10 مدل بهترین دستمال مرطوب کودک(ضدحساسیت)

چطور بهترین دستمال مرطوب نوزاد را بخریم؟ دستمال مرطوب کودک چی خوبه؟

انتخاب لوازم بهداشتی مورد نیاز نوزادان و کودکان کار نسبتا دشواری است و ضمن توجه به کیفیت و مرغوبیت، والدین باید دقت ویژه‌ای به سلامت فرزندان خود نیز داشته باشند. یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین لوازم برای مراقبت از کودکان دستمال مرطوب کودک است. اگر شما نیز جزء افرادی هستید که در انتخاب دستمال مرطوب مناسب برای کودک خود با مشکل مواجه می‌شوید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 در این مقاله از سایت چی بگیر هر آنچه که لازم است درباره خرید بهترین دستمال مرطوب نوزاد بدانید برایتان شرح داده و خواهیم گفت که چرا باید از دستمال مرطوب استفاده کرده و برای خرید باید به چه مواردی دقت داشت.

چرا باید از دستمال مرطوب نوزاد استفاده کنیم؟

  • حتما بارها از میزان نرمی و لطافت نوزادان تازه متولد شده به وجد آمده‌اید. این کودکان و نوزادان پوستی به شدت لطیف و حساس دارند و برای نظافت پوست آن‌ها نمی‌توانید از دستمال‌های زبر و خشک استفاده کنید. بنابراین خرید دستمال مرطوب کودک از اهمیت و ضرورت ویژه‌ای برخوردار است. 
  • از طرفی شما نمی‌توانید در طول روز بارها دست و صورت نوزاد خود را بشویید، ولی به کمک یک دستمال مرطوب مناسب می‌توانید پوست فرزند خود را از آلودگی‌ها تمیز کنید.
  • در برخی از مواقع خاص پزشکان استفاده مداوم از آب و شستشو را برای کودکان و نوزادان ممنوع می‌کنند، در این شرایط است که از خرید دستمال مرطوب نهایت رضایت را خواهید داشت. 
  • یا به عنوان مثال ممکن است در حال سفر باشید. در طول مسیر برای تعویض پوشک کودک همواره دسترسی به آب برای شستشوی کودک خود نخواهید بود، در این شرایط دستمال مرطوب مخصوص کودک چاره‌ساز بوده و می‌توانید به راحتی و در کم‌ترین زمان ممکن کودک خود را تمیز کرده و به صورت مجدد پوشک کنید.

 در ادامه برایتان خواهیم گفت که برای خرید مناسب‌ترین دستمال مرطوب کودکان باید به چه مواردی دقت داشته باشید.

معرفی بهترین مارک دستمال مرطوب نوزاد

دستمال مرطوب کودک لوسین مدل Sensitiv

تعداد دستمال مرطوب‌های این برند حدود ۷۲ عدد است که به شدت معطر بوده و دارای ترکیبات روغنی است و به هیچ عنوان برای کودکان شما حساسیت ایجاد نمی‌‌کند.

دستمال مرطوب نینو طرح مینیون

این دستمال مرطوب مخصوث کودکان بودهو به شدت مرطوب است و حاوی کالاندولا و ویتامین‌های A و E بوده و لازم به ذکر است که فاقد پارابن، الکل و صابون‌ بوده و برای کودکان شما به هیچ عنوان خطرناک نیست.

دستمال مرطوب کودک نیوساد مدل Boys

این دستمال مرطوب و معطر به تعداد ۱۲ عدو بوده و دارای روغن و ویتامین E است. ابعاد این دستمال مرطوب معادل 21×13 سانتی‌متر است و فاقد الکل بوده و به شدت استریل کننده و فاقد مواد الکلی است. به کمک این دستمال مرطوب به راحتی می‌توانید کودکان خود را تمیز کرده و نیاز به شستشو نخواهید داشت.

