ده مدل از بهترین لوسیون بدن مناسب برای (پوست خشک)

بهترین لوسیون بدن برای پوست‌های خشک

  • به سلامت پوست خود به چه میزان اهمیت می‌دهید؟
  • آیا نسبت به اهمیت استفاده از لوسیون مناسب برای پوست خود آگاهی دارید؟
  • بهترین لوسیون برای پوست‌های خشک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

پوست بدن درست مثل پوشش و لباس بوده و همان قدر که به این مسئله توجه داریم که ظاهری شیک و آراسته داشته باشیم، باید به سلامت و نظافت پوست بدن خود نیز توجه داشته باشیم. ما در این مقاله از وب‌سایت چی بگیر تصمیم گرفته‌ایم که درباره لوسیون مناسب برای پوست‌های خشک اطلاعاتی در اختیارتان بگذاریم. اگر پوستی خشک و معمولی دارید توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

چرا باید از لوسیون بدن برای پوست‌های خشک استفاده کنیم؟

خرید بهترین لوسیون بدن برای پوست خشک

پوست انسان بنا به دلایل مختلفی ممکن است آب و یا درصد از چربی خود را از دست می‌دهد. مثلا افرادی که در منلطق گرم و خشک زندگی می‌کنند، پوستی خشک‌تر از افرادی که در مناطق شرجی زندگی می‌کنند، داشته و بهتر است که برای ترمیم پوست خود از لوسیون مخصوص استفاده کنند.

استفاده از لوسیون مخصوص پوست خشک از آن جهت ضرورت دارد که موجب نرم و مرطوب شدن پوست شده و از چروک شدن آن جلوگیری می‌کند.‌ از دیگر مزایای استفاده از لوسیون مناسب برای بدن‌های خشک این است که این لوسیون‌ها خاصیت مرطوب کنندگی داشته و باعث می‌شوند که موست شما دچاره تغییر رنگ و تیرگی نشود. استفاده از ماده لوسیون به بدن شما کمک می‌کند که آب از دست رفته به روی پوست خود را احیا کنید و طبق توصیه پزشکان بهتر است که روزانه دو بار از لوسیون بدن مخصوص پوست‌های خشک استفاده کنید.‌ مناسب‌ترین زمان برای استفاده از لوسیون پوست ابتدای صبح و پایان شب است. 

لوسیون بدن نیوآ مدل Rich Nourishing حجم 250 میلی لیتر

 لوسیون بدن نیوآ مدل Rich Nourishing

اگر پوست خشک و معمولی دارید این لوسیون با برند اسپانیایی نیوآ به شدت برایتان مناسب است و از عصاره روغن بادام ساخته شده است. وزن این لوسیون معادل ۲۸۰ گرم است و به شدت نرم کننده و مرطوب کننده است.

لوسیون بدن دافی مدل آواکادوو حجم 470 میلی لیتر

لوسیون بدن دافی مدل آوکادوو

این لوسیون از عصاره آواکادوو درست شده و وزنی معادل ۴۷۰ گرم دارد. این لوسیون سرشار از ویتامین سازگاری ویژه‌ای با پوست‌های خشک و حساس داشته و از ویژگی‌های آن می‌توانیم به تقویت کنندگی، ضد التهاب بودن، ضد چروک و ضد حساسیت بودن، مرطوب و نرم کنندگی اشاره کنیم.

لوسیون بدن کرم 21 مناسب پوست خشک حجم 250 میلی لیتر

لوسیون بدن کرم ۲۱ مناسب برای پوست خشک

این لوسیون ساخت کشور آلمان بوده و از عصاره روغن بادام ساخته شده است. اگر پوست خیلی خشک و حساس دارید باید بگوییم که این لوسیون سازگاری بالایی با پوست شما خواهد داشت. حجم این لوسیون معادل ۲۵۰ میلی‌لیتر بوده و پس از استحمام می‌توانید به میزان لازم به روی پوست خود مالیده و ماساژ بدهید تا از ترک‌ها و چروک‌های پوستی به دور باشید.

لوسیون بدن اریکه مدل Hydratant حجم 500 میلی لیتر

لوسیون بدن اریکه مدل Hydratant

ترکیب این لوسیون به صورت بدون عصاره بوده و اگر پوست حساس، معمولی و خشکی دارید به شدت برایتان مناسب و مفید است. این لوسیون ساخت کشور فرانسه بوده و مرطوب کننده بوده و از حساسیت‌های پوستی جلوگیری کرده و دارای ویتامین E است‌. حجم این لوسیون معادل ۵۰۰ میلی‌لیتر است.

لوسیون بدن نئودرم مدل Daily Nourisher حجم 400 میلی لیتر

لوسیون بدن نئودرم مدل Daily Nourisher

اگر به دنبال خرید یک لوسیون تولید داخل و ایرانی هستید، این لوسیون بدن به شدت مناسب بوده و طریقه مصرف آن به این صورت است که مقدار کافی را به روی پوست ماساژ می‌دهید تا جذب شود.

