آرام پز: خرید و قیمت بهترین مارک آرام پز ارزان و کم مصرف (پارس خزر، فلر....)

پیشنهاد خرید بهترین مارک آرام پز

لذت آشپزی زمانی دو چندان می‌شود که از تجهیزات کامل برای آشپزی استفاده کنید. یک قابلمه آرام پز می‌تواند در آشپزخانه شما معجزه کند. آیا تاکنون از آرام پز برای پخت غذا استفاده کرده‌اید؟ اگر قصد خرید یک آرام پز باکیفیت و درجه یک را دارید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه وب‌ سایت چی بگیر باشید. ما در این مقاله به بررسی تفاوت‌های آرام پز و زود پز پرداخته و هر آنچه که لازم است در زمینه خرید بهترین آرام پز ایرانی و خارجی بدانید، شرح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از آرام پز:

  • استفاده از آرام پز برای افراد سالمند که دارای فراموشی هستند به دلیل قابلیت کنترل زمان بسیار مناسب است.
  • از طرفی به واسطه یک آرام پز درجه یک می‌توان غذاها را بخار پز کرده و با کمترین روغن ممکن طبخ کرد. 
  • برای پخت غذا در قابلمه‌‌های آرام پز نیازی به هم زدن نخواهید داشت.
  • جالب است بدانید که این ظروف گرمای زیادی تولید نکرده و هیچ گونه سر و صدایی مشابه با زودپز نداشته و غذایی ‌که در این ظروف طبخ می‌شود به شدت جاافتاده و خوش طعم می‌شود.

نکات مهم برای خرید ارام پز باکیفیت

چنانچه قصد شما برای خرید ظرف آرام پز جدی است، توصیه می‌کنیم قبل از خرید به موارد و فاکتورهای زیر نهایت دقت را داشته باشید. این موارد مهم عبارت‌اند از:

توجه به برند آرام پز

بدون شک نام و مشخصات برند گواه بر کیفیت مطلوب دستگاه و ظرف آرام پز است. از جمله برندهای معروف و شناخته شده می‌توانیم به آرام پز فلر، آرام پز پارس خزر و سایر موارد دیگر اشاره داشته باشیم. حال که تصمیم به خرید آرام پز گرفته‌اید توصیه می‌کنیم که به جای توجه به قیمت آرام پز کیفیت و معتبر بودن برند آن را در نظر داشته و بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.

آرام پز بزرگ یا کوچک؟

ظروف و قابلمه‌های آرام پز در ابعاد و اندازه‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند. این ظروف داری حجم و ظرفیت خاصی بوده و هر کدام از آرام پز فلر  و یا آرامز پازس خزر به گونه‌ای است که برای طبخ غذا برای تعداد خاصی از افراد مناسب هستند. پیشنهاد چی بگیر برای شما عزیزان این است که آرام پز متناسب با ظرفیت تعداد خانواده خود خریداری کنید.

تعداد نفراتظرفیت آرام پز
1 تا 2 نفر1.5 تا 3 لیتر
3 تا 4 نفر 3 تا 5 لیتر
بیشتر از 5 نفر5 تا 6.5 لیتر

تنظیمات و تایمر رام پز

امروزه انواع آرام پزهای مدرن  باکیفیتی در بازار موجود هستند که قابلیت تنظیمات خاص داشته و می‌توانید به آن‌ها تایم و برنامه منحصر به فردی داده و حتی از منزل برای خرید خارج شوید. پس از بازگشت از خرید لازم نیست نگران سوختن و ته گرفتن غذای خود باشید، زیرا به خوبی غذا در آرام پز طبخ شده و آماده سرو است.

تنظیمات مهم در آرام پز شامل:

گرم نگهدارنده:

آرام پز قابلیت گرم نگه داشتن غذا را داشته و اگر از تنظیمات خاص آن استفاده کنید تا مدتی بعد از خاموش شدن غذا را گرم نگه می‌دارد. این قابلیت خاص را معمولاً آرام پزهای گرانقیمت دارند.

تایمر ارام پز:

گزینه تایمر معمولاً در مدل‌های گران‌تر آرام پز با کنترل‌ دیجیتال وجود دارد. هنگامی که زمان پختی که روی تایمر تنظیم کرده‌اید به پایان رسید، آرام پز یا به حالت "گرم نگه داشتن" تغییر می کند یا خاموش می شود. این بدان معناست که غذای شما به محض اینکه آماده شد، بدون اینکه بیش از حد پخته شود، آماده مصرف خواهد بود.

