لباس بارداری: راهنمای خرید لباس حاملگی و ست لباس بارداری

با خرید لباس حاملگی خانگی در دوران بارداری نیز شیک پوش باشید

ما در این مقاله از وب سایت چی بگیر به معرفی انواع مانتو بارداری، شلوار بارداری، لباس مجلسی بارداری، لباس بارداری خانگی مناسب برای دوران بارداری می پردازیم. اگر پوشیدن لباس‌های تنگ در دوران بارداری برایتان دشوار است. از طرفی تمایل دارید که حتماً شیک پوش باشید مطالعه این مطلب را از دست نداده و همراه ما باشید.

مسلماً یکی از شیرین‌ترین تجربیات هر زنی بارداری و حس مادر بودن است. برخی از افراد در طول دوران بارداری به شدت منزوی و گوشه گیر می‌ شوند. یکی از دلایل اصلی انزوای بارداری در دسترس نداشتن لباس بارداری مناسب است. اگر شما نیز در دوران بارداری به سر می‌ برید و مشکل خرید لباس حاملگی دارید، همراه ما باشید.

انواع لباس‌ بارداری

بهتر است که در اولین ماه‌های دوران بارداری نسبت به خرید لباس حاملگی اقدام کنید. مسلماً به دلیل افزایش وزن و افزایش سایز افراد در ماه‌های پایانی بارداری کم‌طاقت‌تر بوده و رفتن به خرید برایشان دشوار است. قبل از خرید لباس های مناسب دوران بارداری توصیه می کنیم که چک‌ لیستی از لباس های مورد نیاز خود در دوران بارداری تهیه کنید. موارد زیر از جمله مهم‌ترین لباس هایی هستند که بانوان در دوران بارداری به آنها نیاز خواهند داشت. این موارد عبارت‌اند از:

لباس حاملگی خانگی

یک لباس خوب و مناسب در درجه اول باید راحت باشد. توصیه می کنیم که در انتخاب لباس راحتی بارداری نهایت دقت را داشته باشید و حتماً موارد زیر را در چک لیست خرید خود قرار دهید. این موارد عبارت‌اند از:

لباس خواب حاملگی

 این لباس به گونه ای طراحی شده است که در هنگام خواب احساس راحتی داشته باشید. جنس پارچه لباس خواب بارداری معمولاً از الیاف و نخ طبیعی است و بسیار سبک وزن است

پیراهن بارداری

به جرئت می‌ توانیم بگوییم که راحت ترین لباس برای بارداری، پیراهن بارداری است. اگر دوران بارداری خود را در فصل‌های بهار و تابستان طی می‌ کنید خرید پیراهن بارداری را فراموش نکنید.

تونیک و شلوار بارداری

برای مهمانی‌ های خانوادگی و دوستانه نیز داشتن لباس راحتی ضرورت دارد. تونیک بارداری نیز به گونه ای است که قادر به پوشیدن آن در مجالس خودمانی و یا حتی در منزل خود خواهید بود. این لباس کاملاً آزاد بوده و بل پوشیدن آن اندام شما تحت هیچ گونه فشار نیست.

مشخصات
جنس الیاف نخی
طرحساده
قدمیدی

مشخصات
جنس کرپ حریر
قد میدی 
طرحطرح دار

مشخصات
جنس کرپ حریر
قد میدی 
طرحطرح دار

مشخصات
جنسنخ
طرحطرح دار
قدروزی زانو

مشخصات
جنسالاستین/نخ
قد روی زانو
طرحساده

مشخصات
جنسنخ
قدطرح دار
طرحزیر زانو

مشخصات
جنس نخ 
قد ساده 
طرحروی زانو

مانتو بارداری

بدون شک مهمترین نیاز هر خانم باردار در وهله اول مانتو بارداری است. اگر دوران بارداری شما در فصل زمستان است حتماً نیازمند خرید پالتو بارداری به جای مانتو بارداری هستید. شاید در دوران ابتدایی بارداری از یک ماهگی تا نهایتاً سه ماهگی قادر به پوشیدن مانتوهای قبلی خود باشید. اما زمانی که جنین شروع به رشد می‌کند، متوجه تغییر سایز شده و نیاز به مانتو حاملگی خواهید داشت.

مانتو بارداری به گونه ای است که می‌ توانید در تمامی طول دوران بارداری از آن استفاده نمایید. از طرفی تنوع در رنگ و مدل های مانتو بارداری نیز به شدت بالا است. شما عزیزان می توانید متناسب با استایل و سلیقه خود بهترین مانتو بارداری را خریداری کنید. ما در سایت چی بگیر نیز تنوع بالایی از مانتو بارداری برایتان معرفی می‌کنیم.

برای دیدن انواع مدل مانتو بارداری کلیک کنید.