این لوسیون به شدت سازگار با پوست‌های خشک و معمولی بوده و حاوی روغن آرگان و ویتامین‌هایC, E, A و امگا6 است. حجم این لوسیون معادل ۴۰۰ میلی‌لیتر بوده و خاصییت مرطوب کنندگی و نرم کنندگی دارد‌.

لوسیون بدن کامان مدل Avacado حجم 510 میلی لیتر

لوسیون بدن کامان مدل Avacado

این لوسیون خوش بو و معطر از عصاره آواکادوو ساخته شده و ترکیبی سرشار از ویتامین دارد. این لوسیون سازگار با پوست‌های خشک و معمولی بوده و خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کننده دارد و حجم آن معادل ۵۱۰ میلی‌لیتر بوده و حاوی گیلیسرین است.

لوسیون بدن کالیستا مدل KYLIE حجم 400 میلی لیتر

لوسیون بدن کالیستا مدل KYLIE

این لوسیون مرغوب ایرانی حاوی آواکادوو، روغن جوجوبا، شی‌باتر، روغن آفتابگردان و روغن بادام بوده و سرشار از ویتامینE وB5 است. وزن این لوسیون ۳۰۰ گرم و حجم آن معادل ۴۰۰ میلی‌لیتر است. این لوسیون به شدت سازگار با پوست خشک بوده و دارای ویژگی‌های زیر است:

  • نرم کننده
  • مرطوب کننده
  • ضد حساسیت
  • ضد خارش
  • ضد چروک
  • تقویت کننده
  • ضد درد
  • خنک کننده
  • ضد التهاب 
  • درخشان کننده پوست

لوسیون بدن کیووی حجم 250 میلی لیتر

لوسیون بدن ام کیو مناسب برای پوست‌های خشک و حساس است. این لوسیون بدن ساخت کشور استرالیا می‌باشد و از خشک و پوسته پوسته، خارش زمستانه، ایکتیوز، گزروزیس جلوگیری می‌کند. همچنین مواد تشکیل دهنده این لوسیون بدن بسیار ملایم می‌باشد و برای کودکان نیز قابل استفاده است. 

لوسیون بدن وازلین مدل Cocoa Radiant حجم 400 میلی لیتر

لوسیون بدن وازلین گزینه پیشنهادی بعدی است. لوسیون وازلین مناسب برای پوست خشک است و کشور مبدا برند آن آمریکا می‌باشد. از جمله ویژگی‌های این لوسیون می‌توان به رطوبت رسانی، نرم کنندگی و درخشانندگی پوست اشاره کرد. حجم این لوسیون 400 میلی لیتر است. 

برای خرید بهترین لوسیون پوست خشک به چه نکاتی دقت کنیم؟

برای خرید بهترین مارک‌ لوسیون بدن خشک لازم است که به موارد و فاکتورهای مهمی دقت داشته باشید.‌ این فاکتورها و عوامل مهم به شرح زیر هستند:

برند و تولید کننده لوسیون بدن خشک:

توجه داشته باشید، لوسیونی که برای بدن خشک خود خریداری می‌کنید باید دارای برند معتبر و شناخته شده باشد. امروزه برندهای متعدد خارجی و ایرانی وجود دارند که متناسب با پوست‌های خشک و معمولی لوسیون‌های مناسب و باکیفیتی تولید کرده و ارائه می‌دهند. با خرید بهترین مارک لوسیون بدن خشک از سلامت ‌پوست بدن خود در مقابل آسیب‌ها مراقبت خواهید کرد‌. برندهای ایرانی مانند نئودرم، کالیستا و مدلین و برندهای خارجی مانند نیوا، وازلین و اریکه از بهترین برند لوسیون بدن هستند. 

توجه به محتوای لوسیون:

قبل از خرید لوسیون مخصوص برای پوست‌های خشک به این نکته توجه داشته باشید که متریال ساخت لوسیون چیست؟ به عنوان مثال برخی از پوست‌های خشک و حساس به عصاره‌هاس گیاهی حساسیت دارند. بنابراین این دسته از افراد باید دقت داشته باشند که لوسیونی مناسبی برای پوست خود خریداری کنند که حاوی عصاره گیاهی نباشد. همچنین الکل باعث خشک شدن بیشتر پوست بدن می شود. در هنگام خرید دقت کنید لوسیون فاقد الکل و پارابن خریداری کنید. دقت کنید که لوسیون شما حاوی روغن جوجوبا، گلیسرین، اسید هیالورونیک، اسید لاکتیک لانولین، کره شی باتر باشد.

ضد حساسیت و ضد باکتریال بودن:

لوسیون خوب و باکیفیت مخصوص پوست‌های خشک و معمولی، لوسیونی است که ضد حساسیت بوده و به روی پوست شما حساسیت‌هایی از قبیل آکنه و جوش ایجاد نکرده و ضد باکتریال باشد. یک لوسیون باکیفیت قادر به دور کردن آلودگی‌ها از پوست شما بوده و درست مانند لباس که پوششی است موجب حفاظت از بدت شما می‌شود.‌

معطر بودن:

لوسیونی مناسب برای پوست‌های خشک است که معطر و خوش بو باشد و شخص تمایل به استفاده از این لوسیون پیدا کند و به این صورت نباشد که از رایحه آن خوشش نیامده و دیگر از آن استفاده نکند. در صورت مشاهده کلمه "بدون بو"، محصول می‌تواند حاوی مواد شیمیایی باشد که بوی مواد دیگر را خنثی یا پنهان می‌کند. این مواد شیمیایی می‌توانند پوست خشک و حساس را تحریک کنند.

