چاقوی سفری: 10 مدل چاقوی همه کاره سفری + قیمت روز

راهنمای خرید بهترین چاقو سفری 

استفاده از چاقو سفری برای کسانی که مرتب به کوهنوردی مشغولند و یا به کمپ‌های طبیعت‌گردی و خانوادی می‌روند، بسیار متداول است. در واقع وقتی وارد طبیعت می‌شوید و می‌خواهید از نعمات موجود در آن بهره ببرید بدون داشتن یک چاقو سفری تیز و برنده کار خود را سخت کرده‌اید. زیرا در طبیعت شما برای آشپزی، تراشیدن چوب، غذا درست کردن، دفاع از خود و بریدن طناب و ریسمان و .... به استفاده از یک چاقوی تیز و برا، با یک تیغه قوی نیازمند هستید. بعضی از این چاقوهای سفری، چاقوی همه‌کاره هستند و در بسیاری از موارد می‌توانند شما را یاری دهند. در ادامه تیم چی‌بگیر بهترین، بادوام‌ترین، پرطرفدارترین نوع چاقوی سفری را برایتان لیست کرده است. 

انواع چاقو سفری و چاقوی طبیعت گردی:

  • چاقوی گردن آویز: که معمولا چاقوهایی کوچک هستند که به راحتی قابل آویزان کردن به گردن است. معمولا این چاقوها، یک چاقوی مکملند چون نسبت به چاقوهای دیگر کمی ضعیف‌تر هستند.
  • چاقوی چند کاره: این مدل چاقو سفری تیغه تیزی دارند و به عنوان قیچی، انبردست و درباز کن  و ... نیز قابلیت استفاده دارند.
  • چاقوی تیغه ثابت: جزو پرکاربردترین نوع چاقو‌ سفری هستند. از آنجایی که تیغه این مدل چاقو بسیار قوی و تیز است به راحتی می‌توان در موارد تراش دادن چوب و شکار مورد استفاده قرار بگیرند. این چاقوها معمولا دارای غلاف هستند که به کمر آویزان می‌شوند.
  • چاقوی تاشو: از متداول‌ترین نوع چاقوهای سفری، چاقوی تاشو است. این چاقو دارای تیغه قوی است. معمولا محلی برای قرار گیری در کمر دارند و از آنجایی که تا می‌شوند از ایمنی بیشتری برخوردارند.

معرفی بهترین چاقوی سفری مناسب برای طبیعت گردی

چاقوی سفری کلمبیا مدل 2748A

چاقوی سفری کلمبیا مدل 2748A، 36 در 10 در 6 سانتی‌متر است. 300 گرم است. این چاقو جزو چاقوهای شکاری محسوب می‌شود.  نوع تیغه آن فولاد است. این فولاد ضد زنگ و کند نشدنی است. دسته این چاقو یک دسته پلاستیک فشرده با چسبندگی عالی است. بسیاری از کوهنوردان و ورزشکاران از این چاقو برای سفرهای خود استفاده می‌کنند. این چاقو دارای غلاف است. این چاقو تولید چین بوده و تحت لیسانس کمپانی کلمبیا است. به گفته کاربران این چاقوی سفری دارای وزن مناسب و بسیار خوش دست و تیز است.

چاقوی سفری مدل تاشو سایز 2

چاقوی سفری مدل تاشو سایز 2 با وزن ۳۳ گرم را در تصویر می‌بینید. تیغه این چاقو 8 سانتی‌متر است. جنس این تیغه هم استیل است. بسیار ظریف و کاربردی است. این چاقوی باکیفیت دارای دسته‌ای از برنج است. این چاقوی مسافرتی در حالت بسته  10 سانتی‌متر خواهد بود. این چاقوی تاشو بسیار کاربردی، ظریف و با کیفیت است. 

چاقوی سفری گربر مدل 2016

چاقوی سفری گربر مدل 2016 یا 310 گرم وزن، یک چاقوی غلاف‌دار است. تیغه این چاقو کامل سرسخت و تا انتهای دسته (فول تنگ) و ثابت و با طرح نوک قطره ای است. دسته این چاقو پلاستیک جهت کارایی بهتر هنگام در دست گرفتن و جلوگیری از سر خوردن است. غلاف این چاقوی استیل سفری از جنس پلاستیک فشرده با طراحی سطح تاکتیکال و مقاوم در برابر قارچ که در خود یک چاقو تیزکن مدل تنگستن است. به همراه این کارد سفری یک ک استیل جرقه زن برای برپایی آتش در شرایط اضطراری و همچنین یک سوت اضطراری همراه است.

