واکر: خرید و قیمت انواع واکر (تاشو و چرخدار و ساده)

معرفی واکر برای سالمندان | راهنمای خرید واکر ساده، برقی، تاشو، چرخدار و...

معمولاً وقتی افراد پا به سن می‌گذارند قدرت زانوهایشان رو به تحلیل رفته و نمی‌توانند مانند دوران جوانی خود به‌راحتی قدم برداشته و راه بروند. استفاده از واکر برای این قبیل از افراد جزء واجبات است. ما در این مقاله از وب‌سایت چی بگیر دربارۀ راهنمای خرید انواع واکر تاشو، چرخ دار، ساده و سایر مدل‌های دیگر خواهیم گفت. اگر شخص سالمندی هستید یا شخصی از اعضای شما به‌راحتی قادر به راه‌رفتن نیست خرید واکر برقی یا ساده بهترین راهکار ممکن است. مطالعه ادامه این مطلب به شما عزیزان کمک می‌کند که بدون ترس و نگرانی یک واکر مناسب خریداری کنید.

اهمیت خرید واکر برای سالمندان

در درجه اول باید بگوییم که استفاده از واکر صرفاً برای سالمندان نیست. ممکن است شخصی به دلیل تصادف دچار ضایعه نخایی شده و قادر به راه‌رفتن نباشد، در این شرایط استفاده از واکر می‌تواند موثر باشد. از طرفی برخی از افراد معلول و کم‌توان نیز تنها به کمک واکر چرخ دار قادر به طی مسیر هستند. موارد زیر از جمله مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از واکر سالمندان هستند:

  • عدم‌نیاز به شخص ثالث برای راه‌رفتن و امکان پیاده‌روی و رفع نیازهای روزانه؛
  • افزایش اعتمادبه‌نفس افراد سالمند؛
  • بهره‌مندی از امکانات منحصربه‌فردی که در واکر تاشو، چرخدار و سایر مدل‌ها وجود دارد؛
  • اصلاح شیوه قدم برداشتن افراد ناتوان؛
  • کاهش درد زانو و کمر.

چنانچه پدر یا مادر سالمندی دارید که راه‌رفتن برایشان غیرممکن و دشوار شده است، خرید واکر ساده یا پیشرفته می‌تواند آنها را به قدم زدن تشویق کنید. فراموش نکنید که افراد سالمند با نشستن بیش از حد در منزل دچار اضافه‌وزن شده و ممکن است به بیماری‌های دیگری نیز مبتلا شوند. در ادامه این مطلب انواع واکر را برایتان معرفی کرده و شرح می‌دهیم.

آشنایی با انواع واکر

موارد زیر از جمله رایج‌ترین مدل‌های انواع واکر موجود در بازار محسوب می‌شوند:

  • واکر اطفال: ارتفاع این مدل نسبتاً کوتاه بوده و برای کودکانی است که دچار آسیب شده یا قادر به راه‌رفتن نیستند. در اکثر مواقع این نوع از واکر را به‌صورت بسیار زیبا و کودکانه طراحی و تولید می‌کنند تا کودک با آن راتباط بگیرد. البته نوعی از واکر اطفال وجود دارد که در اصلاح شیوه قدم برداشت و کمک به راه رفتن کودکان موثر و کارساز است.
  • واکر ساده: به جرأت می‌توان گفت که ارزان‌قیمت‌ترین نوع واکر مدل ساده آن است. لازم به ذکر است استفاده از واکر ساده به مراتب دشوارتر از مدل‌های چرخ‌دار است. شخص برای راه رفتن با واکر ساده باید آن را از روی زمین بلند کرده و قدری جلوتر از پاهایش گذاشته و سپس گام بردارد. از طرفی یک واکر ساده باید قادر به تحمل وزن بیمار باشد. اگر سالمندان شما اضافه وزن دارند، در زمان خرید واکر سالمند به این نکته توجه داشته باشید.
  • واکر تاشو: به واکر های تاشو، واکر تاشونده نیز گفته می‌شود. این مدل به‌گونه‌ای است که می‌توان در طول سفر و شرایط خاص نیز از آن استفاده کرد. وزن واکر های تاشو نسبت به مدل‌های دیگر کم‌تر است و به‌راحتی می‌توان آنها را حمل و جابه‌جا کرد.
  • واکر چرخ دار: جالب است بدانید که تنوع واکر چرخدار بسیار بالا است. برخی از آنها داری دو چرخ، سه چرخ و چهار چرخ هستند. پیشرفته‌ترین واکر چرخدار دارای 4 چرخ است. این نوع از واکر اگر دارای ترمز چرخ نباشد، راه رفتن با آن دشوار و حتی در مواقع مواجهه با سراشیبی‌ها خطرناک است. واکرهایی که دارای سه چرخ هستند نیز در برخی مواقع شباهت بسیار زیادی به عصا دارند. مدل دو چرخ نیز کاملاً استاندارد بوده و راه رفتن با آن نیز راحت است. امتیاز مثبتی که واکر چرخدار در مقایسه با مدل ساده دارد این است که دیگر لازم نیست شخص واکر را جابه‌جا و بلند کند، کافی است قدری آن را به جلو هول بدهد.
  • واکر چرخ دار صندلی دار: اگر دلتان می‌خواهد واکری مجهز بخرید واکر چرخ‌دار صندلی دار گزینه ایده‌آلی است. این مورد برای افراد سالمند و بیمارانی که زود خسته می‌‌شوند، بسیار مناسب است. لازم به ذکر است که برخی از مدل‌های پیشرفته این واکر قابلیت تاشوندگی نیز دارند.
  • واکر برقی: از دیگر مدل‌های واکر پیشرفته و مدرن می‌توان به مدل برقی اشاره کرد که قابلیت‌های ویژه‌ای باتوجه‌به قیمت بالا دارد.

