اتو: خرید و قیمت بهترین اتو بخار دستی (پارس خزر، فلیپس..)

معرفی بهترین مارک اتو بخار دستی

زمانی که قصد شرکت در یک مهمانی ویژه را داشته باشید یا وقتی که به یک جلسه کاری مهم می‌روید، آراستگی و مرتب بودن لباس‌های شما اهمیت بسیار زیادی داشته و به منزله شخصیت شما و احترام به مخاطبتان است. معمولا افراد سعی بر این دارند که همواره لباس‌هایی صاف و اتو کشیده به تن کنند تا ظاهری شیک و مناسب داشته باشند.

سالیان سال است که افراد برای صاف کردن لباس‌های خود از اتو استفاده می‌کنند. ما امروز در این مقاله از سایت چی‌بگیر می‌خواهیم اطلاعات مفیدی در زمینه بهترین مارک اتو بخار در اختیارتان بگذاریم. اگر قصد خرید بهترین مارک اتو را داشته و اطلاعات چندانی در زمینه انواع اتو بخار خارجی و اتو بخار ایرانی ندارید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

اتو بخار پارس خزر مدل Sl-702

اگر به دنبال خرید یک اتو بخار با کیفیت با قیمت مناسب هستید، اتو بخار پارس خزر گزینه مناسبی است. این اتو قابلت‌های ویژه و منحصر به فردی داشته و میزان کارآیی آن به شدت بالا است.

ابعاد اتو بخار پارس خزر 300×80×120 میلی‌متر بوده و وزنی معادل 2.5 کیلوگرم دارد که کاملا ارگونومیک‌و استاندارد است.  طول کابل این اتو بخار 2.5  متر بوده و به راحتی می‌توانید برای اتوکشی از آن استفاده کنید‌. توان مصرفی آن حدود 2400 وات است و مجهز به سیستم ضد رسوب و ضد چکه آب است و دارای مخزن آب نیز بوده و برای اتوکشی مناسب است.

جنس بدنه‌ی این اتو بخار از پلاستیک است و بسیار وزن سبکی دارد. این اتو بخار با توان 3100 وات از قدرت بالایی برخوردار است. این اتو ساخت کشور اسپانیا است و بسیار باکیفیت می‌باشد. 

اتو بخار هاردستون یکی از بهترین و باکیفیت ترین اتوهای موجود در بازار است که دارای قابلیت‌های زیادی است از جمله می‌توان به تنظیم میزان بخار دهی،سیستم قطع خودکار، سیستم ضدچکه،سیستم ضدرسوب ... اشاره کرد. این اتو با قیمت بسیار مناسب و کیفیت عالی در اختیار شماست.

وزن 1.3 کیلوگرم
توان مصرفی 3000 وات
ظرفیت مخزن آب450
جنس کفه سرامیک
ویژگی مجهز به سیستم ضدرسو
بخاردهی عمودی
قابلیت تنظیم بخار

جنس کفه سرامیک
توان مصرفی ۲۰۰۱ تا ۲۴۰۰ وات
ظرفیت مخزن آب
320
سیستم ضد رسوبدارد
قابلیت تنظیم میزان بخاردهیدارد
طول کابل1 تا 2 متر

جنس کفه سرامیک
توان مصرفی 800 تا 1200 وات
طول کابل 1 تا 2 متر
سیستم ضد رسوبدارد
تنظیم میزان بخار دهیدارد

وزن 1.6 کیلوگرم
جنس کفه استیم گلاید
سیستم ضد رسوبدارد
توان مصرفی ۲۴۰۱ تا ۲۸۰۰ وات
سیستم قطع خودکار دارد
طول کابل2 متر


در ادامه بخوانید : چرخ خیاطی: راهنمای خرید و معرفی بهترین مارک چرخ خیاطی (قیمت روز)

برای خرید بهترین مارک اتو بخار به چه نکاتی دقت کنیم؟

همانطور که گفتیم اتو بخار خوب و باکیفیت با توجه به قابلیت و مشخصات منحصر به فردی که دارد، کاربردی‌تر بوده و بیشتر مورد توجه افراد قرار می‌گیرد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌ها و مشخصات اتو بخار موارد زیر را می توان نام برد:

مجهز بودن به مخزن آب

به واسطه مخزن آب اتو بخار، قادر به تولید بخار بوده و چروک‌های لباس‌ها را در اسرع وقت و به بهترین شیوه ممکن صاف می‌کند. اتوی معمولی این امکان را ندارد که به روی لباس شما آبپاشی کند و باید به صورت جداگانه لباس را آبپاشی کنید.

