قفل فرمان: خرید و قیمت 10 مدل قفل فرمان خوب برای امنیت خودرو

چظور یک قفل فرمان خوب و باکفیت خریداری کنیم؟

شاید برایتان عجیب باشد ولی اولین چیزی که سارقین خودرو برای انتخاب سوژه مورد نظر و سرقت به آن توجه می‌کنند، قفل فرمان خودرو است. ممکن است در نگاه اول پیش خودتان بگویید که خرید قفل فرمان صد‌ در صد ایمنی خودرو را فراهم نمی‌کند؛ اما باید بگویم که این ابزار فوق‌العاده کاربردی، علاوه بر تامین درصد زیادی از ایمنی، سارقان را به این فکر می‌اندازد که قطعا خودروی شما، شامل تدابیر امنیتی دیگری هم می‌شود و حتی با دیدن قفل روی فرمان خودروی شما، از سرقت آن صرف نظر کرده و به دنبال سوژه دیگری می‌روند. از همین رو در این مقاله از چی بگیر، قرار است تمامی نکات مهمی که در خرید یک قفل فرمان ضد سرقت و خوب لازم است را یاد بگیرید.

استفاده از قفل فرمان چه مزیت هایی دارد؟

همانطور که گفتیم، خرید قفل فرمان خوب می‌تواند ایمنی خودروی شما را چه از لحاظ فیزیکی و چه از لحاظ روانی افزایش دهد. منظور از بعد روانی، ایجاد احساس ایمنی بالا و سختی کار برای سارقان است. چند مورد از مزایای خرید قفل فرمان را در ادامه باهم مرور می‌کنیم:

مزایای استفاده از قفل فرمان
قیمت قفل فرمان باتوجه به کاربرد آن بسیار به صرفه و ارزان است.
جلوگیری از چرخش فرمان و ممانعت از جابجایی چرخ های خودرو.
ایجاد تداخل در کار سارقین و جلوگیری از دزدیدن ماشین.

در ادامه مطلب چند نمونه از بهترین مدل های قفل فرمان را برای راحتی کار شما معرفی کرده‌ایم که می‌توانید متناسب با بودجه و نیازتان، بهترین گزینه را انتخاب کنید.



ابعاد50*7*10 سانتی متر
وزن1.2 کیلوگرم
جنس فولادی
سایر توضیحاتدارای روکش PVC



ابعاد47*8*8 سانتی متر
وزن1.8 کیلوگرم
جنس بدنهفولادی
سایر توضیحاتروکش PVC



ابعاد14*10*54 سانتی متر
وزن1.7 کیلوگرم
جنس بدنهفولادی
سایر توضیحاتدارای روکش PVC



ابعاد48*9*10
وزن1.6 کیلوگرم
جنس بدنهفولادی
طول 48 سانتی متر
نوع قفلکامپیوتری



ابعاد72*7*3 سانتی متر
وزن1.4 کیلوگرم
جنس بدنهفولاد
سایر توضیحاتدارای روکش PVC و سه عدد کلید



ابعاد2*8*72 سانتی متر
وزن1.4 کیلوگرم
جنس بدنهفولادی



ابعاد50*7*10 سانتی متر
وزن1.2 کیلوگرم
جنس بدنهفولاد
سایر توضیحاتدارای روکش PVC 



ابعاد55*16*5
وزن1.2 کیلوگرم
جنس بدنهفولادی
سایر توضیحاتدارای سه کلید 


در ادامه بخوانید : دزدگیر ماشین: قیمت و خرید دزدگیر خودرو (ارزان ترین)

معرفی انواع قفل فرمان

معرفی انواع قفل فرمان و کاربرد هریک

این ابزار کاربردی خودرو انواع مختلفی دارد که هرکدام، از نظر ظاهری، قیمت قفل فرمان، نوع قفل و ایمنی و... با یکدیگر تفاوت دارند. شما می‌توانید با توجه به مدل های مختلف این ابزار که در ادامه معرفی شده، متناسب با سلیقه و بودجه خود برای خرید قفل فرمان خوب اقدام کنید:

قفل فرمان عصایی

این نوع قفل، شباهت بسیار زیادی به عصا دارد. به این صورت که قسمت کمان شده آن، به لبه فرمان ثابت شده و طرف دیگر آن نیز، به یک لبه دیگر فرمان یا در برخی مدل ها، به پدال خودرو ثابت شده و مانع از حرکت فرمان می‌شود. قفل فرمان عصایی، به صورت دوتکه و پله‌ای بوده و در نتیجه، فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند. قفل این مدل نیز در دو نوع معمولی کلیدی و کامپیوتری در بازار موجود است.

