تصفیه هوا: راهنمای خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا (قیمت روز)

راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا

اکثر ما بخاطر مشکل همیشگی و بی­‌پایان وجود گرد و غبار در خانه­‌هایمان رنج می‌­بریم. هرچقدر هم  تمیزکاری کنیم و گرد و غبار را پاک کنیم کمکی نمی­‌کند و به معنای واقعی کلمه می­‌توانید ذرات شناور و معلق در هوا را ببینید. از آنجا که بیشتر اوقات خود را در خانه می گذرانیم، قرار گرفتن در معرض کیفیت پایین هوای داخلی ما را در معرض خطر ابتلا به تعدادی از بیماری‌ها قرار می‌دهد. استفاده از دستگاه تصفیه هوا به ایجاد هوای تمیز و سالم در خانه یا محل کار شما کمک می‌کند. در این مقاله از سایت چی‌بگیر به بررسی بهترین دستگاه تصفیه هوای خانگی می‌پردازیم.

خوشبختانه، امروز یک راه حل برای این مشکل وجود دارد، تصفیه کننده­­ هوا. این راه‌حل­های مناسب و مقرون به صرفه ادعا می­‌کنند که میزان ذرات معلق موجود در اتاق شما به طرز چشمگیری کاهش می­‌یابد و کیفیت هوا را نیز بهبود می بخشند. این دستگاه­‌ها یک فناوری جدید هستند و ویژگی­‌هایی در مورد آن­ها وجود دارد که شما باید قبل از بیرون رفتن و خریدن یکی از آن­ها، از این ویژگی­‌ها آگاه باشید.

خرید دستگاه تصفیه کننده هوا چه مزایایی دارد؟

دستگاه تصفیه هوا جایگزین جاروبرقی نیست. این دستگاه قرار نیست همه­‌ی کثیفی‌ها را جمع کند و کف زمین را تمیز کند. هدف اصلی آن استفاده از فن­‌ها و عبور دادن هوا از طریق فیلترهایی است که ذرات مختلف را از هوا جدا می­‌کنند. این بدان معنی است که دستگاه تصفیه هوا برای تمیز کردن هوا از دود، گرد و غبار، بو، گرده و سایر موارد اینگونه است.

معرفی پرفروش ترین دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه کننده هوا بلوایر مدل Classic 203

اگر دوست دارید هوای خانه شما با هوای آلوده بیرون متفاوت باشد و برای سلامتی خود و اعضاب خانواده ارزش قائل هستید ما این دستگاه تصفیه هوا باکیفیت و عالی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این دستگاه برخلاف ظاهر کوچک و جمع و جور خود دارای کیفیت بسیار خوبی است. برای کسانی که به صدا حساس هستند گزینه‌ی مناسبی است. زیرا صدای این دستگاه بسیار کم می‌باشد. فضای قابل پوشش این تصفیه کننده هوا 24 متر مربع است. این دستگاه مجهز به سیستم یون ساز است و سه مرحله فیلتراسیون انجام می‌دهد.  

دستگاه تصفیه کننده هوا ایستکول مدل TM-TW209

محدوده‌ی پوشش دهی این دستگاه تصفیه هوا تا 65 متر مربع است و دارای سه 3 فیلتر می‌باشد(فیلتر اولیه , فیلتر هپا , کربن فعال). مجهز به سیستم یون ساز و حسگر گرد و غبار است. جنس بدنه‌ی دستگاه از پلاستیک است و 4 مرحله فیلتراسیون انجام می‌دهد. 

دستگاه تصفیه کننده هوا تری‌ام مدل FAP03 بسته 2 عددی

طراحی زیبا و باکیفیت این دستگاه علاوه بر قدرت آن یکی دیگر از دلایل خرید دستگاه تصفیه هوای تری ام است. مصرف برق این دستگاه بسیار پایین است و از جمله دستگاهای تصفیه هوای بی‌صدا می‌باشد. این دستگاه دارای فن سه سرعته است و دارای نمایشگر تعویض فیلتر می‌باشد. فیلترهای این دستگاه مانند نمونه قبلی فیلتر اولیه , فیلتر هپا , کربن فعال است. 

دستگاه تصفیه هوای نئوتک مدل XJ-210

اگر به دنبال یک دستگاه تصفیه هوا ارزان و مقرون به صرفه هستید این گزینه برای شما بسیار مناسب است. برای فضای اتاق خواب یا آشپزخانه بسیار مناسب است و اگر می‌خواهید یک خواب آرام و راحت داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنم این دستگاه تصفیه هوا را از دست ندهید. 

فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا بلوایر مدل SmokeStop

فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا مدل Ap 800

فیلتر دستگاه تصفیه کننده هوا بلوایر مدل Particle


در ادامه بخوانید : راهنمای خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی (پرفروش ترین)

برای چه مکان­‌هایی باید از تصفیه کننده هوا استفاده کنیم؟

تاثیر دستگاه تصفیه­‌ هوا زمانی که در فضایی با در و پنجره­‌ها­ی بسته قرار داشته باشد بیشتر است، و اگر گرد و غبار از پنجره به داخل بوزد هدف و کار دستگاه را بهم می­‌ریزد و مشکل ایجاد می­‌کند.

دستگاه­‌ تصفیه هوا به ندرت طی 15 تا 30 دقیقه هوا را در اتاق شما تصفیه می­‌کنند، بنابراین شما باید دستگاه را برای چندین ساعت در یک اتاق واحد نگه دارید، و نباید آن را از یک اتاق به اتاق دیگر منتقل کنید. وقتی یک­بار هوا تصفیه شد و کیفیت هوا بهبود پیدا کرد، می­‌توان دستگاه را روی آن حالت تنظیم کرد. یک ایده خوب این است که دستگاه تصفیه هوا را در شب روشن نگه­‌ دارید.

معیارهای خرید بهترین برند تصفیه هوا خانگی 

ظرفیت دستگاه تصفیه هوا 

 هیچ پارامتر دقیقی وجود ندارد که به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام دستگاه تصفیه هوا برای اتاق شما مؤثرتر است.  اصطلاحات مورد استفاده­‌ی سازندگان عبارتند از: 

  1.  تغییر نرخ هوا  
  2.  نرخ تحویل هوای پاک 

هر چه ارزش و قیمت دستگاه تصفیه‌ هوا بیشتر باشد، تصفیه کننده هوا از ظرفیت بالاتری نیز برخوردار است. حتی ممکن است برخی از تولید کنندگان به شما بگویند که ظرفیت دستگاه چقدر است و چه میزان از هوا را می­‌تواند تصفیه کند. هرچه ظرفیت دستگاه بیشتر باشد مقدار هوای بیشتری را تصفیه می­‌کند.

بیشتر عملکردهای دستگاه تصفیه‌ی هوا به مشارکت تعداد فن‌ها، اندازه، سرعت و فیلترهای آن­ها بستگی دارد. دستگاه تصفیه­‌ی هوا با کارایی بالاتر، صرفا به فرآیند تمیز کردن هوا سرعت بیشتری می­‌بخشد، اما به همان اندازه که گفته می‌شود مهم و با اهمیت نیست، پس فقط یک دستگاه با ظرفیت مناسب برای اتاق خود  انتخاب کنید.

دستگاه تصفیه‌ هوای بی‌ صدا

دستگاه‌ تصفیه هوا باید برای ساعت‌های طولانی کار می‌کنند، پس خیلی مهم است که فن­‌ها یک صدای دائمی را در تمام طول مدت روشن بودن دستگاه ساطع نکنند.

سازندگان به طور معمول در لیست مشخصات، میزان نویز دستگاه تصفیه هوا را ذکر می­‌کنند. بعضی از تصفیه کننده­‌های هوا با یک حالت توربو همراه هستند که باعث بهبود فن می­‌شود تا عملکرد را بهبود ببخشند اما این حالت معمولاً قابل شنیدن است و بهتر است زمانی که در اتاق نیستید از دستگاه استفاده کنید.

کاربرد فیلتر دستگاه تصفیه‌ هوا چیست؟

فیلترهای دستگاه تصفیه‌ی هوا

 دستگاه­‌ تصفیه هوا با یک دسته از فیلترهای کامل ارائه می‌­شوند که می‌­توانند انواع ذرات را فیلتر کنند. داشتن تعداد بیشتری از این فیلترها به طور معمول احساس امنیت و تمیزی خوبی را به شما می‌­دهد.

