سایبان: راهنمای خرید و قیمت سایه بان مسافرتی (آفتابگیر)

خرید سایبان سفری راهی مطمئن برای محافظت در برابر نور خورشید

  • چرا باید از سایه بان سفری استفاده کنیم؟
  • سایبان برقی چیست؟
  • برای خرید سایبان چتری به چه مواردی دقت کنیم؟

اگر شما نیز در طبیعت گردی و سفر از نور مستقیم خورشید خسته شده‌اید و به دنبال راهکار مناسب برای آرامش بیشتر هستید، همراه سایت چی بگیر باشید. ما در این مقاله هر آنچه را که لازم است درباره انواع سایه بان و راهنمای خرید سایبان بدانید، برایتان شرح می‌دهیم.

ضرورت استفاده از سایه بان و انواع آفتابگیر

نور مستقیم خورشید نه تنها برای انسان‌ها بلکه برای حیوانات و برخی از گیاهان نیز مضر است. به عنوان مثال برخی از گل‌ها باید در محیط بیرونی و به دور از نور مستقیم خورشید باشند، در این شرایط داشتن یک سایه‌بان مشکل را حل می‌کند‌. از دیگر مواقع ضروری که نیاز به انواع سایبان حس می‌شود در مسافرت و طبیعت گردی است. در دل طبیعت خبری از ساختمان‌ها و محیط‌ی که سایه باشد، نیست. 

سایه درختان نیز راهکاری موقت است. اما اگر سایه بان مسافرتی به همراه داشته باشید، نگران تابش مستقیم آفتاب و یا حتی باران ناگهانی بهاری نخواهید بود. البته لازم به ذکر است که استفاده از انواع سایه‌بان تنها به طبیعت و گردشگری خلاصه نمی‌شود،در ادامه برایتان خواهیم گفت که از سایه بان در چه شرایطی می‌توانید استفاده کنید.

قیمت خرید سایه بان مسافرتی

معرفی انواع سایه بان و کاربرد آن‌

همانطور که اشاره کرده سایبان با توجه به نوعی که دارد، کاربردهایی داشته و امکاناتی را در اختیار ما قرارمی‌دهد. موارد زیر از جمله رایج‌ترین مدل‌های سایبان محسوب می‌شوند:

سایه بان سفری و بررسی کاربردهای آن

از سایه بان مسافرتی معمولاً در سفر و طبیعت گردی استفاده می‌کنند. در اکثر مواقع جنس سایبان سفری از برزنت و یا پارچه‌ای است که در مقابل نور و آب مقاوم باشد. این مدل از سایه‌بان‌ های سفری در ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند و قایلیت حمل آسان دارند. اگر جزء افرادی هستید که آخر هفته‌ها و تعطیلات را در سفر و دل طبیعت سپری می‌کنید، داشتن یک سایه بان سفری برایتان واجب است. می‌توانید با توجه به تعداد اعضای خانواده و یا کمپ گردشگری که دارید، از این مدل سایه بان در ابعاد مختلف خریداری کنید.

سایه بان چتری و بررسی کاردبردهای آن

در واقع می‌توانیم بگوییم که ایدۀ سایه‌بان‌ ها از چتر گرفته شده است. سایبان چتری نیز شباهت بسیار زیادی به چتر دارد. از این مدل از سایبان در سفرها به ویژه مسافرت به مناطق ساحلی استفاده می‌شود. از دیگر کاربردهای سایبان چتری می‌توان به قابلیت استفاده از آن در حیاط منازل، کافه و رستوران‌های سنتی اشاره کرد. برخی مشاغل نیز مانند دست‌فروش‌های خیابانی و یا فروشندگان سیار نیز از سایه بان چتری برای داشتن محیط ایمن استفاده می‌کنند.

سایه بان تاشو و کاربردهای آن

انواع آفتابگیر و سایه بان برای اینکه مورد استفاده قرار بگیرند، نیازمند پایه‌هایی هستند. حمل پایه در طول سفر کار نسبتاً دشواری است به ویژه اگر قابلیت تاشوندگی نداشته باشد. سایه بان های تاشو جزء پیشرفته‌ترین مدل آفتابگیر ها محسوب می‌شوند که حمل و جابه‌جایی آن‌ها آسان است. از این مدل آفتابگیر علاوه‌بر مسافرت و سفر در منازل، فروشگاه‌ها، پایگاه‌های سلامتی و بهداشت خیابانی و سایر مکان‌های دیگر نیز استفاده می‌شد.

