما به مرور و با گذشت زمان، عادی و رایج شد و امروزه به یکی از لوازم خانگی آشپزخانه که حسابی به صرفه­جویی در وقت کمک می­‌کند تبدیل شده. ماشین ظرفشویی هم مانند خیلی دیگر از لوازم خانگی که در کارهای روزمره مورد استفاده قرار می­‌گیرند، به شما کمک می‌­کند و تمیز کردن ظرف­های کثیف روزانه را برعهده دارد. برای انتخاب یک ماشین ظرف‌شویی خوب و مناسب شما لیستی از مارک­ها و برندهای متنوع با ویژگی­‌های مختلف و میزان مصرف انرژی متفاوت را پیش‌رو دارید.

اگر قصد خرید یک ماشین ظرفشویی خوب و مناسب را دارید و احساس می­‌کنید کمی گیج شده‌­اید، در حال خواندن مقاله­‌ی مناسبی هستید و جای درستی را انتخاب کرده‌­اید. ما سعی کرده‌ایم در این مقاله به شما کمک کنیم تا بهترین ماشین ظرفشویی را انتخاب کنید.

انواع ماشین ظرفشویی

 ماشین­‌های ظرفشویی برخلاف سایر لوازم منزل فضای زیادی را به خود اختصاص نمی‌­دهند. یک وسیله‌­ی تکی و جمع و جور هستند که حتی در یک آشپزخانه‌­ی کوچک نیز می­توانند به راحتی جا بگیرند. شما می‌توانید از مدل‌های رومیزی و کوچک انها برای فضای کوچک استفاده کنید. 

دو نوع ماشین ظرفشویی رایج وجود دارد:

ماشین ظرفشویی رومیزی

 ماشین­‌های ظرفشویی رومیزی رایج‌­ترین و محبوب­‌ترین نوع هستند. آن­ها به گونه‌ای انعطاف­‌پذیر طراحی شده­‌اند تا در هر قسمتی از آشپزخانه بتوانیم آن­هارا قرار دهیم و به فضا و کابینت مجزا احتیاجی ندارند.

ماشین ظرفشویی توکار

ماشین ظرفشویی­‌های توکار کاملاً درون کابینت آشپزخانه جای می­‌گیرند. همچنین، می­توان آن­ها را با پنل کابینت بیرونی پوشاند تا با طراحی و دیزاین آشپزخانه یکپارچه و هماهنگ شود.

 ماشین های ظرفشویی طبق نیاز شما تنظیم می شوند.

چیدن ظروف در داخل ماشین ظرفشویی زمان زیادی نمی­‌گیرد. بیشتر ماشین­‌های ظرفشویی دارای یک قفسه­‌ی قابل تنظیم در بالا هستند تا ظروف و شیشه­‌های ظریف را در آن قرار دهید و در قفسه­‌ی پایین نیز وسایل و ظروف بزرگ­تر را بگذارید. برخی از ماشین­‌های ظرفشویی نیز به شما امکان می­دهند تا در صورت لزوم قفسه بالایی را بردارید.

نحوه­ی عملکرد تمیز کردن ماشین ظرفشویی

برای بسیاری از ما عملکرد ماشین ظرفشویی مسئله­‌ی بزرگ و مهمی است. راندمان چرخه­‌های شستشو به تعداد بازوهای اسپری کننده­‌ی آب و روش­‌های خشک کردن بکار رفته بستگی دارد. 

ماشین ظرفشویی­‌های رایج و معمول دارای دو بازوی اسپری در قسمت انتهایی هستند که در طی چرخه­‌ی شستشو آب را روی ظروف می­‌پاشند. برخی از مدل­‌های رده بالا دارای 3 بازوی اسپری آب هستند. این­ها قدرتمندتر هستند و کار را عالی انجام می­‌دهند. وصد البته به این خاطر گران­ قیمت­‌تر نیز هستند.