داشتن مخزن آب در اتو بخار شیوه اتو کردن را به شدت آسان کرده و در کمترین زمان ممکن از شر چروک‌های سخت نیز راحت می‌شوید.

مجهز بودن به سوراخ‌های بخار و خروجی بخار

در کف اتوهای معمولی هیچ گونه سوراخ و حفره‌ای برای خروج بخار وجود ندارد‌. اتوهای بخار از این جهت برای افرادی که مدام دست به اتو هستند مناسب‌تر است.

قابلیت استفاده از مه پاش در اتو بخار

در برخی مواقع که از آبپاش برای اتو کردن استفاده می‌کنید، ممکن است قطرات آب به روی لباس لکه ایجاد کنند‌. چنانچه از بهترین مارک اتو بخار استفاده کنید این مشکل را نخواهید داشت، زیرا می‌توانید از قابلیت مه پاش اتو بخار استفاده کنید‌‌.

موارد نام برده از جمله مهم‌ترین مشخصات بهترین مارک اتو بخار بودند، در ادامه برایتان از مزایا و معایب استفاده از اتو بخار خواهیم گفت.

انواع اتو و معرفی بهترین مارک اتو بخار دستی

اتو از جمله وسایل ضروری در تمامی منازل است و مردم از گذشته تا کنون از این وسیله استفاده می‌کنند که به مرور زمان پیشرفته‌تر شده و قابلیت‌های آن افزایش یافته است. از جمله مهم‌ترین نوع اتو می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • اتو پرس
  • اتو بخار دستی
  • اتو معمولی یا خشک
  • اتو با مخزن بخار
  • اتو مسافرتی

برای اینکه بهترین مارک اتو بخار را برای شما عزیزان معرفی کنیم، ابتدا به شرح مفصل تفاوت‌ها و ویرگی‌های دو اتوی پر کاربرد یعنی اتو بخار و اتو خشک را برایتان خواهیم گفت.

تفاوت اتوی بخار دستی و اتوی خشک در چیست؟

در گذشته اکثر مردم از اتو خشک یا معمولی استفاده می‌کردند و قیمت این اتوها نسبت به قیمت اتو بخار مقرون به صرفه بود. اما امروزه اتو بخار از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار بوده و پرفروش‌تر است.

مکانیزم اتو خشک یا معمولی به گونه است که چروک‌های روی لباس را به واسطه گرما صاف می‌کند و در مقایسه با اتو بخار کار زمانبری است. اتوی بخار به واسطه منافذ و سوراخ‌هایی که در کف خود دارد و کمک بخار به سهولت و در زمانی کوتاه‌تر چروک لباس‌ها را صاف می‌کند. اگر چه کاربرد اتو بخار نسبت به اتوهای خشک و معمولی بیشتر است اما در برخی مواقع برای اتوکشی حتما باید از اتوی معمولی استفاده کنید. به عنوان مثال برای اتوکشی پارچه‌های پشمی از جنس ترمه و فلانل، ابریشم‌، ریون، ساتن و پارچه‌های گلدوزی شده باید از اتوی خشک استفاده کرد.

البته اگر قصد خرید بهترین مارک اتو بخار را داشته باشید، هیچ جای نگرانی وجود ندارد در ادامه راهکاری برایتان ارائه خواهیم داد که با اتو بخار این قبیل از پارچه‌ها را نیز به راحتی اتو کنید.