توجه به نمایشگر آرام پز:

معمولا ظروف آرام پز دارای نمایشگری هستند که زمان و درجه حرارت به روی آن ثبت می‌شود. به هنگام خرید بهترین آرام پز ضمن توجه به کاربرد آرام پز لازم و ضروری است که به کاربرد چراغ‌ها و نمایشگر آرام پز نیز دقت کنید. اگر آرام پز شما مجهز به نمایشگر لمسی باشد معمولا قیمت آن کمی بالاتر می‌رود. 

توان مصرفی:

از دیگر فاکتورهای مهم و ضروری برای خرید آرام پز درجه یک توجه به مصرف انرژی آرام پز است. توان آرام پز ها معمولا بین 100 تا 1500 وات تخمین زده می‌شود. به منظور صرفه‌جویی در مصرف برق و کاهش هزینه‌ها توصیه می‌کنیم که آرام پز کم  مصرف خریداری کنید.

طرح و رنگ آرام پز

توجه داشته باشید، ظرف آرام پز خریداری شده باید جلوه ویژه‌ای به محیط آشپزخانه شما ببخشد و از نظر طرح و رنگ هارمونی و ترکیب مناسبی با سایر لوازم و دکوراسیون آشپزخانه شما داشته باشد. فراموش نکنید که کیفیت درب و مدل درب آرام پز را نیز مورد بازبینی و بررسی قرار دهید.

موقع پخت غذا در آرام پز بهتر است درب آن را باز نکنید تا کیفیت غذای شما بهتر باشد. بنابراین بهترین کار انتخاب یک آرام پز با درب شیشه ایی است. 

جنس قابلمه آرام پز:

قابلمه آرام پز می‌تواند جنس استیل، سرامیک و یا آلومنیوم باشد. در هنگام خرید دقت کنید که آیا قابلمه قابلیت استفاده بر روی شعله مستقیم را دارد و یا اینکه می‌توانید آن را در ماشین ظرفشویی قرار دهید. معمولا قابلمه‌های آرم پز یک پوشش نچسب دارند که شستشوی آن‌ها را بسیار آسان می‌کند. 

قیمت بهترین مارک آرام پز چقدر است؟

قیمت آرام پز از 500 تا 4 میلیون تومان متغیر است. بدون شک آرام پزهایی که مجهز به تایمر، صفحه نمایشگر لمسی، یخ خرد کن، گرم نگهدارنده.... هستند. قیمت بالاتری نیز دارند. 

برای دیدن قیمت و خرید بهترین مارک آرام پز موجود در بازار موارد زیر را با هم بررسی می کنیم:

پلوپز-آرام پز پارس خزر مدل RCSC271

پلوپز-آرام پز پارس خزر مدل RCSC271

جنس بدنه این آرام پز پارس خزر و باکیفیت از استیل آبکارب شده است و ظرفیت ۲.۷ لیتر دارد. حداکثر توان مصرفی دستگاهو۹۵۰ وات بوده و جنس ظرف آن از تفلون نچسب است. ظرفیت این دستگاه برای طبخ برنج ۱۲ نفر مناسب است.

آرام پز فلر مدل RC 25 D

آرام پز فلر مدل RC 25 D.

گنجایش این آرام‌ پز ۰.۶ لیتر بوده و برای طبخ برنج برای ۴ نفر مناسب است.  توان مصرفی این آرام پز فلر ۴۰۰ وات است و مجهز به نمایشگر دیجیتالی رنگی است و دیک آن روکش نچسب و نسوز دارد. این دستگاه قابلیت پخت از پیش تنظیم شده دارد  و دوام قابلمه داخلی آن به شدت بالا است.‌ ابعاد این آرام پز  30×20×18 سانتی‌متر است و وزنی معادل با ۲.۹۰۰کیلوگرم دارد و جنس بدنه آن پلاستیکی است.

