کفش فوتسال: نکات مهمی که قبل از خرید کفش فوتسال باید بدانید

فوتسال یک بازی جهانی است که جایگاه خود را تازه در میان مردم باز کرده ست و محبوبانی در سرتاسر جهان دارد. اینکه شما فوتسال را حرفه‌ای پیش ببرید و یا تازه واردی باشید که به داخل زمین می‌رود، فرقی نمی‌کند چون کفش مهم‌ترین وسیله شما برای سالم ماندن و یک بازی حرفه‌ای است. با ما همراه باشید تا از ويژگی‌های یک کفش ورزشی فوتسال خوب برای شما بگوییم.

خرید و قیمت بهترین کفش فوتسال

فوتبال با فوتسال چه تفاوتی دارد؟

فوتبال یک بازی محبوب بین‌المللی است که کم کم به سمت سالن‌های ورزشی حرکت کرد. استایل یک فوتبالیست باکسی که فوتسال کار می‌کند کاملا متفاوت است. چون فضای بازی آن‌ها با یکدیگر کاملا متفاوت است. یک بازیکن فوتسال احتیاج به کفشی سبک دارد که اصلا در زمین سالن ورزشی سر نخورد.

تفاوت های قابل توجهی بین کفش فوتبال و کفش فوتبال داخل سالن وجود دارد. کفش‌های فوتبال داخل سالن با یک زیره لاستیکی محکم عرضه می شوند. همچنین دارای زیره آنها طوری طراحی شده که از سر خوردن بر روی زمین جلوگیری می‌کند.

قبل از خرید کفش فوتسال یه این نکات دقت کنید:

سبک بازی خود را بشناسید:

شما مدافع هستید یا مهاجم؟ در هنگام خرید کفش مناسب، این نکته بسیار مهمی برای خرید کفش فوتبال داخل سالن است. 

یک مدافع به کفشی نیاز دارد که محافظت بیشتری ارائه دهد. همچنین باید بادوام باشد. یک مهاجم برای مانور آسان به یک کفش فوتسال سبک نیاز دارد. 

راحتی و اندازه کفش فوتسال:

مهم نیست که یک کفش فوتبال چقدر گران است. برای خرید مطمئن شوید که آن را با اندازه درست انتخاب می‌کنید. ممکن است مجبور شوید کفش را از نظر فیزیکی تست کنید، قبل از اینکه تصمیم بگیرید که کفش مناسب شماست، به یک توپ ضربه بزنید. شما 60-90 دقیقه بازی خواهید کرد و اگر راحت نباشید صدمات جبران ناپذیری را باید تحمل کنید.

اگر از طرفداران خرید آنلاین هستید حتما قبل از خرید جدول سایزبندی را با دقت بررسی کنید.  

جنس کفش فوتسال

 جنس کفش فوتبال داخل سالن از نکات مهم برای انتخاب است. که می‌تواند بر عملکرد شما و دوام کفش تأثیر بگذارد. کفش فوتسال چرم مورد علاقه بسیاری از بازیکنان فوتسال است. بادوام، کشش پذیر است و بهترین عملکرد را به ارمغان می آورد.

مواد مصنوعی نیز گزینه‌ی بعدی است. این نوع کفش سبک و نرم است اما به راحتی چرم طبیعی نیست. آنها نسبتا ارزان هستند و برای شروع مناسب می‌باشند. 

کفش فوتسال مردانه مدل Si-BK

اگر به دنبال کفش فوتسال ارزان هستید. این مدل یکی از مناسب‌ترین کدل‌ها برای بودجه شما است. جنس رویه آن چرم مصنوعی است که دوام ان را ضمانت می‌کند. کفی آن ساده و در برابر هر ساییدگی هنگام بازی مقاوم است.