واکر تاشو مدل 01

اگر خودتان بیماری هستید که نیاز به ابزارهای توانبخشی دارید یا یکی از اعضای خانواده شما با واکر تاشو نیاز دارد این مورد با قیمت مقرون‌به‌صرفه گزینه‌ای ایده‌آل است. ابعاد این واکر برابر با 100*50*10 سانتی‌متر بوده و وزنی برابر با 500 گرم دارد. جنس آن از آلومنیوم است و مجهز به دو دستگیره برای جمع شوندگی سریع است.

واکر تاشو زیکلاس مد مدل 8500

این محصول ساخت کشور چین بوده و می‌توانید آن را به عنوان واکر چرخدار یا واکر تاشو خریداری کنید. این دستگاه واکر مجهز به چهار چرخ رولیتور آلومنیومی است و به روی دسته‌ها و چرخ‌های آن ترمز وجود دارد. به روی آن تشکه‌ای خاص جهت استراحت شخص کم‌توان تعبیه شده است و جنس روکش صندلی آن نیز از PVC است.

مشخصات
ابعاد45*42*86 سانتی‌متر
جنسآلومنیوم و چرم
وزن8000 گرم
قابلیت‌های واکر دارای صندلی مخصوص برای نشیمنگاه
دارای محل قرارگرفتن پا
مجهز به ترمز

واکر مدل LARG_330101 کد 47461

از این مدل واکر افراد کم‌توان، معلول و سالمندان می‌توانند استفاده کنند. ابعاد آن برابر با 50*40*84 سانتی‌متر گزارش شده است. جنس این واکر از آهن است و توصیه می‌کنیم در صورت خرید آن را در مجاورت باران یا هوای مرطوب قرار ندهید. وزن این واکر 2900 گرم است. از این واکر افراد خردسال و کودکان نمی‌توانند استفاده کنند و قابلیت تاشو نیز ندارد. همچنین این مدل از واکر مجهز به چرخ نیز نبوده و باتوجه‌به قیمت ارزانی که دارد، امکانات کمتری در اختیار شخص می‌گذارد.

واکر چرخدار تاشو مدل 20

این مدل از واکر تاشو بوده و مجهز به دو چرخ در قسمت جلویی است. ابعاد آن برابر با 50*10*100 سانتی‌متر است و وزنی برابر با 500 گرم دارد. ازآنجایی‌که جنس واکر از آلومنیوم مقاوم است نگرران زنگ ضدگی یا حتی خوردگی آن نخواهید بود. حمل این واکر بسیار آسان بوده و جابه‌جایی و گام برداشتن را برای افراد سالمند، بیمار و کم‌توان آسان می‌کند.

واکر تاشو مدل گیت ترینر

خرید این مدل از واکر چرخ دارد و تاشونده را برای افرادی توصیه می‌کنیم که مشکل پاهایشان جدی بوده و همواره برای گام برداشتن نیازمند واکر هستند. اگر بیمار شما برای مدت زمان کوتاهی به واکر نیاز دارد، بهتر است به سراغ مدل‌هایی ساده و با قیمت پایین‌تر بروید. در ادامه محصولاتی مشابه برایتان معرفی می‌کنیم.