سایبان برقی و کاربردهای آن

به جرئت می‌توانیم بگویم که مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین نوع آفتابگیر، سایه بان برقی است. از سایه بان های برقی معمولاً در منازل، کافه‌ها و رستوران‌هایی که دارای حیاط و ایوان‌های بزرگ هستند، استفاده می‌شود. خوشبختانه سایبان سفری برقی نیز موجود بوده و شما عزیزان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برخی از سایه بان سفری برقی به روی سقف اتومبیل نصب شده و با فشردن دکمه ریموت آن فضای سایه و خنکی در کنار اتومبیلتان خواهید داشت.

قیمت سایه‌بان برقی به مراتب بیشتر از مدل‌های ساده است، البته فراموش نکنید که کیفیت و مرغوبیت آن‌ها نیز بیشتر است. اگر بودجه کافی برای خرید سایه بان برقی را ندارید و تنها قصد خرید سایه بان سفری را دارید، توصیه می‌کنیم از موارد و گزینه‌های زیر دیدن فرمایید.

مشخصات سایه بان
ابعاد بسته بندی18*15*7 سانتی متر
وزن بسته بندی100 گرم
ابعاد200*300*1 سانتی متر
نوع و ویژگی نگهدارنده و متصل کننده
بند
توضیحات پایهاین نوع از سایه بان نیاز به پایه نداشته و شما می‌توانید با بستن بند زیر سایه بان به مانند اسکلت برای سایه بان یک کمپ حرفه ای بنا نمایید.
با بست‌های طنابی بسته می‌شود.۱۴ حلقه بست برای برپایی سایه بان دارد که با استفاده از این ۱۴ حلقه‌ی فیکس کننده امکان برپایی انواع و همه گونه سایه بانی برای گردشگر فراهم می‌گردد.
سایر توضیحات۱۴ حلقه بست برای برپایی سایه بان دارد که با استفاده از این ۱۴ حلقه ی فیکس کننده امکان برپایی انواع و همه گونه سایه بانی برای گردشگر فراهم می‌گردد.

مشخصات محصول
ابعاد بسته بندی30*8*15 سانتی متر
ابعاد330*300*0.1 سانتی متر
حداکثر ارتفاع200
50 سانتی متر
امکان تغییر ابعاد و وزنقابلیت تنظیم ارتفاع یا طول
جنس پارچهپلی استر
جنس ستونآهن
قابلیت‌های مقاومتیپوشش ضدآب و ضدآلودگی بلبرینگ
مناسب برایکمپینگ
طبیعت گردی
نوع ویژگی نگهدارنده و متصل کنندهبند

مشخصات محصول
ابعاد بسته بندی18*15*7 سانتی متر
وزن بسته بندی1000 گرم
ابعاد200*300*1 سانتی متر
امکانات تغییر ابعاد و وزنقابلیت تنظیم ارتفاع یا طول
جنس پارچهپلی استر
قابلیت‌های مقاومتیمقاوم در برابر آب 
مناسب برایطبیعت گردی
استفاده روزمره
کمپینگ
نوع ویژگی نگهدارنده و متصل کنندهبند
توضیحات پایهبه وسیله ی ۴ میخ ثابت کننده و بند بست این نوع از سایه بان نیاز به پایه نداشته و شما می‌توانید با بستن بند زیر سایه بان به مانند اسکلت برای سایه بان یک کمپ حرفه ای بنا نمایید.
با بست‌های طنابی بسته می‌شود.
۱۴ حلقه بست برای برپایی سایه بان دارد که با استفاده از این ۱۴ حلقه ی فیکس کننده امکان برپایی انواع و همه گونه سایه بانی برای گردشگر فراهم می‌گردد.

مشخصات محصول
ابعاد بسته بندی18*15*4 سانتی متر
ابعاد200*300*1 سانتی متر
مناسب برایطبیعت گردی
کمپینگ
نوع ویژگی نگهدارنده و متصل کنندهبند
توضیحات پایهاین نوع از سایه بان نیاز به پایه نداشته و شما می‌توانید با بستن بند زیر سایه بان به مانند اسکلت برای سایه بان یک کمپ حرفه ای بنا نمایید. با بست‌های طنابی بسته می شود.۱۴ حلقه بست برای برپایی سایه بان دارد که با استفاده از این ۱۴ حلقه‌ی فیکس کننده امکان برپایی انواع و همه گونه سایه بانی برای گردشگر فراهم می‌گردد.