مزایای اتو بخارمعایب اتو بخار
  • این قبیل از اتوهای بخار طول عمر بسیار بالایی دارند.
  • وزن این اتوها نسبت به اتو خشک و معمولی سنگین‌تر است.
  • علاوه بر اتو بخار از این اتو به عنوان اتوی معمولی و خشک نیز می‌توانید استفاده کنید، به این صورت که داخل مخزن آن آب نمی‌ریزید.
  • تمیز کردن کف اتو بخار به دلیل وجود سوراخ و حفره‌ها قدری دشوارتر از تمیز کردن اتو خشک است.
  • قیمت اتو بخار کاملا منصفانه و مقرون به صرفه است.
  • برای استفاده از اتو بخار برای اتوکشی پارچه‌های مختلف محدودیت وجود دارد به عنوان مثال برای اتوکشی پارچه ساتن مناسب نیستند.
  • نگهداری از اتو بخار آسان است.
  • ممکن است اتو بخار نشتی داشته باشد.
  • هیچ‌ گونه لک و اثری به روی پارچه و لباس نمی‌گذارند.
  • انرژی مصرفی اتو بخار بیشتر از اتو معمولی است.
برای اتو کشی پرده و رومبلی‌ها و انواع رومیزی می‌توانید از اتوبخار با قابلیت بخار عمودی استفاده کنید.
  • قدرت اتو بخار دو برابر قدرت اتو خشک و معمولی است.

  • سرعت اتو کشی را افزایش می‌دهند.

  • مجهز به گزینه بخار، اسپری و آبپاش هستند.

  • برای اتوکشی پارچه‌های پنبه‌ای جین، ماسلین، پشمی، مخملی، کتان و سایر پارچه‌ها مناسب هستند.

موارد نام برده از جمله مهم‌ترین ویژگی‌ها، مزایا و معایب بهترین مارک اتو بخار بودند. اگر قیمت اتو بخار برای شما مهم بوده و به دنبال خرید بهترین اتو خارجی و بهترین اتو ایرانی بوده و قصد آشنایی با مشخصات اتو بخار خوب را دارید پیشنهاد می‌کنم، این مقاله را به طور کامل بخوانید. زیرا  تعدادی از بهترین مارک اتو بخار را برایتان معرفی کرده‌ایم. 

فاکتورهای انتخاب بهترین مارک اتو بخار دستی چیست؟

 برای خرید بهترین مارک اتوی بخار توجه به فاکتورهای زیر ضروری است:

  •  جنس و طرح اتو بخار باید متناسب بوده و متریال آن از استیل یا سرامیک اصل باشند.
  •  طراحی آن نیز باید کاملا ارگونومی بوده و سنگین نباشد.
  • توان مصرفی اتوی بخار باید کاملا استاندارد و متعادل باشد، معمولا توان مصرفی رایج بین ۹۰۰ تا ۳۰۰۰ وات است. 
  •  اتو بخار باید وزن مناسبی داشته باشد. ابعاد آن باید به اندازه بود و خیلی بزرگ یا کوچک نباشد. 
  • طول سیم اتو بخار باید متناسب بوده و خیلی کوتاه نباشد تا به راحتی قادر به اتو کردن لباس‌های چروک باشید.

قابلیت بخاردهی عمودی در اتو بخار چیست؟

این قابلیت در اتو بخارهای جدید دیده می‌شود و بسیار محبوب می‎‌باشد. این مدل از اتو بخار دارای توان بیش از 1800 وات می‌باشد. و مجهز به یک مخزن بزرگ آب هستند. از قابلیت بخار دهی عمودی می‌توانید برای اتو کردن پرده‌ها استفاده کنید. همچنین این قابلیت اتو کردن لباس‌ها را در حالت عمودی بسیار راحت می‌کند.

اتو بخار دستی بخریم یا اتوی خشک و معمولی؟

همانطور که قبلا اشاره کردیم قابلیت‌های اتو بخار به نسبت بیشتر از اتو خشک و معمولی است. اتو خشک و معمولی کارآیی اتو بخار را ندارد، در صورتی که با خرید اتو بخار نیاز چندانی به اتو معمولی نخواهید داشت. البته اگر خیاط بوده و به صورت حرفه‌ای از اتو بخار و معمولی استفاده می‌کنید بهتر است که هر دوی این مدل از اتوها را خریداری کنید.

در هنگام استفاده از اتو بخار باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

 به هنگام استفاده از اتو بخار حتما به ویژگی‌های پارچه و لباس که معمولا به روی آن‌ها درج شده است، دقت کنید. به این طریق متوجه می‌شوید که لباس را به چه میزان حرارت باید اتو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
اتو قیمت انواع اتو