ماسک صورت چیست؟ معرفی بهترین ماسک صورت (برای جوش صورت، لک...)

معرفی بهترین ماسک صورت برای انواع پوست

امروزه داشتن پوستی شاداب و زیبا رویایی دست نیافتنی نیست و با رسیدگی و مراقبت‌های روزانه به راحتی می‌توان پوستی سالم داشت. پوست قسمت حساسی است که نیاز به مراقبت‌های همیشگی و البته اصولی دارد. با این مقاله از سایت چی بگیر با ما همراه باشید تا شما را در انتخاب و خرید بهترین ماسک صورت راهنمایی کنیم.

در این مقاله می‌خوانیم:

  • ماسک صورت چیست؟
  • انواع ماسک صورت کدامند؟
  • چرا استفاده از ماسک اهمیت دارد؟
  • هر چند وقت یکبار از ماسک استفاده کنیم؟
  • تفاوت ماسک صورت و اسکراب چیست؟
  • طرز استفاده صحیح از ماسک چگونه است؟

ماسک صورت چیست؟

معرفی و خرید بهترین ماسک صورت

مخلوطی از مواد مغذی و آبرسان برای پوست که به صورت یک لایه خمیر نرم و بدون مواد زبر در می‌آید که بعد از استفاده چربی‌های اضافی و لایه شاخی پوست را از بین برده و به صورت عمقی مواد مغذی را به پوست می‌رسانند و آبرسانی به سلول‌های پوست را انجام می‌دهد.  بسته به محتویات تشکیل دهنده ماسک‌ها می‌توانند شاداب کننده، سفت کننده، لایه بردار و آبرسان باشند. لازم است ماسک پوست حدود 15 تا 20 دقیقه بر رو پوست بماند و بعد کاملا آبکشی شود.

توجه کنید که بسیار مهم است ماسک را مناسب به نوع پوست خود انتخاب کنید و در این خصوص به مواد تشکیل دهنده دقت کنید و یا اگر در منزل ماسک خانگی تهیه می‌کنید از مواد سازگار با نوع پوست خود بهره بگیرید. 

انواع ماسک صورت کدامند؟

 ماسک‌ها انواع مختلفی دارند مانند ماسک کرمی، ورقه‌ای، ژله‌ای و انواع دیگر

  • ماسک صورت کرمی: این نوع ماسک صورت که به شکل خمیری نرم است. طرز استفاده آن راحت است و مانند کرم‌های دیگر به راحتی آن را روی پوست می‌مالید و مدت 15 تا 30 دقیقه نگه می‌دارید. ماسک کرمی معمولا سرشار از مواد مرطوب کننده است که پوست‌های خشک را آبرسانی می‌کند و موجب شادابی و لطافت آن می‌شود.
  • ماسک صورت ورقه‌ای: این نوع ماسک به دلیل استفاده راحت آن محبوب است و به ماسک نقابی نیز مشهور است زیرا شبیه به فرم صورت است و برای استفاده در سفر و جایی که دسترسی به آب ندارید نیز بسیار راحت مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا بعد از برداشتن آن نیازی به آبکشی ندارد.
  • ماسک صورت ژله‌ای: این ماسک نیز حالت ژله‌ای دارد. بسته به ترکیبات آن آبرسان فوق‌العاده و خنک کننده برای پوست است. معمولا انواع پوست به ویژه پوست مختلط می‌توانند از این ماسک استفاده کنند.

هر نوع ماسکی بسته به ترکیبات به کار رفته در آن روی پوست اثر می‌گذارد و نوع شکل ظاهری ماسک چندان اهمیتی ندارد. 