مشخصات سایه بان سفری
ابعاد بسته بندی30*30*15 سانتی متر
وزن بسته بندی2500 گرم
ابعاد300*300 سانتی متر
امکانات تغییر ابعاد و وزنقابلیت تنظیم ارتفاع یا طول
جنس پارچهبرزنت
قابلیت‌های مقاومتیمقاوم در برابر آب
مناسب برایکمپینگ
طبیعت گردی
نوع و ویژگی و نگهدارنده و متصل کنندهبند
سایر توضیحاتجنس از برزنت سبک
رنگ طوسی دارای ابعاد 3*3متر دارای10حلقه پانچ شده به همراه 4 بند سه متری
ضدآب

مشخصات محصولات
ابعاد بسته بندی100*200*115 سانتی متر
ابعادقابلیت جمع شدن
حداکثر ارتفاع115 سانتی متر
امکانات تغییر ابعاد وزنقابلیت جمع شدن
جنس  پارچهپلی استر
مناسب براسکمپینگ
طبیعت گردی
قابلیت‌های مقاومتیمقاوم در برابر آب
نوع و ویژگی نگهدارنده و متصل کنندهپایه
سایر توضیحاتابعاد دو متر
مقاوم در برابر باد
دارای کیف قابل حمل
مقاوم در برابر آب

مشخصات سایه بان
ابعاد بسته بندی150*20*15 سانتی متر
ابعاد250*250*220 سانتی متر
توضیحات پایهسه پایه محکم و مقاوم در برابر باد و باران
سایر توضیحاتسایه بان دارای پایه محکم و مقاوم
محافظت در برابر باران
از جنس برزنت

مشخصات محصول
ابعاد بسته بندی40*30*15 سانتی متر
وزن بسته بندی2.5 کیلوگرم
ابعاد400*400*1 سانتی متر
حداکثر ارتفاع400150 سانتی متر
امکانات تغییر ابعاد و وزنقبلیت تنظیم ارتفاع یا طول
جنس پارچهپلی استر
قابلیت‌های مقاومتیپوشش ضد آب و ضد آلودگی بلبرینگ
مناسب برایکمپینگ و طبیعت گردی
توضیحات پایهحلقه‌های استیل نزدیک به هم در دور تور جهت نصب تعبیه شده است.

مشخصات محصول
ابعاد بسته بندی5*20*25 سانتی متر
وزن بسته بندی520 گرم
ابعاد 330*300*0.1 سانتی متر
امکان تغییر ابعاد و وزنقابلیت تنظیم ارتفاع یا طول
جنس پارچهپلی استر
قابلیت‌های مقاومتیپوشش ضدآب و ضدآلودگی
مناسب برایکمپینگ و طبیعت گردی


در ادامه بخوانید : تخت آویز (ننو) :15 مدل آویز تخت سفری باکیفیت و قیمت مناسب

7 نکته مهمی که قبل از خرید آفتابگیر و سایه بان مسافرتی باید بدانیم

اگر تصمیم به خرید سایه بان سفری  گرفته‌اید، قبل از هر اقدامی لازم و ضروری است که مطالب زیر را مطالعه کرده و برای خرید به آن‌ها نهایت دقت را داشته باشید. این موارد مهم عبارت‌اند از:

انتخاب نوع سایه بان

در قسمت قبل درباره انواع سایه بان و کاربردهای آن‌ها اطلاعاتی در اختیارتان گذاشتیم. حال انواع سایه‌بان را به خوبی می‌شناسید. بهتر است که متناسب با نیاز خود یک سایه بان ارزان قیمت و باکیفیت انتخاب کرده و با در نظر گرفتن فاکتورهای مهم خرید، نسبت به خرید آن اقدام کنید.

سایه بان سفری با پایه بخریم یا بدون پایه؟

برخی از سایه بان سفری کینگ کمپ، سایه بان سفری نیچر هایک و سایر مدل‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دارای پایه و یا فاقد پایه هستند. آن دسته از آفتابگیر سفری که پایه ندارد، دارای طناب و حلقه‌های خاصی است. از این مدل سایبان سفری ارزان معمولاً در جنگل استفاده می‌شود، زیرا طناب‌های آن را می‌توان به شاخه درختان بست. 

اگر انتخاب شما سایه بان سفری با پایه بوده، توصیه تیم چی بگیر برایتان خرید مدل تاشو است. این مدل از آفتابگیر به راحتی حمل می‌شود. البته فراموش نشود که مقاومت پایه‌ها نیز از جمله فاکتورهای مهمی است که برای خرید سایه بان چتری و سفری باید به آن توجه داشت.

جنس سایه بان مسافرتی و کیفیت آن

سایه بان جزء آن دسته از وسایلی نیست که تنها یکبار و در مواقع خاص از آن استفاده کنید، در نتیجه جنس آن فاکتور و مبنای مهمی برای خرید تلقی می‌شود. بهتر است که سایه بان مسافرتی در برابر نور مستقیم آفتاب، بارش باران و از این قبیل موارد مقاوم باشد. اکثر سایبان های مسافرتی که از جنس برزنت هستند مقاومت لازم را دارند. دقت داشته باشید که به جنس پایه‌ها، حلقه‌های سایبان، طناب، پیچ‌ها و سایر اقلام همراه نیز دقت داشته  باشید.