مشخصات
ابعاد60*70*80
جنسآهن و آلومنیوم
وزن12 کیلوگرم

واکر مدل SD950

واکر چرخ دار یک هدیه مناسب برای مادبزرگ و پدربزرگ‌هایی است که مشکل کمر درد و زانو درد داشته و به‌دشواری گام برمی‌دارند. به‌ویژه اگر واکر چرخدار مجهز به سبد نیز باشد گزینه‌ای ایده‌آل برای هدیه به سالمندان است. این مدل از واکر با ابعاد 70*70*90 سانتی‌متر و وزنی معادل 15000 گرم و جنس آلومنیوم پیشنهاد مناسبی است برای افرادی که گام برداشتن برای آنها دشوار است.

واکر تاشو زیکلاس مد مدل CA811L

اگر دغدغه این را دارید که واکر خود را در سفر و رفت و آمدهای روزانه به همراه داشته باشید، پیشنهاد ما برایتان خرید واکر تاشو است. این واکر با ابعاد 52.5*47*77 سانتی‌متر پیشنهاد ما برای شما عزیزان است. وزن آن برابر با 2290 گرم گزارش شده و قابلیت تنظیم ارتفاع در 8 حالت متفاوت را دارد. حداقل ارتفاع واکر 77 سانتی‌متر و حداکثر ارتفاع آن 94 سانمتی‌متر است.

واکر اطفال تاشو مدل AL70

اگر فرزند کم‌توان و معلولی دارید بهتر است برای او واکر چرخدار مناسب بزرگسالان را خریداری نکرده و به سراغ واکر اطفال بروید. این مورد با ابعاد 35*10*55 سانتی‌متر گزینه معقولی برای توان‌بخشی اطفال و کودکان است و وزنی برابر با 1000 گرم دارد. جنس این واکر از آلومنیوم بوده و مجهز به دو چرخ در قسمت جلو است. دستگیره‌های واکر چرخدار دارای عایق بوده و استفاده از آن برای کودکان دشوار و ملال‌آور نیست.

واکر چرخ دار تاپ مدیک مدل 912

مشخصات
ابعاد53*55*80 سانتی‌متر
جنسآلومنیوم
وزن2100 گرم
سایر توضیحاتواکر تاشو دارای دو چرخ
سبک و قابل حمل
قابلیت تنظیم ارتفاع
محصول کشور چین

واکر تاشو مدل گیت ترینر فولادی

از این مدل واکر می‌توان برای مراکز درمانی و توانبخشی استفاده کرد و ابعاد آن برابر با 60*70*80 سانتی‌متر است. این واکر برای افراد سالمند، مبتلا به بیماری ام اس، ام اس آی و ضایعه‌های نخاعی مناسب بوده و وزنی برابر با 2000 گرم دارد. این محصول از آهن باکیفیت تولید شده و مانع سقوط افراد کم‌توان می‌شود.


در ادامه بخوانید : پوشک بزرگسال: خرید و قیمت پوشک شورتی بزرگسال (ارزان و باکیفیت)

نکات مهم برای خرید بهترین واکر سالمند

اگر تصمیم شما برای خرید واکر سالمند و سایر مدل‌های دیگر جدی است، توصیه می‌کنیم قبل از اقدام به خرید موارد و نکات زیر را مطالعه کرده و سپس آگاهانه اقدام به خرید کنید:

برای چه کسی و با چه ویژگی‌هایی واکر می‌خرید؟

در وهله اول باید مشخص کنید که قصد خرید واکر برای چه شخصی و با چه شرایطی دارید. پاسخ این سوالات به شما کمک می‌کند که یکی از بهترین مدل‌های واکر را انتخاب کرده و خریداری کنید.

ابعاد و اندازه و سایز واکر

واکر ساده و تاشو از نظر ابعاد و اندازه و سایز با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند، توصیه می‌کنیم در زمان خرید متناسب با قد بیمار برای او واکر خریداری کنید. برای بیمارانی که ضایعه نخاعی دارند یا سالمندان واکر چرخ دار صندلی دار گزینه معقول و مناسب‌تری است. بهتر است واکری بخرید که قابلیت تنظیم ارتفاع دارد.