چاقوی سفری مدل Karambit-CS

چاقوی سفری مدل Karambit-CS، چاقوی روکش‌دار است. وزن این چاقوی سفری روکش دار 145 گرم است. بلندی تیغه این چاقوی سفری 9 سانتی‌متر است. جنس تیغه این چاقوی سفری هم از فولاد ضد زنگ با رنگ کوره‌ای مشکی است. جنس دسته آن هم از پلاستیک است.

چاقوی سفری برونینگ مدل 4002

چاقوی سفری برونینگ مدل 4002 یک چاقوی تاشوی سفری است. طول تیغه  آن 9 سانتی‌متر بوده و جنس تیغه آن هم از فولاد آبدیده ضدزنگ است. این چاقوی تاشو طراحی خوبی دارد و استفاده از آن بسیار آسان است. نسبت به قیمت و کاربرد آن ارزش خرید دارد. همچنین به دلیل تاشو بودن از ایمنی خوبی نیز برخوردار است.

چاقو سفری مدل AZ-019

چاقو سفری مدل AZ-019با طرحی زیبا، و وزنی مناسب حدود 250 گرم را در تصویر ملاحظه می‌کنید. این چاقوی سفری زیبا با ابعاد ۲۹x۳x۲ سانتی‌متر با طول تیغه 18 سانتی‌متر است. نوع تیغه این چاقوی سفری از فولاد آبدیده است. این چاقو دارای دسته است و چاقوی تاشو نیست.

چاقو و تبر سفری کلمبیا مدل SO1

چاقو و تبر سفری کلمبیا مدل SO1چاقویی است مناسب بری سفر. این چاقوی دسته‌دار بسیار پرکاربرد برای کمپ و کوهنوردی است. اگر اهل طبیعت‌گردی هستی به راحتی می‌توانید چاقوی کلمبیا را تهیه کرده و تا در سفر همراهتان باشد. طول چاقوی این ست دو تکه 33 سانتی‌متر و ضخامت تیغه آن 3 میلی متر است. تیغه این چاقو از فولاد ضدزنگ است. این ویژگی کمک می کند تا مقاومت چاقو در برابر ضربه بسیار بالا برود و همین طور در برابر زنگ زدن مقاومت بالایی داشته باشد. اما ضخامت تبر موجود در این مجموعه 6 میلی متر و وزن آن 950 گرم است. تبر این ست از کیفیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

چاقوی سفری ترامونتینا مدل 0003

چاقوی سفری ترامونتینا مدل 0003 با وزن 75 گرم را در تصویر می‌بینید. نوع تیغه این چاقوی تاشو استیل است. این چاقو با پیشرفته‌ترین فناوری‌ها ساخته شده و همیشه تیز است. این چاقوی تاشو از کیفیت و عملکرد بسیار بالایی برخوردار است. شما با داشتن یکی از این چاقوی‌های تاشوی سفری ترامونتینا، همواره آماده طبیعت‌گردی و کمپینگ هستید. دسته محصول از پلاستیک فشرده (ABS)با شیارهای طرح چوب و بسیار زیبا است که دارای خاصیت چسبندگی قابل قبولی است. گفتنی است در انتهای دسته نیز یک سوراخ جهت آویزکردن چاقو در دسته کلید و یا کوله که حمل ان را آسان‌تر می‌کند وجود دارد. 

چاقو سفری تاشو مدل Colorful

چاقو سفری تاشو مدل Colorfulجزو چاقوهای سفری پرطرفدار است. این چاقو با وزنی سبک معادل 22 گرم و تیغه‌ای 7 سانتی‌متری می‌تواند در سفر و کمپینگ‌ها شما را یاری نماید. نوع تیغه این چاقوی سفری تاشو از استیل است. 

چاقو سفری باک مدل DA96

چاقو سفری باک مدل DA96چاقویی بسیار خوش دست است. این چاقو تاشو بوده و با کیفیت است. از فلز آبکاری شده برای ساخت تیغه آن استفاده شده است. مکانیسم باز شدن این چاقوی سفری مثل چاقوی ضامن‌دار با فشار دادن دکمه نیست بلکه زائده فلزی دارد  و تیغه با دست باز می‌شود. این چاقوی زیبا و کاربردی و بسیار تیز در ابعاد  ۲۲x۴x۲ سانتی‌متر است. نوع تیغه آن هم فولادی است. 

چاقو سفری مدل tbz12

اگر به دنبال یک کارد زیبا و جمع و جور برای کیف خود هستید. چاقو سفری مدل tbz12را به شما پیشنهاد می‌کنیم. طول بلندی این خودکار چاقو، 6 سانتی‌متر، و نوع تیغه آن هم از استیل ساخته شده است. این مدل یک چاقوی دسته دار است. بسیار سبک است و وزن آن حدو 55 گرم است. نسبت به قیمت و کارایی این مدل ارزش خرید دارد. 