در ادامه بخوانید : معرفی و خرید بهترین کرم و ژل ضد جوش (پرفروش ترین)


در ادامه بخوانید : اسکراپ صورت چیست؟ معرفی بهترین مارک اسکراپ صورت

چرا استفاده از ماسک صورت اهمیت دارد؟

در فرایند بازسازی سلول‌های پوست، هر ماه سلول‌های جدید جایگزین سلول‌های قبلی می‌شوند، از این رو گاهی سلول‌های مرده سطح پوست را می‌گیزند و  به همراه چربی اضافی منافذ پوست را مسدود می‌کنند. همچنین  سایر آلودگی‌هایی که روی پوست می‌نشیند، ظاهر پوست را کدر و شادابی همیشگی را از بین می‌برند. در این حالت علاوه بر استفاده از شوینده‌های مناسب مانند آب مسیلارها که بسیار پاک کننده هستند، لازم است هر چند وقت یکبار پوست را با بهترین ماسک مناسب پوست خود لایه برداری و به صورت عمقی‌تری آبرسانی کنید. علاوه بر این ماسک‌ها حاوی عناصر طبیعی و انواع ویتامین‌ها هستند که سلول‎‌های پوست را تغذیه می‌کنند و منجر به کاهش چین و چروک می‌شوند.

هر چند وقت یکبار باید از ماسک صورت استفاده کنیم؟

در حقیقت پاسخ به این سوال بستگی به نوع پوست شما، نوع ماسکی که استفاده می‌کنید و همچنین شرایط آب و هوایی دارد اما در یک دیدگاه کلی از ماسک‌های آبرسان و مرطوب کننده دوبار در هفته می‌توانید استفاده کنید. 

اما در مورد ماسک‌های لایه بردار و روشن کننده باید بیشتر مراقب بود و استفاده از آن‌ها را کمتر کرد تا روتین طبیعی پوست بهم نریزد.

تفاوت ماسک صورت و اسکراب چیست؟

حتما گاهی از شنیدن اسم ماسک و اسکراب گیج شده‌اید و تفاوت این دو رو ندانسته‌اید. ماسک و اسکراب هر دو در جهت پاکسازی و مراقبت از پوست به کار می‌روند. اما اسکراب در ترکیبات خود حاوی دانه‌های ریزی است که منجر به زدودن فیزیکی سلول‌های مرده می‌شود اما ماسک این دانه‌ها را ندارد ولی پاکسازی عمقی‌تر و تغذیه بیشتری نسبت به اسکراب‌ها انجام می‌دهند.

در حقیقت لایه بردارها به صورت شیمیایی و اسکراب‌ها به طور فیزیکی سطح پوست را تمیز و منافد را باز می‌کنند تا پوست را آماده یک پاکسازی عمقی‌تر به وسیله ماسک کنند. 

طرز استفاده صحیح از ماسک چگونه است؟

طرز استفاده صحیح از ماسک صورت

  • ابتدا پوست خود بشویید تا هیچگونه مواد آرایشی روی پوست نباشد.
  • در یک محیط مرطوب مانند حمام قرار بگیرد. می‌توانید از دستگاه‌های خانگی بخور نیز استفاده کنید تا منافذ پوست باز شود.
  • از یک لایه بردار ملایم یا اسکراب استفاده کنید تا سلول‌های مرده و چربی‌ها به صورت سطحی زدوده شوند و امکان نقوذ ماسک به قسمت‌های عمقی‌تر فراهم شود. 
  • ماسک را با نوک انگشتان یا یک براش مناسب در حالی که پوست را همزمان با آن ماساژ می‌دهید، به تمام قسمت‌های صورت بزنید. توجه کنید ماسک ر ا اطراف چشم نزنید مگر آنکه ماسک مخصوص دور چشم باشد یا در بروشور ذکر شده باشد.
  • حدود 20 دقیقه اجازه دهید پوست استراحت کند و بعد کاملا آن را بشویید، سپس پوست خود را با یک آبرسان مناسب مرطوب کنید.


در ادامه بخوانید : کرم ضد چروک: معرفی بهترین کرم ضد چروک و کرم لیفتینگ


در ادامه بخوانید : فیس براش چیست؟ راهنمای خرید بهترین برس پاکسازی صورت

سخن آخر: به یاد داشته باشید حتی بهترین ماسک‌ها نیز باید در حد معمول استفاده شوند وگرنه در روتین پوست خود اختلال ایجاد می‌کنید. ماسک از جمله محصولات بهداشتی است که باید از بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات انتخاب شود تا آسیبی به پوست نزند و شادابی و طراوت آن را دوچندان کند.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
ماسک صورت و بدن قیمت انواع ماسک صورت و بدن