دستمال مرطوب کودک نیو بی بی مدل Celendula

اگر به دنبال یک دستمال مرطوب برای کودکان خود هستید که ph متعادلی داشته باشد، باید بگوییم که این مورد به شدت مناسب بوده و ph آن ۵.۵ است و دارای انواع ویتامین A و E بوده و از ویژگی‌های آن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مرطوب کنندگی
  • مخصوص برای مناطق حساس کودک
  • ضد حساسیت
  • ضد التهاب
  • نرم کننده

دستمال مرطوب کودک ماکسی کول

تعداد این دستمال مرطوب ۴۰ عدد بوده و معطر است. این دستمال سرشار از ویتامین‌های E و B5 بوده و ph آن ۵.۵ است‌. از ویژگی‌های مثبت این دستمال می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • دارای خواص آنتی اکسیدان 
  • آنتی‌باکتریال
  • خنک کننده
  • ضد خارش
  • ضدعفونی کننده
  • فاقد الکل و پارابن
  • حاوی عصاره آلوئه‌ورا، کالندولا و چای سبز

دستمال مرطوب کودک نیوساد مدل Girls

این دستمال مرطوب دخترانه غنی شده با کره درخت روغن قلم و آنتی باکتریال بوده و ضمن معطر بودن به شدت مرطوب کننده است. تعداد این دستمال ۱۲ عدد بوده و حاوی روغن و ویتامین E است.

دستمال مرطوب کودک دافی مدل Calendula Extract

این دستمال مرطوب حاوی کالاندولا بوده و ویتامین‌های E و A داشته و خاصیت نرم کنندگی، ضد التهاب و ضد سوزش داردو و فاقد هر گونه صابون، الکل و پارابن است. ph این دستمال مرطوب معادل ۷ بوده و مناسب برای بدن کودکان است.

دستمال مرطوب کودک ریلکس 

این دستمال مخصوص کودکان بوده و به شدت ضخیم است. وزن این دستمال ۴۵۰ گرم و خصوصیت آن نرم کننده، مرطوب کننده و ضدخارش است و حاوی عصاره کانومیل بودهو تقویت کننده پوست است.

دستمال مرطوب بچه فیروز یکی از بهترین مارک دستمال مرطوب کودک است. این دستمال مرطوب دارای عصاره آلوئه ورا است و از مواد ضدالتهاب و ضدحساسیت تولید شده است. از جمله مواردی که در این دستمال مرطوب یافت می‌شود روغن شی باتر است که برای نرمی و لطافت پوست کودک عالی عمل می‌کند. همچنین به علت عصاره کالاندولا در رفع سوختگی ناشی از ادرار کودکان به خوبی عمل می‌کند. می‌توانید مطمئن باشید که که این دستمال مرطوب کودک هیچ مواد مضری مانند الکل و مواد حساسیت زا ندارد و با خیال راحت از آن استفاده کنید. 

آخرین گزینه پیشنهادی در این لیست دستمال مرطوب پنبه ریز است که طرفداران زیادی دارد. اندازه این دستمال مرطوب بچه 20*20 است. 

دستمال مرطوب پنبه ریز ضد حساسیت و فاقد الکل است و برای پوست نوزاد شما هیچ گونه مضراتی ندارد. 


در ادامه بخوانید : مزایای استفاده از شیر دوش و قیمت خرید انواع شیردوش برقی و دستی


در ادامه بخوانید : معرفی و خرید بهترین مارک حوله تن پوش کودک (حوله پالتویی کودک)

برای خرید بهترین مارک دستمال مرطوب نوزاد به چه نکاتی دقت کنیم؟

خرید و قیمت بهترین مارک دستمال مرطوب کودک

موارد زیر از جمله مهم‌ترین نکات و فاکتورهایی هستند که برای خرید بهترین دستمال مرطوب ویژه نوزادان و کودکان باید به آن‌ها نهایت دقت را داشته باشید، این موارد عبارت‌اند از:

توجه به فرمول تولید دستمال مرطوب

توجه داشته باشید که فرمول تولید دستمال مرطوب ویژه نوزادان کاملا گیاهی بوده و هیچ گونه ماده شیمیایی برای تولید آن مورد استفاده قرار نگرفته باشد. به عنوان مثال نباید جنس دستمال‌ها از پلاستیک باشند و باید حتما از مواد اولیه قابل بازیافت تهیه و تولید شده باشند.