کفش فوتسال مردانه تن زیب مدل TID9604

این مدل از کفش فوتسال طرفدارهای بسیاری دارد. هر ویژگی خوبی را که تصور کنید در آن می‌توان مشاهده کرد. جنس رویی آن چرم مصنوعی است و کفی از لاستیک سبکی است که مانع لیز خوردن شما می‌شود. خطوط مورب زیر کفش شما را خسته نمی‌کند و همچنین ویژگی منحصر به‌فرد آن ساقدار بودن کفش است. ساق آن باعث ایجاد تعادل بسیار خوبی در هنگام بازی می‌شود.

کفش فوتسال مردانه تن زیب مدل TID9602

اگر در بازی فوتسال نقشی را بازی می‌کنید که بسیار حساس است و شروع بازی با شما است. این مدل به شوت زدن شما کمک خواهد کرد. شوتی دقیق حساس و حرفه‌ای را تجربه می‌کنید.

کفش فوتسال مردانه و پسرانه مدل WORLDCUP BLUE

این مدل برای بازیکن‌های آماتور است. قیمت کفش فوتسال نسبت به ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن در بازی بسیار خوب است.

کفش فوتسال مردانه نیترو کد 6796

از ویژگی‌های خاص آن کفی قابل تعویض است. جنس آن از چرم است و همه فشارهای سنگینی که به آن وراد می‌شود را کاهش می‌دهد.

کفش فوتسال مردانه مدل سالنی 444 mt

هر ویژگی که از یک کفش فوتسال انتظار دارید را با این مدل می‌توانید تجربه کنید. جنس آن از چرم مصنوعی بسیار سبک و منعطف است. کفی آن علاوه بر ارتجاعی بودن که مانع لیز خورد می‌شود، قابل تعویض نیز هست.

جنس زیره آن پی‌وی‌سی است که بسیار منعطف است و عاج‌های آن مانع سایش در زمین فوتسال می‌شود.

کفش فوتسال مردانه کد 030

جنس رویه این مدل از کفش ورزشی فوتسال چرم مصنوعی است. نحوه بستن آن بسیار متفاوت از دیگر کفش‌ها است و این ویژگی باعث می‌شود هنگام بازی دغدغه بستن و محکم کردن آن را نداشته باشید. پد مخصوص محافظت از پا این کفش فرد را در برابر همه آسیب‌ها ایمن می‌کند.

کفش فوتسال مردانه مدل MIZANO.AB

یکی از دغدغه‌های اصلی هر ورزشکاری شستن وسایل ورزشی است. این مدل از کفش به دلیل جنس چرمی که دارد راحت با مورا شوینده و ابر تمیز می‌شود.

کفش فوتسال مردانه کد N-7024

از ویژگی‌های خاص آن می‌توان به ضد آب بودن اشاره کرد. کفشی بسیار نرم و راحت که به دلیل جنس رویه چرم بسیار سبک نیز بوده. کفی ارتجاعی و قابل تعویض آن باعث می‌شود تا کفش فرم پای شما را حفظ کند و در هنگام بازی اذیت نشوید.


در ادامه بخوانید : کفش دویدن: کامل ترین راهنمای خرید کفش دویدن مردانه (رانینگ)


در ادامه بخوانید : معرفی برند سالامون، خرید و قیمت کفش سالامون( پرفروش ترین)

جنس رویه کفش فوتسال باید از چه جنسی باشد؟

در هنگام خرید کفش فوتسال با این حقیقیت روبرو خواهید شد که دنیای این ورزش بی‌انتها است و با هر انتخابی دریایی از کفش به روی شما باز خواهد شد.

شما قرار است ساعت‌ها با این کفش تمرین کنید و مسابقه دهید و اگر پا که قلب دوم شما است نتواند به‌خوبی نفس بکشد، قطعا بر روی بازی شما تاثیر خواهد گذاشت. اینکه شما در کدام قسمت زمین چه نقشی را در بازی ایفا می‌کنید، کاملا بر روی انتخاب کفش اثر گذار است. اگر شما به عنوان کسی هستید که باید ضربات محکم‌تر و دقیقی به توپ بزنید روی کفش باید شیاردار باشد.