شلوار بارداری

بدون شک پس از بزرگتر شدن شکم و پهلوها در دوران بارداری قادر به پوشیدن شلوارهای قدیمی خود نخواهید بود. اما این نکته به معنای این نیست که باید پوشیدن شلوار را فراموش کنید. خوشبختانه برای خانم‌های بارداری انواع شلوار بارداری طراحی و دوخته می‌شود. موارد زیر تنوع ویژه‌ای از شلوارهای بارداری هستند.

  • شلوار بارداری نخی
  • شلوار بارداری جین
  • و سایر مدل‌های دیگر

اگر جزء افرادی هستید که به پوشیدن جین علاقه‌مند هستید، نگران نباشید. شلوار های جین بارداری در قسمت کمر دارای کش و گشادی لازم هستند تا بتوانید آزادانه با آن نشست و برخاست کرده و قدم بزنید.


در ادامه بخوانید : شلوار بارداری: خرید و قیمت شلوار حاملگی (اداری، پارچه ایی، دکمه دار)

لباس بارداری مجلسی

همان طور که اشاره کردیم ممکن است در دوران بارداری به جشن و مجالس مختلفی دعوت شوید. برای خانم های باردار تز این بابت نیز هیچ جای نگرانی وجود ندارد. طراحان لباس مذل های ویژه ای از لباس بارداری مجلسی را طراحی کرده و دوخته اند. شما غزیزان می توانید از این قبیل لباس های بارداری استقبال نمایید و در مجالس و جشن های مختلف شیک پوش باشید.


در ادامه بخوانید : لباس مجلسی بارداری: جدیدترین مدل لباس حاملگی مجلسی (بلند، کوتاه، حریر...)

ست لباس بارداری خانگی

از دیگر تنوع لباس باداری می توان به ست لباس باداری اشاره کرد. این قبیل از لباس حاملگی به شدت شیک و موردپسند خانم های باردار است. ست بارداری شامل شلوار بارداری، تونیک بارداریو یا پیراهن بارداری است. با پوشیدن این لباس نهایت آرامش و آسودگی را دارید.

لباس خواب حاملگی

توجه به لباس زیر بارداری اهمیت بسزایی در سلامت مادر و فرزند دارد. دقت داشته باشید که لباس زیر بارداری به ویژه سوتین بارداری و سوتین شیردهی نباید بسیار سفت و تنگ باشند. هدف از خرید لباس زیر بارداری راحتی مادر و داشتن آزادی لازم در لباس است. لازم به ذکر است که توجه به جنس لباس زیر نیز حائز اهمیت است. توصیه می کنیم که در دوران بارداری از پوشیدن لباس زیر گیاهی پرهیز کنید زیرا برای سلامتی به شدت مضر هستند.

برای خرید لباس بارداری به این نکات دقت کنید:

لباس بارداری خانگی

برای خرید بهترین لباس بارداری لازم و ضروری است که به نکاتی دقت داشته باشید. موارد زیر از جمله فاکتورهایی هستند که برای خرید لباس حاملگی باید در نظر گرفته شوند. این موارد مهم عبارت اند از:

توجه به ماه های دوران بارداری

قبل از خرید لباس بارداری مناسب باید به این نکته توجه داشته باشید که برای چه دوره ای از بارداری قصد خرید دارید؟ مثلاً لباسی که برای 3 ماه پایانی دوره حاملگی خریداری می شود باید کاملا آزاد و راحت باشد. در نتیجه توصیه می کنیم که حداکثر رشد اندام های بدن خود را در نظر گرفته و متناسب با دوره و زمان بارداری نسبت به خرید مانتو بارداری، شلوار بارداری، پیراهن بارداری و... اقدام کنید.

جنس لباس بارداری

از دیگر فاکتورهای مهم برای خرید تیشرت بارداری و انواع لباس بارداری، دقت به جنس لباس است. پارچه لباسی که انتخاب می کنید باید از الیاف نرم و طبیعی و به صورت آنتی باکتریال باشد.لباس بارداری مناسب از پارچه ای دوخته شده است که هیچ گونه حساسیت و آلرژی برای مادر به همراه ندارند.

دقت به فصل سال برای خرید لباس زنان باردار

برای خرید لباس بارداری باید به فصل سال نیز دقت داشته باشید. اگر در فصل تابستان هستید خرید تیشرت بارداری، تونیک بارداری و پیراهن بارداری بسیار مناسب است. برای لباس بیرون از منزل مانند مانتو و شلوار اداری نیز باید لباسی سازگار با فصل انتخاب کنید تا در مقابل سرما و گرما از شما و فرزندتان مراقبت کند. 