توجه داشته باشید که پارابن و الکل به شدت برای پوست کودکان مضر هستند پس دستمال مرطوبی را انتخاب کنید که فاقد این مواد باشد. و باعث حساسیت پوستی در نوزاد شما نشود.

موارد روی بسته بندی را مطالعه کنید!

زمانی که برای خرید کالایی اقدام می‌کنید، آیا به نوشته‌های روی محصولات توجه داشته و آن‌ها را مطالعه می‌کنید؟ به هنگام خرید دستمال مرطوب مخصوص کودکان حتما به نوشته‌های روی بسته بندی توجه داشته باشید. به عنوان مثال بررسی کنید که تاریخ تولید محصول کی بوده و در چه زمانی تاریخ انقضای محصول به اتمام می‌رسد.

تعداد دستمال مرطوب در هر بسته

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید به آن دقت داشته باشید، تعداد دستمال مرطوب است‌. با توجه به نیازتان باید بسته دستمال مرطوبی خریداری کنید که تعداد کافی داشته باشند. اگر پوست فرزندان شما نسبت به آب و مواد شوینده حساسیت دارد، دستمال مرطوبی خریداری کنید که تعداد بیشتری در بسته بندی خود دارد.

ابعاد دستمال مرطوب بچه

از دیگر فاکتورهای مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، ابعاد دستمال مرطوب است‌‌. اندازه‌های ابعاد دستمال مرطوب باید استاندارد بوده و به صورتی باشند که به صورت یکبار مورد مصرف قرار بگیرند و مجدد از دستمال استفاده کرده برای نظافت فرزند خود استفاده نکنید‌.

توجه به ویژگی‌های دستمال مرطوب

یک دستمال مرطوب مرغوب و باکیفیت دستمالی است که ویژگی‌های مثبتی داشته باشد. به عنوان مثال باید ضدحساسیت، ضدباکتری، معطر و مرطوب باشند. دستمال مرطوب مخصوص کودکان باید از جنس پنبه و الیاف‌های طبیعی بوده و به لطافت پوست کودکان آسیبی وارد نکنند.


در ادامه بخوانید : بهترین مدل بالش شیردهی و طرز استفاده از بالش شیردهی

می‌توانیم از دستمال مرطوب آرایشی و بهداشتی برای کودکان استفاده کنیم؟

به هیچ عنوان از دستمال‌های مرطوب آرایشی و بهداشتی برای نظافت فرزندان به ویژه نوزادان استفاده نکنید. مکانیزم تولید این قبیل از دستمال‌های مرطوب به گونه‌ای است که برای پاک کردن مواد شیمیایی آرایشی و بهداشتی از روی پوست تولید شده و ساختاری متفاوت با دستمال‌های مرطوب کودکان دارند.

دستمال مرطوب کودک خارجی بهتر است یا ایرانی‌؟

امروزه برندهای متعددی هستند که دستمال مرطوب مخصوص کودکان تولید می‌کنند. انتخاب دستمال مرطوب خارجی و ایرانی کاملا سلیقه‌ای است. توصیه می‌کنیم از یک برند خاص به مقدار محدود خریداری کنید و اگر پوست فرزندتان نسبت به آن حساسیت و واکنش منفی نشان نداد، به صورت مجدد از آن برند استقبال کنید. کلیه برندهایی که برایتان در این مقاله معرفی کردیم معتبر و باکیفیت هستند.

سخن پایانی: در این مقاله از سایت چی بگیر برای مادران جوانی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند از اهمیت و ضرورت استفاده از دستمال‌های مرطوب مخصوص نوزادان و کودکان گفته و تعدادی از بهترین محصولات را برایتان معرفی کردیم. حال می‌توانید با آگاهی کامل و با توجه به نکات گفته شده برای خرید بهترین دستمال مرطوب کودکان و نوزادان اقدام کرده و به سلامتی فرزندان عزیز خود نهایت دقت را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
دستمال مرطوب قیمت انواع دستمال مرطوب