قفل فرمان سه کاره

این مدل، یک قفل فرمان ضد سرقت به تمام معنا است. به این صورت که علاوه بر فرمان، پدال ترمز، کلاچ و حتی ترمز دستی هم قفل می‌شود و خودروی شما، با یدک کش هم قابل جابجایی نیست! اگر می‌خواهید خیال خود را از بابت امنیت خودروی خود راحت کنید، پیشنهاد می‌کنیم از قفل فرمان سه کاره استفاده کنید.

قفل فرمان تاشو

یکی از مزایای اصلی این مدل، قابلیت تا شدن آن است که فضای بسیار کمی را برای نگهداری اشغال کرده و آن را به راحتی می‌توانید در هر گوشه ای از خودروی خود جای دهید. قفل فرمان تاشو نیز از ایمنی بسیار بالایی برخوردار بوده و مانع از حرکت فرمان و چرخ های خودروی شما می‌شود.

قفل فرمان رمزی

در مکانیزم ایمنی این مدل قفل، از قفل رمزدار به جای کلید استفاده شده است. پس حتی اگر حرفه ای ترین سارقین هم به سراغ خودروی شما بیایند، قادر به باز کردن قفل آن نیستند. چون هیچ راه نفوذی برای استفاده از شاه کلید برای باز کردن قفل وجود ندارد و تنها با رمزی که شما تعیین می‌کنید، باز می‌شود. پس این مدل هم یک قفل فرمان ضد سرقت حرفه ای به حساب می‌آید. به علاوه، در صورت استفاده از قفل فرمان رمزدار، دیگر دغدغه گم کردن و جاگذاشتن کلید را نخواهید داشت.

قفل فرمان پدالی (پدال بند)

اگر در خصوص ایمنی خودروی خود وسواس دارید و به استفاده از یک قفل برای فرمان راضی نمی‌شوید، پیشنهاد می‌کنیم از قفل فرمان پدال بند استفاده کنید. این مدل قفل، فرمان و پدال خودروی شما را به صورت همزمان درگیر کرده و ایمنی آن نسبت به سایر مدل ها، بیشتر است. به علاوه این که نیازی ندارید تا به طور جداگانه یک قفل پدال تهیه کنید و به اصطلاح، با یک تیر، دو نشان می‌زنید.

معیارهای چی بگیر برای خرید بهترین قفل فرمان ماشین

قیمت و خرید بهترین مدل قفل فرمان

تا این جای کار، انواع مختلف قفل فرمان را شناختیم و از مزایای استفاده از این ابزار، برای تامین ایمنی خودروی خود باخبر شدیم. حالا وقت آن رسیده تا بهترین قفل فرمان را برای خودروی خود تهیه کنید. پس ادامه مطلب را از دست ندهید تا نکاتی که برای انتخاب بهترین گزینه لازم است بدانید را به شما بگوییم:

نوع قفل فرمان

در ابتدا قبل از هرچیزی، باید مدل قفل مورد نظر خود را باتوجه به تمامی نکاتی که قبل تر اشاره کردیم، تعیین کنید. اگر به دنبال ایمنی خیلی بالایی هستید، گزینه های پدالی و سه کاره را به شما پیشنهاد می‌دهیم. اگر خودروی شما، دارای سیستم ایمنی قوی است، مدل های ساده تر نیز، برای شما مناسب است.

جنس قفل 

قبل از خرید قفل فرمان، حتما از کیفیت و مرغوبیت جنس ساخت آن اطمینان حاصل کنید. جنس بدنه یک قفل فرمان خوب، معمولا از فولاد با استحکام و سنگین است تا در برابر برش، خمش و خوردگی مقاومت بالایی داشته باشد و به راحتی تخریب نشود. 

جنس روکش قفل

جنس روکش قفل نیز، از اهمیت بالایی برخوردار است. معمولا روکش انواع قفل فرمان از جنس فوم صنعتی یا PVC بوده و در برابر ضربه مقاومت بالایی دارد. همچنین جنس روکش قفل مورد نظرتان، باید به گونه‌ای باشد که از آسیب رساندن به فرمان جلوگیری کند. 

ابعاد قفل فرمان و تناسب آن با خودروی شما

ابعاد این ابزار شامل طول، قطر و ضخامت محل چفت شدن با فرمان می‌شود که تا حد زیادی، بستگی به مدل خودرو و فرمان خودروی شما دارد. طول میله قفل را حتما مورد توجه قرار دهید تا هنگام باز و بسته کردن آن، دچار مشکل نشوید.

رنگ قفل فرمان

بسیاری از قفل ها به شدت قابل مشاهده هستند. در واقع، بسیاری از افراد رنگ‌های روشن را انتخاب می کنند تا از بیرون خودرو بهتر دیده شوند. به این دلیل که دیده شدن نیمی از کار است.