وزن واکر تاشو و ظرفیت تحمل وزن واکر

وزن واکر و ظرفیت تحمل وزن آن دو عدد بسیار مهم هستند که در زمان خرید نباید نادیده گرفته شوند. اگر دلتان می‌خواهد که در رفت‌وآمدهای روزانه یا سفر واکر خود را همراه داشته باشید، واکر تاشونده با وزن نسبتاً سبک خریداری کنید. حتماً در زمان خرید از فروشنده درباره توان تحمل وزن واکر سالمند سوال کنید تا اینت وسیله تهدیدی منفی برای سالمند شما نباشد.

متریال مورد استفاده در ساخت واکر

معمولاً انواع واکر چرخدار و ساده را با متریالی مقاوم و مستحکم مانند آلومنیوم و آهن تولید می‌کنند. پیشنهاد ما خرید محصولاتی است که در مواجهه با آب و رطوبت دچار زنگ زدگی نمی‌شوند و از طرفی به اندازه کافی از خود مقاومت نشان می‌دهند. جنس دستی‌های واکر و در صورت چرخدار بودن، کیفیت جنس چرخ‌ها نیز حائز اهمیت بوده و نباید نادیده گرفته شوند.

استاندارد بودن واکر سالمند

فرقی نمی‌کند برای چه کسی واکر ساده یا تاشو می‌خرید، در هر صورت ارگونومیک بودن آن بسیار مهم است. پیشنهاد ما برای شما عزیزان این است که به سراغ برندهای شناخته شده و معتبر بروید تا از بابت استاندارد بودن محصول نگرانی نداشته باشید. کلیه واکر های معرفی شده در این مقاله مورد تایید بوده و خرید آنها به شما عزیزان توصیه می‌شود.

پرفروش‌ترین برند واکر در بازار کدام است؟

خوشبختانه انواع واکر های موجود در بازار از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند؛ اما پیشنهاد ما برای شما عزیزان استقبال از برندهای پرفروش زیر است:

  • ناپ مدیک؛
  • گیت ترینر؛
  • زیکلاس؛
  • و سایر برندهای موجود در بازار.

چگونه واکر اندازه مناسب را انتخاب کنم؟

کلیۀ واکر ساده، برقی و... قابلیت تنظیم ارتفاع دارند. شما می‌توانید در زمان استفاده از واکر با توجه به پیچ و مهره‌های موجود در آن طبق سایز و اندازه قد خود واکر را تنظیم کرده و استفاده کنید. در نتیجه از بابت ارتفاع و نحوۀ تنظیم آن نگرانی نخواهید داشت. مسلماً واکر مورد نیاز برای افراد بلند قامت باید تا ازتفاع بلندتری تنظیم شود. در این مطلب موارد مناسبی برای این افراد توصیه شده است.

واکر چرخ دار بهتر است یا بدون چرخ؟

نمی‌توان به این پرسش جوابی مطلق و دقیق داد. ممکن است بنا بع شرایطی که بیمار شما دارد واکر چرخ‌دار برای او چندان مناسب نباشد. به‌عنوان‌مثال افرادی که بیماری‌های خاص داشته و عضلات دست و پاهایشان به‌سرعت سست شده و بی‌حال می‌شوند با واکر چرخ‌دار راحت نبوده و ممکن است دچار آسیب شوند. از طرفی بلند کردن واکرهای سنگین برای سالمندان نیز دشوار است. در نتیجه باتوجه‌به شرایط شخص می‌توان گفت که واکر چرخ‌دار مناسب اوست یا بدون چرخ.

سخن پایانی

در این مقاله از وب‌سایت چی بگیر به شرح مفصل دربارۀ راهنمای خرید واکر تاشو، واکر چرخدار و سایر مدل‌های دیگر گفتیم. توصیه می‌کنیم به جای خرید واکر دست دوم و به خطر انداختن جان عزیزان خود یک واکر ساده ارزان قیمت و باکیفیت مطلوب خریداری کنید. خوشبختنانه تنوع مدل، جنس و قیمت واکرهای معرفی شده در وبسایت چی بگیر بسیار بالا بوده و شما عزیزان می‌توانید با دست باز مورد دلخواه خود را انتخاب کرده و بخرید. در ادامه اگر تجربه استفاده از واکر یا خرید آن را داشته‌اید برایمان بنویسید که یک واکر خوب و ایده‌آل چه ویژگی‌هایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.