ابعاد و اندازه سایبان سفری و قابلیت تنظیم ارتفاع

برخی از سایه بان های سفری به اندازه کافی بزرگ هستند و اندازه آن‌ها چندین متر است. این مدل از آفتابگیر برای گردش با تورهای تفریحی و کمپینگ در طبیعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته برخی از آن‌ها نیز از نظر ابعاد و اندازه مناسب برای خانواده سه تا چهار نفره هستند. شما عزیزان متناسب با نیاز خود می‌توانید سایه بان سفری ارزان در ابعاد و اندازه مختلف خریداری کنید.

لازم به ذکر است که قابلیت تنظیم ارتفاع آفتابگیر و یا حتی تنظیم طول آن از جمله موارد مهم برای خرید سایه بان است. اکثر فروشندگانی که برای ویترین و نمای فروشگاه خود سایبان تاشو خریداری می‌کنند، نیازمند آفتابگیری با قابلیت تنظیم ارتفاع و عرض هستند. انتخاب شما چیست؟

اقلام همراه سایبان را چک کنید!

فرقس نمی‌کند سایبان برقی سفری بخرید یا سایبان چتری، در هر صورت چک کردن اقلام همراه ضروری است. اگر سایه بان سفری بزرگ شما فاقد پایه است، بهتر است که دارای کیف مخصوص باشد. موارد زیر از جمله‌ مهمترین اقلام همراه انواع آفتابگیر محسوب می‌شوند:

  • پیچ‌های آفتابگیر؛
  • پایه‌های سایه بان؛
  • حلقه‌های آفتابگیر؛
  • در صورت برقی بودن، ریموت سایبان؛
  • کیف آفتابگیر؛
  • دفترچه راهنمای نصب و سایر موارد.

حتماً کلیه موارد نامبرده را در زمان خرید چک نمایید تا برای نصب سایبان با هیچگونه مشکلی مواجه نشوید.

به برندهای معتبر و شناخته شده اطمینان کنید.

برای خرید سایه بان بهتر است که نام تجاری و برند چتر سایبان سفری را نیز در نظر داشته باشید. پیشنهاد ما برای شما خرید سایه بان سفری کینگ کمپ و سایه بان سفری نیچر هایک است. لازم به ذکر است که کلیۀ سایبان‌های معرفی شده در این مقاله دارای کیفیت و مرغوبیت منحصربه‌فردی هستند و با اطمینان می‌توانید برای خرید اقدام کنید.

توجه به قیمت سایه بان و آفتابگیر

آخرین فاکتوری که برای خرید سایه بان باید به آن دقت داشته باشید، قیمت سایبان مسافرتی است. رنج قیمت آفتابگیر با توجه به جنس، ابعاد و اندازه، مدل و سایر موارد دیگر متفاوت است. حتماً قبل از خرید قیمت سایه بان را بررسی کرده و ببینید آیا ارزش خرید دارد یا خیر؟

معرفی انواع سایه بان سفری و کاربرد آنها

مزایای استفاده از سایبان برقی در منازل چیست؟

در درجه اول کار با این سایبان بسیار آسان است، از طرفی تنوع طرح و رنگ آن بالا بوده و به منازل شما جلوه ویژه‌ای می‌بخشد. از دیگر مزایای سایبان های برقی می‌توان به طول عمر بالای آن‌ها اشاره کرد.

سایبان چه رنگی بخریم؟

از آنجایی که رنگ‌های تیره نور و گرما را بیشتر به خود جذب می‌کنند، پیشنهاد ما برایتان خرید سایبان به رنگ روشن است.

مزایای سایه بان سفری تاشو چیست؟

موارد زیر جزء مهمترین مزیت‌های سایه بان تاشو هستند:

  • ضدآب بودن؛
  • مقاومت بالا؛
  • سهولت در جابه‌جایی؛
  • تنوع طرح و رنگ.

برای مراقبت از سایبان باید چه اقداماتی انجام داد؟

به هیچ عنوان زیر سایه بان آتش روشن نکنید و از قرار دادن سایه بان در مجاورت شعله، اجسام تیز و سایر موارد دیگر خودداری کنید.

سخن پایانی: امیدواریم مطالعه این مطلب برایتان مفید بوده باشد و حال با آگاهی کامل برای خرید سایبان سفری و انواع آفتابگیر اقدام کنید. برایمان بگویید که به چه تجهیزات دیگری برای کمپینگ و طبیعت گردی نیاز دارید تا به شرح مفصل برایتان درباره راهنمای خرید آن‌ها بگوییم. لطفاً این مطلب را با دوستان طبیعتگرد خود به اشتراک بگذارید تا همۀ افراد بهترین مدل سایبان سفری را خریداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
سایه بان قیمت انواع سایه بان