آرام پز ناسا الکتریک مدل NS-3074

آرام پز ناسا الکتریک مدل NS-3074

ابعاد این آرام پز شیک و لوکس معادل با ۲۳۰×۳۱۰×۴۰۰ میلی‌متر بوده و کزنی معادل ۳ کیلوگرم دارد. جنس بدنه آن از استیل و پلاستیک است و ظرفیت ۱.۸ لیتری دارد. به کمک این آرام پز می‌توانید برای ۸ تا ۱۰ نفر غذا آماده کنید.

آرام پز متئو مدل MSL 15

آرام پز متئو مدل MSL 15

ابعاد این آرام پز ۲۲۵×۲۰۰×۲۵۵ میلی‌متر است و وزنی معادل ۲.۴۹ کیلوگرم دارد. جنس بدنه آن از استیل ضدزنگ بوده و حداکثر توان آن ۱۵۰ وات و ظرفیت ۱.۸ لیتری است. جنس ظرف و دیک آرام پز متئو از سرامیک بوده و کیفیت و طول عمر مطلوبی دارد.

آرام پز میگل مدل GSL 150

آرام پز میگل مدل GSL 150

 ابعاد این آرام پز ۲۵۵×۲۵۵×۲۰۰ میلی‌متر است  و وزن آن ۲.۴۹ کیلوگرم است. این آرام پز به رنگ سفید است و به راحتی با هر محیط لوکس و زیبایی ست می‌شود. اگر قصد خرید دستگاه آرام پز با کیفیت و مقرون به صرفه را دارید، این مورد بهترین گزینه ممکن است.

پلوپز-آرام پز پارس خزر مدل RCSC101

پلو پز و آرام پز پارس خزر مدل RCSC101

وزن این آرام پز ۴ کیلوگرم بوده و دارای ابعادی معادل 240×240×250 میلی‌متر است و جنس بدنه آن از استیل بوده و حداکثر توان مصرفی ۵۰۰ توات است. با این ظرف آرام پز برای ۴ نفر می‌توان غذا طبخ کرد.

آرام پز مورفی ریچاردز مدل 461007

آرام پز مورفی ریچاردز مدل ۴۶۱۰۰۷

ابعاد این  آرام پز خاص و منحصر به فرد ۳۰۰×۳۹۵×۳۲۰ میلی‌متر بوده و وزنی معادل ۳.۳ گرم دارد‌‌ جنس بدنه این آرام پز استیل ضد زنگ بوده و حداکثر توان مصرفی آن ۸۰۰ وات است. جنس ظرف آن نیز از استیل باکیفیت است  و طول سیم آن یک متر گزارش شده است. این آرام پز دارای نمایشگر دیجیتال بوده و مناسب برای ۴ نفر است.

آرام پز کنوود مدل CP-666

آرام پز کنوود مدل CP-666

وزن این آرام پز لوکس یک کیلوگرم است ک ابعاد آن ۱۱۰×۱۲۰×۵۰ سانتی‌متر است. این آرام پز به شدت خوش رنگ بوده و محیط کمی را اشغال می‌کند و ظرفیتی معادل با ۵.۳ لیتر دارد و با آن می‌توان برای ۶ نفر غذا طبخ کرد.


در ادامه بخوانید : بهترین مارک غذاساز (پرطرفدارترین) بررسی و معرفی بهترین مدل غذاساز


در ادامه بخوانید : پلوپز: راهنمای خرید و قیمت پلوپز دیجیتال و برقی

مزایای استفاده از آرام پز:

استفاده از آرام پز برای افراد سالمند که دارای فراموشی هستند به دلیل قابلیت کنترل زمان بسیار مناسب است.از طرفی به واسطه یک آرام پز درجه یک می‌توان غذاها را بخار پز کرده و با کمترین روغن ممکن طبخ کرد. برای پخت غذا در قابلمه‌‌های آرام پز نیازی به هم زدن نخواهید داشت و جالب است بدانید که این ظروف گرمای زیادی تولید نکرده و هیچ گونه سر و صدایی مشابه با زودپز نداشته و غذایی ‌که در این ظروف طبخ می‌شود به شدت جاافتاده و خوش طعم می‌شود.