سارقان اتومبیل می خواهند همه چیز به آرامی پیش برود تا بتوانند کمترین زمان ممکن را برای انجام کار صرف کنند. اگر آنها بتوانند ببینند که قفلی سر راهشان ایستاده است، به احتمال زیاد به سمت هدف آسان تری حرکت خواهند کرد.

قیمت قفل فرمان

قیمت نیز یکی دیگر از فاکتور هایی است که هنگام خرید این ابزار، باید به آن توجه کنید. خرید قفل فرمان ارزان قیمت ممکن است درصد ایمنی آن را کاهش دهد و در مقابل، مدل های بیش از حد گران برای خرید، مقرون به صرفه نیستند. از همین رو، متناسب با بودجه خود، سعی کنید گزینه میانه را انتخاب کنید که هم از قیمت مناسبی برخوردار بوده و هم کیفیت و ایمنی بالایی داشته باشد.

نحوه بستن قفل فرمان چگونه است؟

این دستگاه، معمولا دارای دو لبه درگیر شونده است که در دو طرف قفل قرار می‌گیرد. شما می‌توانید یک سر قفل را روی فرمان قرار داده و قسمت دیگر را بکشید تا به لبه دیگر فرمان رسیده و کاملا محکم شود. در بعضی از مدل ها، در هنگام باز کردن، قفل درگیر بوده و نیازی به کلید برای بستن آن نیست. اما در برخی از مدل ها، شما باید قفل فرمان را در همان حالت فیکس نگه داشته و سپس با کلید، آن را قفل کنید.

آیا قفل فرمان از دزدیده شدن ماشین جلوگیری می کند؟

قفل فرمان به طور 100% ممکن است توانایی جلوگیری از سرقت خودرو را نداشته باش؛ اما قطعا ایمنی خودروی شما را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد. زمانی که شما از این ابزار استفاده می‌کنید، علاوه بر ثابت کردن فرمان و چرخ های خودرو، ناامنی ذهنی نیز برای سارقان ایجاد می‌کنید که خود این نکته نیز، باعث جلوگیری از سرقت خودروی شما می‌شود. چرا که سارقین، به دنبال سریع ترین راه برای سرقت خودرو بوده و در صورت مشاهده قفل فرمان، این سیگنال را دریافت می‌کنند که زمان زیادی را باید صرف باز کردن قفل فرمان کرده و همچنین ممکن است شما از قفل های دیگری روی خودرو استفاده کرده باشید و در نتیجه، ایمنی خودرو تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کند.

آیا قفل فرمان به فرمان خودروی من آسیب می رساند؟

این نکته، کاملا بستگی به نوع و جنس روکش قفل مورد نظر شما دارد. اگر از قفل هایی با جنس بدنه و روکش مرغوب استفاده کنید، آسیبی به خودروی شما وارد نمی‌شود. اما اگر مدل های ارزان و بی کیفیت این ابزار را خریداری کنید، ممکن است به مرور زمان باعث خوردگی و زدگی فرمان خودروی شما شود.

در صورت گم شدن کلید قفل فرمان چکار کنم؟

اگر می توانید کلید یدکی خود را پیدا کنید، ابتدا آن را امتحان کنید. اگر آن را هم گم کرده بودید قبل از انجام هر کار جدی مانند استفاده از اره برقی یا سوراخ کردن سیلندر قفل، با یک قفل ساز تماس بگیرید.

کدام نوع قفل فرمان بهتر است؟

هر قفل فرمانی که به اندازه کافی قوی ساخته شده باشد تا در برابر انواع دستکاری مقاوم باشد، به خوبی کار خواهد کرد، اما ما احساس می کنیم که قفل فرمان پدالی که به خوبی ساخته شده باشد، بسیار موثر است زیرامی‌تواند استفاده از فرمان و پدال شما را غیرممکن کند.

جمع بندی خرید قفل فرمان

امروزه سرقت خودرو توسط سارقین، امری است که ترس زیادی در دل صاحبین خودرو انداخته است و هرکسی، به دنبال راهی می گردد تا ایمنی خودروی خود را در مقابل این اتفاق ناگوار تامین کند. یکی از بهترین روش های جلوگیری از سرقت خودرو و تامین امنیت آن، استفاده از قفل فرمان است. این ابزار کاربردی علاوه بر ایمنی فیزیکی، باعث ایجاد ناامنی در ذهن سارقین شده و جلوی سرقت خودروی شما را می‌گیرد. این ابزار کاربردی انواع بسیار متنوعی داشته و همچنین خرید آن، مستلزم دانستن نکات مهمی است که همه این مطالب را در این مقاله از چی بگیر، به شما عزیزان آموزش دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
قفل فرمان و پدال و زاپاس قیمت انواع قفل فرمان و پدال و زاپاس