تنوع طرح و رنگ لباس حاملگی خانگی

توصیه ما برای پوشش خانم های باردار استفاده از لباس های بارداری با تنوع رنگی شاد است. مسلماً رنگ ها تاثیرات ویژه ای بر حس و حال افراد باردار دارند. اگر قصد خرید لباس بارداری مجلسی و ست لباس بارداری را دارید نهایت توجه به طرح پاچه و رنگ لباس را داشته باشید.

سایز لباس بارداری خانگی

حتماً متناسب با سایز و استایل خود لباس بارداری خریداری نمایید تا به راحتی قادر به فعالیت های روزمره و زندگی خود باشید. توصیه می کنیم علاوه بر توجه به زیبایی لباس سایز و اندازه مناسب را نیز در کانون توجه قرار دهید.

بررسی ضرورت خرید لباس بارداری

برخی از افراد بر این تصور هستند که دوران بارداری در حداکثر زمان ممکن ۹ ماه است. چرا باید لباس‌ های بارداری خریداری کنیم که تنها در مدت محدود می توان از آنها استفاده کرد؟ برای این قبیل از افراد باید بگوییم که هدف از خرید ست لباس بارداری راحت بودن و داشتن حس خوشایند است. مثلاً شما در طول دوران بارداری بارها به پزشک متخصص مراجعه می‌کنید. حتی ممکن است در ماه‌های پایانی دوران بارداری به همراه همسر خود برای خرید سیسمونی نوزاد بروید. در این شرایط نیازمند لباسی راحت و متناسب با استایل دوران حاملگی خود دارید. 

از طرفی دقت داشته باشید که افراد نمی توانند برنامه‌ های مهم زندگی خود را با اتمام دوره بارداری شما هماهنگ کنند. ممکن است در طول دوران بارداری به جشن تولد و یا جشن عروسی دعوت شوید. آیا در این شرایط لباس مناسب دارید؟ با توجه به مثال‌ های ذکر شده به اهمیت خرید لباس بارداری پی می‌ بریم. ما در ادامه این مقاله انواع لباس بارداری مجلسی و لباس های بارداری راحتی را برایتان معرفی می‌ کنیم، همراه ما باشید.

برای شستشو لباس بارداری چگونه عمل کنیم؟

به منظور شستشو لباس بارداری بهتر است که در ابتدا به برچسب روی لباس دقت کنید. برخی از لباس های خواب بارداری و سایر لباس حاملگی را حتماً باید در درجه دمای خاص و یا به صورت دستی بشویید. توجه به استاندارد بودن شوینده لباس نیز ضرورت دارد. دقت داشته باشید که مواد شوینده لباس حساسیتی را برایتان به همراه نداشته باشد.

تفاوت سوتین شیردهی و سوتین بارداری در چیست؟

سوتین بارداری و سوتین شیردهی تفاوت بسیار زیادی ندارند و امکان استفاده از سوتین شیردهی به دلیل راتی بسیار در دوران بارداری نیز وجود دارد. سوتین شیردهی به گونه ای طراحی  می شود که مادر به راحتی به فرزند خود شیر بدهد. از پوشیدن لباس زیر گیپور، توری و لباس زیر گیاهی در دوران حاملگی و بارداری بهتر است جلوگیری کنید. 

پوشیدن لباس زیر تنگ منجر به بروز بیماری برفک و قارچ می شود. برفک سینه نیز برای سلامتی نوزاد مضر است و باید در انتخاب جنس سوتین بارداری و شیردهی دقت داشت.

لباس بارداری آماده بخریم یا لباس بارداری بدوزیم؟

اینکه لباس بارداری بدوزید یا به صورت آماده خریداری کنید کاملاً سلیقه ای است. اگر نگران اندازه نبودن سایز لباس بارداری آماده هستید، باید بگوییم جای نگرانی ندارد. لباس های آماده بارداری به صورت فری سایز بوده و از نظر سایز و اندازه مشکلی ندارند.

سخن پایانی: 

امیدواریم که دوران بارداری برایتان سرشار از لحظه های خوش و به یادماندنی باشد. ما در این مقاله از سایت چی بگیر سعی کردیم که بهترین لباس بارداری را برایتان معرفی کنیم. با توجه به موارد و نکات گفته شده می توانید لباس حاملگی خانگی و ست لباس بارداری با قیمت مناسب و مقرون به صرفه و سازگار با استایل و سلیقه خود را خریداری کنید. اگر اخیراً خرید لباس و مانتو شلوار بارداری را داشته اید، مشتاق به مطالعه نظر و تجربیات خرید شما عزیزان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - کیانا

به دنبال خرید تیشرت زنانه هستین؟ پاشین یه سر به وب سایت تک دوخت بزنیم کلی لباسای شیک داره که مطابق هر نوع سلیقه اس

29 مرداد 1401 - 20:12

پاسخ
پیراهن و لباس مجلسی بارداری قیمت انواع پیراهن و لباس مجلسی بارداری