بررسی تفاوت آرام پز و زود پز

به جرئت می‌توانیم بگوییم که زود پز و آرام پز جزء جدایی ناپذیر آشپزخانه‌های ایرانی هستند. ایرانی‌ها از گذشته تا به امروز همواره به اصول آشپزی توجه ویژه‌ای داشته و به همین منظور سعی بر این دارند که تجهیزات آشپزی خود را تکمیل کرده و بروز نگه‌ دارند. تفاوت آرام پز و زود پز در واژه واضح است. از زودپز معمولا به منظور طبخ غذاها در فرصت کم استفاده می‌کنند، به عنوان مثال برخی از مواد غذایی مانند حبوبات، گوشت، لبو و سایر موارد دیرپز بوده و با کمک زودپز به بهترین و سریع‌ترین شکل ممکن طبخ می‌شوند.

برعکس برخی از مواد غذایی لازم و ضروری است که به آرامی پخته و کاملا مغز پخت شوند. بنابراین می‌توانیم بگوییم که وجود زودپز و آرام پز در هر خانه و آشپزخانه‌ای لازم و ضروری است. در ادامه تعدادی از بهترین و درجه یک‌ترین آرام پزهای برند را برایتان معرفی می‌‌کنیم، همراه ما باشید.

آرام پززودپز
پخت آرام است و طعم غذا حفظ می‌شوداز بخار پرفشار برای پخت وعده‌های غذایی استفاده می‌کند.
زمان پخت طولانی.زمان پخت بسیار کوتاه.
برخی ار انها شامل گزینه‌های پخت هستند.معمولا چند کاره هستند مانند پخت گوشت، برنج....
مدل‌های گران تر می توانند عملکرد بیشتری داشته باشند.مدل های گران تر می توانند شامل دستور العمل های از پیش برنامه ریزی شده باشند.

بهترین سایز آرام پز کدام است؟

آرام پزهای کوچک مناسب برای یک تا دو نفر بوده و ظرفیت حجم آن‌ها ۱.۵ تا ۳ لیتر است. آرام پزهای متوسط مناسب برای سه تا چهار نفر بوده و دارای ظرفیت ۳ تا ۵ لیتری هستند و آرام پزهای بزرگ  مناسب برای پنج نفر و تعداد نفرات بیشتر بوده و ظرفیت آن‌ها برابر با ۵ تا ۶.۵ لیتر است.

آرام پزها در چه شکل‌هایی موجود بوده و کدام یک برای خرید مناسب هستند؟

معمولا شکل ظاهری آرام پزها دایره بوده اما لازم به ذکر است که بگوییم آرام پزهای بیضی شکل نیز موجود بوده و از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. این قبیل از آرام پزهای بیضی شکل برای پخت مرغ کامل و قلم مناسب هستند. آرام پز گرد معمولا از ظرفیت پایین تری نسبت به آرام پز بیضی برخوردار است و برای پخت انواع خورش و سوپ کاربرد دارد.

اگر برای یک یا دو نفر آشپزی می‌کنید مدل گرد آن کارآمدتر است. 

قابلمه آرام پز باید چه ویژگی داشته باشد؟

ظرف درونی آرام پز یا قابلمه آرام پز باید از جنس نچسب و تفلون و یا سرامیکی باشد. جنس قابلمه آرام پز باید طوری باشد که مواد غذایی به هیچ عنوان به آن نچسبیده و از طرفی شستشوی آن نیز به راحتی انجام شود.

سخن پایانی

در این مقاله از وب‌سایت چی بگیر برایتان درباره اهمیت خرید آرام پز و قابلیت‌های این ظرف گفتیم. حال با توجه به موارد و نکات گفته شده می‌توانید بهترین مارک آرام پز را از برندهایی مانند فلر و آرام پز پارس خزر و سایر برندهای محبوب را خریداری کرده و از طعم لذیذ غذاهای ایرانی لذت ببرید. در ادامه باید بگوییم که نظرات شما موجب دلگرمی تیم چی بگیر است‌.

توصیه می‌کنیم که نظرات و پیشنهادات خود را از ما دریغ نکنید. در قسمت پایین تجربه خود از خرید انواع آرام پز و تجربه استفاده از این ظروف را با ما به اشتراک بگذارید. هدف ما معرفی بهترین و درجه یک‌ترین محصولات به خانواده‌های ایرانی است و همواره به آسودگی و رفاه شما عزیزان می‌اندیشیم.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - فاطمه

سلام به نظرم آرام پز در کنار زودپز و پلوپز از ملزومات هر آشپزخونه ای هست

10 فروردین 1401 - 17:08

پاسخ