دو روش معمول برای خشک کردن ظروف در ماشین ظرفشویی وجود دارد:

خشک کردن با هوای گرم

 در خشک کردن با هوای گرم، ماشین­های ظرفشویی دمای آب را برای شستشوی ظروف در پایان هر چرخه، افزایش می­‌دهند. پس از شستشو، فضای داخلی ماشین ظرفشویی خشک می­شود و باعث کاهش بیشتر رطوبت وسایل می­گردد.

خشک کردن به کمک فن

 در روش خشک، از یک فن کوچک در داخل ماشین ظرفشویی برای خشک کردن ظروف استفاده می­‌شود. این یکی از روش­‌های مقرون به صرفه در مصرف انرژی است، زیرا برای گرم کردن آب یا محتوای داخل ماشین ظرفشویی، نیاز به انرژی بیشتری ندارد.

ماشین ظرفشویی­‌های قدیمی­‌تر از دکمه­‌ها و دستگیره­‌ها استفاده می‌­کردند، در حالی که ماشین ظرفشویی­‌های جدید دارای صفحه­‌ی لمسی برای استفاده­‌ی آسان­تر هستند. همچنین اکثر ماشین­‌های ظرفشویی دارای یک صفحه­‌ی نمایش LED کوچک هستند که تنظیمات و زمان بندی شستشو را نشان می­‌دهد به طوری که می‌توانید در هنگام کارکردن، نگاهی به مراحل انجام چرخه­‌ی شستشو بیاندازید. استفاده از این ماشین­‌ها به راحتی استفاده از ماشین لباسشویی است.

با استفاده از ماشین ظرفشویی چه مقدار در زمان صرفه­‌جویی می‌کنیم؟

با استفاده از ماشین ظرفشویی چه مقدار در زمان صرفه­‌جویی می‌کنیم؟

اگر یک خانواده­‌ی شلوغ و بزرگ را اداره می­‌کنید، ممکن است مدت زیادی از روز خود را مشغول تهیه­‌ی وعده­‌های غذایی برای خانواده­‌ی خود باشید. این به این معناست که بخشی از زمانتان در طول روز نیز برای شستن ظرف­‌ها از دست می­‌رود. به طور متوسط، ممکن است روزانه 30 تا 40 دقیقه را برای شستن ظرف­‌ها بگذرانید. 

ماشین ظرفشویی با انجام این کار در 10 دقیقه، به صرفه­‌جویی در وقت شما کمک شایانی می­‌کند. برخی از مدل­‌های سطح بالا حتی گزینه­‌ای را برای تنظیم برنامه­‌ی زمان مناسب انتخابی شما فراهم می‌کنند.

استفاده از ماشین ظرفشویی و صرفه جویی در آب و انرژی

شستن ظروف با دست، آب زیادی مصرف می‌­کند. ماشین­‌های ظرفشویی دارای ویژگی­‌هایی هستند که به­‌طور خودکار مقدار آب موجود در واشر را تشخیص می­‌دهند و برای تکمیل چرخه­‌ی شستشو تنها مقدار آب و برق مورد نیاز خود را مصرف می­‌کنند.

نصب ماشین ظرفشویی

وقتی صحبت از ماشین ظرفشویی است­، این کار را در دست متخصصان بگذارید. این کار در کل به ترکیبی از لوله کشی و کار برقی نیاز دارد. ماشین ظرفشویی مطمئناً خریدی ارزشمند است که مدت زمانی طولانی مورد استفاده قرار می­‌گیرد. استفاده از این وسیله کم­ خطر و امن است زیرا کمتر احتمال دارد ظروف ظریف و گران قیمت را بشکنید. همچنین کارتان راحت­تر است، زیرا شما فقط باید وسایل را در ماشین بچینید، همین. مهمترین مزیت ماشین ظرفشویی این است که می­‌توانید وقت خود را با خیال راحت بگذرانید و هرگز نگران این نباشید که چه کسی بعد از هر وعده­‌ی غذایی قصد شستن ظرف­ها را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.