چاقو سفری بوکر مدل DA75

اگر به دنبال خوشدست، خوش ساخت با برند معتبر و بسیار تیز هستید چاقوی سفری بوکر مدل DA75را خریداری نمایید. این چاقوی قدرتمند و تیز جز کاردهای شکاری محسوب می‌شود. از آنجایی که این چاقوی سفری دارای تیغه مخصوص و محکمی است که از جنس فولاد ضد زنگ و کند نشدنی با دسته پلاستیک فشرده با چسبندگی عالی است. بسیار مناسب برای کوهنوردان و ورزشکاران و کسانی است که به صورت مرتب کمپینگ می‌کنند. تیغه این چاقوی بسیار تیز و محکم از فولاد 440 با روکش تیتانیوم سیاه است، که بسیار بادوام بوده و تا مدت‌ها بسیار تیز باقی خواهد ماند. این چاقوی بسیار تیز ۲۵۰ گرم وزن دارد. طول بلندی تیغه ۹۸ میلی‌متر است.

چاقو سفری کلمبیا مدل 1918A

چاقو سفری کلمبیا مدل 1918A یک چاقوی خوش دست، خوش فرم و بسیار خوب با تیزی زیاد است. این چاقو جزو کاردهای شکاری است. اندازه خوب و مناسبی دارد. 270 گرم وزن داشته و جزو چاقوی سبک وزن نیست.  نوع تیغه این چاقوی سفری از فولاد آبدیده مقاوم نسبت به خوردگی و زنگ زدگی است. این چاقو دسته‌دار است و در قسمت تیغه نیز دارای روکش است.

دسته این چاقوی سفری از پلاستیک فشرده با چسبندگی عالی است که کوهنوران و ورزشکاران به خوبی می‌توانند در کمپ‌ها از آن استفاده نمایند. این چاقو دارای غلاف از جنس چرم به‌همراه قلاب کمری است. این چاقو یک انتخاب مناسب است. 

چاقو سفری گربر مدل 03

چاقو سفری گربر مدل 03 یک چاقوی تاشوی کوچک مناسب برای سفر است. اگر به دنبال یک چاقویی با مشخصات تیز و برنده، قابلیت استفاده بعنوان جاکلیدی، گردن آویز و با رنگ ثابت هستید. این چاقو یک چاقوی سفری مناسب است. ابعاد این چاقوی کوچک و کاربردی ۸x۲x۰.۷ سانتی‌متر است. نوع تیغه آن هم فولادی است. جنس تیغه این چاقو بسیار خوب است.

چاقو سفری زد هانتر مدل Karisun

چاقو سفری زد هانتر مدل Karisunدارای غلاف است. غلاف این چاقوی سفری از چرم طبیعی با قابلیت اتصال به کمر ساخته شده است. طول تیغه این چاقو حدود 23 سانتی‌متر است. بسیار تیز با قابلیت برندگی بسیار زیاد است. این چاقو در کمپینگ و سفرها می‌تواند همراه شما باشد. دسته این چاقوی برنده سفری از جنس چوب گردو که با 3 عدد پیچ و با قابلیت باز و بسته شدن توسط آلن جهت حفظ امنیت مصرف کننده ساخته شده است. 

ویژگی‌های ایده‌آل یک چاقوی سفری:

هنگام انتخاب یک چاقو برای سفر پیاده روی خود، چند فاکتور اساسی وجود دارد که ارزش در نظر گرفتن دارد.

وزن چاقو سفری:

نه تنها کیفیت و تیزی، بلکه ساختار و وزن چاقو نیز نقش مهمی در تصمیم گیری دارد. اولین و احتمالاً مهمترین عاملی که هنگام انتخاب چاقوی سفری باید در نظر گرفته شود وزن است. این نوع چاقو باید سبک وزن باشد تا بار اضافی به کوله پشتی شما اضافه نکند. 

علاوه بر این، به کاربردی بودن چاقو نیز توجه کنید. وقتی در جنگل و کوه هستید، نمی خواهید یک چاقوی ژاپنی فانتزی همراه با تصاویر داشته باشید. شما می خواهید یک چاقوی کاربردی داشته باشید. 

بنابراین، وقتی نوبت به در نظر گرفتن ویژگی های کلی می رسد، به دنبال گزینه های سبک و کاربردی باشید.

کیفیت تیغه چاقو:

عامل دیگری که ماهیت چاقوی کوهنوردی را تعیین می کند، تیغه آن است. زمانی که قوطی‌ها، کاغذها یا حتی شاخه‌های درختی را که راه شما را مسدود می‌کنند، برش دهید، ترجیح می‌دهید که چاقوی شما از کیفیت تیغه بالایی برخوردار باشد. 