فیلتر هپا در دستگاه تصفیه هوا:

اکثر محصولات دارای فیلتر HEPA هستند که ذرات بسیار ریز را از هوا پاک می­‌کنند. همچنین کلاس­‌های مختلفی از پیش فیلتر وجود دارد که ذرات کمی بزرگتر را فیلتر می­‌کنند. اگر آلرژی  یا آسم دارید یک دستگاه تصفیه هوا مجهز به فیلتر هیپا را خریداری کنید. چون این فیلتر مواد حساسیت زا را از بین می‌برد.

 برخی محصولات از لامپ­‌های UV استفاده می‌کنند که باکتری‌های آلی را نیز از بین می‌برند. این ویژگی‌هادر محصولات گران قیمت‌تر یافت می‌شوند. یکی دیگر از ویژگی‌های مدل­های پیشرفته فیلتر یونیزه کننده است که می‌تواند به استقرار ذرات بسیار ریز در هوا کمک کند.

فیلتر کربن فعال

فیلترهای کربن فعال نیز برای از بین بردن بوی هوا طراحی شده‌­اند. 

هرچه فیلترها بیشتر باشد بهتر است، اما پیشنهاد می­‌کنیم شما فقط به این توجه کنید که به رفع چه نوع آلودگی­‌هایی احتیاج دارید و پولتان را صرف فیلترهایی که ممکن است حتی احتیاجی به آن­ها نداشته باشید، نکنید.

تعمیر و نگه­داری و تعویض فیلتر دستگاه تصفیه‌ هوا چگونه است؟

تعمیر و نگه­داری و تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه‌ی هوا

دستگاه تصفیه هوا از فیلترهایی استفاده می­‌کنند که به مرور زمان کثیف می­‌شوند. این بدان معنی است که یا باید تمیز شوند و یا باید تعویض و با فیلترهای جدید جایگزینشان کنید. پس از همان ابتدا بپرسید که تصفیه کننده­‌ی هوایتان از چه نوع فیلترهایی استفاده می­کند؟ هزینه­‌ی جایگزین کردنشان چقدر است و هر چند وقت یک بار باید این کار را انجام دهید؟

جایگزینی فیلترها معمولاً زیاد هزینه بر نیست. حتی برخی از دستگاه­های تصفیه، فیلترهای قابل شستشو دارند که خودتان می­توانید آن­ها را تمیز کرده و مجدداً در دستگاه تصفیه قرار دهید.

دستگاه تصفیه هوای هوشمند چگونه کار می‌کند؟

برخی از دستگاه­‌های تصفیه هوای جدیدتر، با انواع ویژگی­‌های هوشمند ارائه می­‌شوند. این بدان معنی است که اکنون می­‌توانید تصفیه کننده هوا را با استفاده از تلفن خود کنترل کنید. تمام آمار و اطلاعات لازم نیز در دسترس شماست.

بیشتر این تصفیه کننده­‌های هوا از WiFi استفاده می­‌کنند و با روتر خانگی شما ارتباط برقرار می­‌کنند تا اطلاعات را به شما منتقل کنند. این دستگاه­‌های تصفیه هوا ممکن است برنامه­‌هایی را نیز برای دستگاه شما در دسترس داشته باشند.

دستگاه تصفیه هوا چه کاری انجام نمی‌دهد؟

دستگاه تصفیه هوا می‌تواند مواد آلرژی‌زا را فقط در حالت شناور در هوا از بین ببرد. آلرژن‌های بزرگتر و سنگین‌تر،مانند کنه‌ها، کپک‌ها و گرده‌ها خیلی سریع روی زمین می‌نشینند که دستگاه تصفیه هوا نمی‌تواند به موقع آنها را جذب کند.

حرف آخر: 

همه چیز در مورد دستگاه تصفیه­‌ی هوا در مورد ویژگی­‌های تصفیه نیست. زیبایی و طراحی بخشی از معامله است. به دنبال محصولاتی با طرح­‌های خوب و مناسب در اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود باشید. محصولات حتی دارای ویژگی­‌های بصری مانند نشانگر سرعت و نشانگرهایی هستند که به شما یادآوری می‌کنند تا فیلتر را تمیز یا جایگزین کنید. برخی از دستگاه‌های تصفیه هوا ممکن است کیفیت هوا را نشان دهند و حتی به شما امکان می­‌دهند تایمر تعیین کنید تا دستگاه تصفیه هوا پس از مدت زمان مشخصی خاموش شود.


در ادامه بخوانید : معرفی بهترین و ارزان ترین بخارشوی های موجود در بازار


در ادامه بخوانید : انتخاب و خرید بهترین جاروشارژی موجود در بازار

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.