جنس روی چرم، یکی از پرطرفدارترین رویه‌ها در میان فوتسالیست‌ها روی چرم است. این رویه به انعطاف عجیبی خود شهرت دارد و با دوام و کشش‌پذیر است. چرم انواع مختلفی دارد که یکی از آن‌ها چرم جیر است و می‌توان گفت بهترین کیفیت را دارد. کفش فوتسال با رویه چرم کانگورو بسیار گران است ولی نرمی خاصی دارد که تفاوت آن را با دیگر رویه‌ها در هنگام استفاده متوجه خواهید شد و البته این گرانی تضمینی برای ماندگاری ندارد.

چرم مصنوعی را بهترین جنس برای روی کفش فوتسال می‌داند. نه آنقدر گران است که کسی که توان خرید نداشته باشد و نه آنقدر بی‌کیفیت که ماندگاریش را زیر سوال ببرد.

کفی کفش فوتسال باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

بهترین جنس برای کفش فوتسال چیست؟

شاید برای شما هم عجیب باشد ولی چند ثانیه به راه رفتن عادی خود در خیابان فکر کنید، به روزی که بعد از یک ساعت چرخید و قدم زدن احساس خستگی کردید. به زمانی که با عجله به جایی می‌رفتید و سر خوردید. این اتفاق‌ها رد زمان فوتسال چند برابر می‌شود و حالت تعادل شما را از بین می‌برد.

یک بازیکنی که خیلی زود خسته شود و یا مدام لیز بخورد، علاوه بر اینکه بازی از دست او خارج می‌شود اعتماد بنفسش نیز کم می‌شود. 

سال‌های قبل کفش‌های فوتسال عاج‌های غیر استاندارد و کوچکی داشتند که فقط کافی بود با کمی شتاب بیشتر قدم بردارید تا کل سالن را لیز بخورید. کفش‌های جدید عاج‌های به‌خصوصی دارند که علاوه بر ایجاد حفظ تعادل مانع از خستگی شما می‌شود.

معمولا کفی‌های کفش از جنس لاستیک است. این جنس چسبندگی خاصی میان زمین فوتسال و کفش ایجاد کرده و مانع سر خورد بازیکن می‌شود.

وزن کفش چه تاثیری در بازی فوتسال دارد؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که حتما درهنگام خرید و انتخاب یک کفش ورزشی فوتسال باید به آن اهمیت دهید، وزن مناسب کفش است. دقت، شتاب، دوام و انعطاف کفش به شما برای بازی خوب کمک می‌کند. ولی همه این‌ها تا زمانی که کفش فوتسال سبک وزنی نداشته باشید امکان‌پذیر نخواهد بود. وزن کفش فوتسال معمولا میان ۲۲۰ تا ۲۵۰ گرم است.

چگونه کفش فوتسال اورجینال را از تقلبی تشخیص دهیم؟

انتخاب کفش اصل کار بسیار سختی نیست. فقط کافی است به ظاهر کفش یه خوبی دقت کنید.بیشتر کفش‌های تقلبی تفاوت بسیار فاحشی با اصل آن دارد. شماره سریال کتونی را در اینترنت بزنید و جستجو کنید. 

یک ترفند دیگر برای تشخیص اصل بودن کفش فوتسال توجه به دوخت آن است.  معمولا کفش‌های تقلبی دوختی نامنظم دارند.

نتیجه‌گیری

خرید کفش فوتسال اصلا کار سختی نیست و فقط باید اول انتخاب کنید در بازی فوتسال در چه موقعیتی بازی خواهید کرد و نقش شما چیست. علاوه بر آن نوع سالن تمرین و بازی را به‌خوبی بشناسید و بعد انتخاب کنید. قیمت کفش فوتسال در بازار بسیار متفاوات است و از ۶۰ هزار تومان تا ۵ میلیون نیز موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.