آبرسان بودن لوسیون بدن:

بدن‌هایی که پوست خشکی دارند، نیاز شدیدی به آبرسان داشته و لوسیون‌های مناسب برای پوست خشک باید خاصیت آبرسانی قوی داشته و قابلیت جذب شدن به بافت بدن را داشته و آب مورد نیاز بدن را تامین نماید. افرادی که پوست خشک دارند باید به دنبال مرطوب کننده‌های قوی تری باشند. یک مرطوب کننده حاوی آنتی اکسیدان‌ها، دی متیکون و روغن هسته انگور یا روغن بنزین، که از هدر رفتن آب از پوست جلوگیری می کند، می‌تواند مفید باشد.

لوسیون بدن فاقد پارابن

توجه داشته باشید، لوسیونی که برای بدن‌های خشک خریداری می‌کنید باید حاوی مواد پارابن نبوده و دارای ویتامین‌های مناسب و تقویت کننده پوست بدن باشد. پوست سالم موجب افزایش اعتماد به نفس و حس و حال خوب شما می‌شود. بنابراین حتما برای خرید بهترین لوسیون مناسب برای پوست خود اقدام کنید‌.

چه تفاوت‌هایی میان کرم بدن و لوسیون وجود دارد‌؟

لوسیون مخصوص پوست معمولا فرمولی سبک‌تر در مقایسه با کرم بدن داشته و از ترکیبات آب و روغن بوده و فاقد چربی است و کرم‌های بدن غلظت بیشتری در مقایسه لوسیون‌ها داشته و معمولا لوسیون مخصوص برای پوست‌های خشک رقیق‌تر است‌.

نحوه استفاده از لوسیون بدن به چه صورت است؟

استفاده از لوسیون بدن معمولاً پس از استحمام انجام شده و بهتر است بعد از دوش گرفتن به مقدار کافی به روی پوست خود لوسیون زده و ماساژ بدهید. البته افرادی که خیلی پوست خشکی دارند باید در طول شبانه روز دو بار صبح و شب‌ها به پوست خود لوسیون مخصوص بزنند.

  1. اگر تازه دوش گرفته اید، بوسیله حوله، بدن خود را مرطوب (نه خشک) کنید.
  2. مقدار مناسبی لوسیون روی دستان خود بگذارید (اما در مصرف آن زیاده روی نکنید!)
  3. دستان خود را به هم بمالید تا لوسیون گرم شود.
  4. یک نقطه روی بدن خود انتخاب کنید تا لوسیون را بمالید و لوسیون را به آرامی به آن بمالید.
  5. مراحل 2 تا 4 را تکرار کنید تا کل بدن خود را لوسیون زده باشید.

آیا باید بلافاصله بعد از دوش گرفتن از لوسیون بدن استفاده کنم؟

بله ، قطعاً باید بهترین لوسیون بدن خود را بلافاصله بعد از دوش گرفتن استفاده کنید. بعد از دوش گرفتن (یا حمام کردن) یکی از بهترین زمان ها برای استفاده از لوسیون طبیعی بدن است. دلایل متعددی وجود دارد که نشان می دهد زمان مناسبی برای ماساژ دادن بدن با لوسیون است. 

  • بعد از دوش گرفتن، مقدار زیادی آلودگی، عرق، چربی و سلول های مرده پوست را از روی پوست خود برداشته اید.
  • بعد از دوش گرفتن پوست شما سریعتر خشک می‌شود زیرا آب از آن تبخیر می شود.
  • پوست مرطوب به لوسیون هیدراته بدن اجازه می دهد تا کاملاً جذب پوست شما شود و رطوبت را در آن باقی بماند.
  • یک روتین راحت است و می‌تواند به راحتی تبدیل به یک روال عادی شود که می توانید به آن پایبند باشید.

سخن پایانی :در این مقاله از وبسایت چی بگیر به مسئله مهم مراقبت از پوست و بدن خوش برداشتی و گفتیم افرادی که دارای پوست خشک دارند باید حتماً از لوسیون مخصوص پوست‌های خشک برای بدن خود استفاده کرده و مراقبت‌های ویژه‌ای در برابر سلامت پوست خود داشته باشید. کلیه‌ی لوسیون‌هایی که در این مقاله برایتان معرفی کردیم، مخصوص پوست‌های خشک و حساس بوده و افرادی که پوست معمولی دارند نیز می‌توانند برای خرید آن‌ها اقدام کنند. توجه داشته باشید که دقت به فاکتورهای نام برده موجب می‌شود که مناسب‌ترین لوسیون مخصوص پوست خشک را با قیمت مناسب خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.