پنکه سقفی: بهترین مدل پنکه سقفی (باکیفیت ترین)

معرفی بهترین مارک پنکه سقفی

این راهنمای خرید به شما کمک می‌کند تا بهترین پنکه سقفی را برای خانه خود پیدا کنید.

نکات مهم زیادی هست که هنگام خرید پنکه ایستاده و  پنکه سقفی باید در نظر داشته باشیم. یک پنکه علاوه برعملکرد خوب باید ظاهر زیبایی هم داشته باشد. بهترین پنکه‌ سقفی باید خوب طراحی‌ شده باشد در تابستان هوا را خنک نگه دارد و در زمستان هم به تهویه هوا کمک کند. پنکه‌ سقفی هم در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کنند و هم زیبایی و کارایی دارند.

برای خرید بهترین برند پنکه سقفی به چه نکاتی دقت کنیم؟

زمانی که می‌خواهید پنکه سقفی جدید در بازسازی خانه بخرید که باید زیبایی خانه‌تان را کامل کند، باید به تهویه هوای پنکه هم دقت کنید. حالا در این مقاله ما اطلاعاتی به شما می‌دهیم که در خرید یک پنکه مناسب کمک کند.

قیمت پنکه سقفی:

بودجه خودتان را در نظر داشته باشید. هنگام خرید علاوه بر نیاز به بودجه‌ای که دارید هم دقت کنید. بر اساس بودجه‌تان باید نکات زیر را حتماً در نظر داشته باشید:

  • آیا می‌خواهید پنکه سقفی قدیمی را تغییر بدهید؟ اگر بله، پس باید بودجه‌تان در حدود قیمت پنکه سقفی قبلی بعلاوه 10%  به ازای هر 1 سالی که از عمر پنکه می‌گذرد، باشد.
  • اگر خانه بازسازی می‌کنید یا خانه جدید می‌خرید، باید بودجه‌ای که هزینه می‌کنید ارزش زیبای شناسی آن خرید را داشته باشد. یک پنکه سقفی ارزان‌ باعث صرفه‌جویی در خرید است اما زیبایی ترکیب خانه را به هم میزند.

محل نصب پنکه سقفی:

خیلی مهم است پنکه را کجا نصب می‌کنید. اگر داخل اتاق است، زیبایی، سبک، نوع تیغه و ظاهر را در نظر بگیرید. در محیط های باز، آنچه مهم است دوام و مقاومت تیغه‌های پنکه سقفی است. در فضای بیرونی تیغه‌ها باید در مقابل هوای خشک یا بارانی مقاومت داشته باشد. شما باید پنکه‌ای را انتخاب کنید که بتواند همه این‌ها را تحمل کند.

اندازه پنکه سقفی:

انتخاب اندازه هم خیلی مهم است. باید به دو قطعه توجه داشته باشید، قطعات اتصال و تیغه‌های فن. پنکه‌های سقفی معمولا 3 یا 5 یا 4 تیغه دارند. از آنجا که هدف اصلی پنکه سقفی گردش هوا و تنظیم دما در یک اتاق است، مهم است که اندازه فن شما با اندازه اتاق شما مطابقت داشته باشد.

معرفی بهترین پنکه سقفی موجود در بازار:

پنکه سقفی سیماران یکی از بهترین پنکه سقفی تولید ایران است. توان این پنکه سقفی 100 وات و دارای 5 درجه تنطیم سرعت می‌باشد. این پنکه سقفی قابلیت چرخش معکوس را نیز دارد. شما می‌توانید از این پنکه در چهار فصل استفاده کنید. کلید این پنکه از نوع سلفی است و سیم پیچی آن صد در صد مس می‌باشد. این پنکه سقفی دارای 3 پره است و جنس پرهای آن از فلز می‌باشد. از جمله معایب این پنکه می‌توان به نداشتن ریموت کنترل و تایمر اشاره کرد. 

پنکه سقفی ارشیا نیز یکی دیگر از بهترین پنکه سقفی می‌باشد که قابلیت نصب لامپ را نیز دارد. این پنکه سقفی دارای چرخش دو جهته است و شما هم در فصول گرم و هم در فصول سرد می‌توانید از این پنکه سقفی باکیفیت استفاده کنید. این پنکه به شدت کم مصرف است( توان مصرفی آن 95 وات است) و دارای 2 سال ضمانت و 5 سال خدمات پی از فروش می‌باشد.

پنکه سقفی لونا در بسته بندی دو عددی به شما تحویل داده می‌شود. این پنکه یکی از بهترین پنکه سقفی ساخت شرکت لونا می‌باشد. که دارای چرخش دو جهته و قابلیت تنطیم سرعت در 5 حالت را دارد. موتور این پنکه 90 واتی است و سیم پیچی آن کاملا مس می‌باشد. 

مشخصات
ابعاد۱۴۰x۱۴۰x۶۴ سانتی‌متر
توان مصرفی 89
حجم باددهی280
تعداد پره3 عدد
جنس پرهفلز

مشخصات
تعداد پره3 عدد
جنس پرهفلز
قابلیت تنظیم سرعتدارد
سرعت گردش پروانه320 دور بر دقیقه


در ادامه بخوانید : پنکه ایستاده ارزان، معرفی بهترین پنکه ایستاده و روزمیزی

چطور از پنکه سقفی نگهداری کنیم؟

تعمیر و نگهداری برای بهره‌گیری حداکثری از پنکه سقفی، بسیار مهم است. با رعایت نکات زیر می‌توانید بهترین پنکه سقفی را داشته باشید بدون نگرانی از خرابی آن.

  • موتورهای پنکه سقفی باید به‌طور منظم روغن‌کاری بشود تا به‌خوبی کار کند. اگر موتور قوی داشته باشد، دیگر نیاز به تعمیر و نگهداری خیلی کمی خواهد داشت یا حتی روغن‌کاری نمی‌خواهد.
  • اگر پنکه سقفی در حال لرزش است، پس کارایی خوبی ندارد. با تعویض بلبرینگ‌های داخل فن می‌توان کارایی را بهبود بخشید.
  •  پس‌ از اینکه ارتعاش آن درست شد، دیگر تیغه‌ها را عوض نکنید. این کار ممکن است روی کارایی آن اثر بگذارد.
  •  استفاده از سوئیچ تنظیم‌کننده فن الکترونیکی می‌تواند 30٪ در انرژی صرفه‌جویی کند.

آیا با استفاده از پنکه سقفی در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کنم؟

معمولاً سازمان‌های بهره‌وری انرژی یک طرح درجه‌بندی مصرف سوخت برای دستگاه‌های الکترونیکی تعریف می‌کنند. هرساله این درجه‌بندی و ستاره‌ای که به هر دستگاه تعلق می‌گیرد با توجه به پیشرفت تکنولوژی تغییر می‌کند. بنابراین یک پنکه‌ای که سال 2018 پنج ستاره گرفته کیفیت کمتری نسبت به پنکه‌ای که سال 2021 پنج ستاره گرفته، دارد. معمولاً پنکه‌های رده متوسط 80 وات هستند و پنکه‌های خیلی خوب هم 45 وات؛ پس اگر بهترین پنکه سقفی را بخرید حدود 45% در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
پنکه قیمت انواع پنکه