تیغه مهم ترین قسمت هر چاقویی است و هنگامی که تصمیم گرفتید چه مدلی را می خواهید، اولین چیزی که باید به آن دقت کنید، تیغه چاقو است. تیغه های چاقوی جیبی در طیف وسیعی از اشکال وجود دارد و اینکه کدام شکل برای شما بهترین است بستگی به این دارد که قصد دارید از چاقو برای چه کاری استفاده کنید.

دسته چاقو سفری:

دسته یکی دیگر از عناصر بسیار مهم یک چاقوی جیبی است و بسیار مهم است که چاقو را فقط بر اساس ظاهر آن انتخاب نکنید. چاقو باید در دست شما احساس خوبی داشته باشد و مهمتر از همه، هنگام بریدن یا ضربه زدن با آن هرگز نباید بلغزد. دسته ای که به خوبی ساخته شده است به راحتی در دست شما جا می‌گیرد و باعث ساییدگی یا تاول در دست شما نمی شود. تا زمانی که دسته حس خوبی داشته باشد، می توانید هر متریال و طرحی را که دوست دارید انتخاب کنید. چاقوهای سنتی معمولا با دسته های چوبی زیبا عرضه می شوند، در حالی که چاقوهای جیبی مدرن ممکن است از فولاد برس خورده، تیتانیوم یا برخی فلزات دیگر برای دسته خود استفاده کنند.

قیمت چاقو سفری:

هنگامی که همه این عوامل را در نظر گرفتید و انتخاب خود را به چند گزینه محدود کردید، آخرین چیزی که باید تصمیم بگیرید بودجه خود است. قیمت چاقو جیبی بسته به جنس، برند و طراحی متفاوت است.اگر قصد خرید یک چاقوی سفری خوب و با کیفیت را دارید، ممکن است مجبور شوید قیمت بیشتری بپردازید. اما اطمینان دارید که یک چاقوی باکیفیت و مادام العمر دارید.

بهترین اندازه تیغه برای چاقوی سفری؟

خاطرنشان می‌کنیم که چاقوهایی با تیغه خیلی بلند در سفر و کمپ و کوهنوردی زیاد مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. و از آنجایی که قرار است جمع‌وجور سفر کنید بهتر است چاقویی با امکانات زیاد و کوچک تهیه کنید. اما بهترین سایز برای یک چاقوی سفری چاقویی با 7 تا 10 سانتی‌متر تیغه است. لازم به یادآوری است، دوام بالای یک چاقو چه از نظر دسته و چه از نظر تیغه، مهم‌ترین ویژگی یک چاقوی سفری است.

آیا واقعاً برای سفرهایم به چاقوی سفری نیاز دارم؟

راهنمای خرید چاقو سفری+ قیمت

پاسخ من بله است. به عبارت دیگر حمل چاقوی جیبی در سفر به خصوص سفرهای ماجراجویانه کمک زیادی به شما می کند. مثلا:

شما خود و همسفرانتان را از حیوانات وحشی یا آتش نجات می دهد،… این ابزار را می توان به دلیل اندازه و طراحی آن به راحتی در جیب شلوار حمل کرد.

در اهداف سفر و ماجراجویی، از یک چاقوی جیبی می‌توان در هنگام ماهیگیری، شکار، پخت و پز و مواردی از این قبیل استفاده کنید.

وزن یک چاقوی سفری چقدر است؟

وزن متوسط چاقو سفری و چاقو تاشو تقریباً 99.22 گرم با طول تیغه 7 سانتی‌متر و دسته 10 سانتی‌متر است. با این حال، بستگی به نوع موادی که در ساخت چاقوی جیبی شما استفاده شده است نیز دارد. به عنوان مثال، یک دسته مصنوعی سبک تر از یک دسته آلومینیومی است.

در حالی که چاقوهای سفری در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارند، وزن آنها قطعا نقش مهمی ایفا می کند. شما چاقویی نمی خواهید که برای جیب شما خیلی سنگین باشد. هرچه چاقو جیبی شما بزرگتر باشد، سنگین تر خواهد بود و همچنین پنهان کردن آن بسیار سخت تر خواهد بود.

سخن پایانی:

با توجه به فاکتورهای بالا، انتخاب یک چاقو سفری ممکن است تصمیم دشواری به نظر برسد. بهترین کار این است که آن را تجزیه کنید و ویژگی‌های آن را بررسی کنید. تصمیم بگیرید که یک چاقو تاشو می خواهید یا یک چاقوی مدرن و سپس به کیفیت تیغه و دسته آن دقت کنید. چاقو باید در دست شما احساس راحتی کند و هرگز نباید لیز بخورد. وقتی نوبت به قیمت می رسد، به یاد داشته باشید که هر چه چاقو بهتر باشد، دوام بیشتری خواهد داشت، بنابراین کیفیت را فدای قیمت بالاتر نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.