تبلت سامسونگ a8:بررسی تخصصی و قیمت تبلت سامسونگ tab a8

نقد و بررسی تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A8

به نظر می‌رسد سامسونگ دچار افراط شده و دستگاه‌های جدیدی را عرضه کرده که از همه نظر عالی هستند. یکی از این دستگاه‌ها، تبلت میان رده Galaxy Tab A8 است. با وجود آنکه برترین تبلت‌ های آنها سری جدید S8 هستند، A8 نیز تبلت مناسبی است.

اگر تبلتی می‌خواهید که قیمت نسبتاً ارزانی داشته باشد، بتواند اکثر بازی‌ها را به سهولت اجرا کند، صفحه نمایش بزرگی داشته باشد و در صورت استفاده متعادل از آن، یک روز کامل دوام بیاورد. پس آنچه که به آن علاقه‌مند خواهید شد، تهیه Galaxy Tab A8 سامسونگ است.

مشخصات فنی تبلت سامسونگ a8

مشخصات فنی 
سیستم عاملAndroid 11, One UI 3
صفحه نمایش10.5″ LCD (1200×1920) pixels
RAM4گیگابایت
CPUOcta-core (2×2.0 GHz Cortex-A75 & 6×2.0 GHz Cortex-A55)
پردازنده گرافیگیMali G۵۲ MP۲ GPU
باتری7040mAh
حافظه32GB, 64GB, 128GB
دوربین 8 MP (rear), 5 MP (front)
رنگخاکستری، نقره ایی،طلایی و صورتی
وزن508 گرم
ابعاد9.72 x 6.37 x 0.27 اینچ

جوانب مثبت و منفی تبلت سامسونگ a8

مزایا

  • دارای بدنه آلومینیومی براق و مستحکم؛
  • پشتیبانی از شارژ سریع 15 واتی؛
  • می‌تواند با یک بار شارژ، یک روز دوام بیاورد؛
  • عملکرد فوق‌العاده‌ای برای بازی و سایر جزئیات کیفی ارائه می‌دهد؛
  • دارای جایگاه اختصاصی کارت Micro SD

معایب

  • صدای بلندگو در ولوم‌های بالاتر، بسیار ضعیف است؛
  • دوربین‌ها قوی نیستند؛
  • شارژر همراه با تبلت، کند است.

بررسی تبلت a8

صفحه نمایش:

 این تبلت، پنل‌های OLED فوق‌العاده‌ مشهور سامسونگ را ندارد، اما با پنل FULL HD TFT عرضه می‌شود. بازتولید رنگ عالی است و کار با آن بسیار راحت و کاربر پسند است.

قیمت تبلت سامسونگ a8:

 می‌توانید تبلت‌های ارزان‌تری مانند Samsung Galaxy Tab A7 تهیه کنید، اما بررسی‌ها نشان داده که A8 ارزشمندتر است. این تبلت، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد، صفحه نمایش خوبی دارد و به عنوان یک وسیله سرگرمی عالی عمل می‌کند. برای اکثر مردم خرید خوبی است.

بلندگوها:

دارای 4 بلندگو با فناوری دالبی اتموس است. در‌حالی‌که روی کاغذ و بیشتر در زندگی واقعی نیز خوب به نظر می‌رسد، در حجم‌های بالاتر ممکن است پخش صدای خوبی نداشته باشد. بنابراین، اگر دوست دارید با صدای بلند به موسیقی گوش دهید، این را در نظر بگیرید.

دوربین تبلت سامسونگ tab a8:

 همواره دوربین‌های روی تبلت‌ها منطقا و به‌طور معناداری ضعیف بوده‌اند. بیشترین استفاده‌ از دوربین تبلت برای تماس ویدیویی است و در این راستا خیلی خوب کار می‌کند. با این حال، اگر می‌خواهید این تبلت را برای عکاسی بخرید، این کار را نکنید.

عمر باتری:

 این تبلت، دارای باتری بزرگ 7000 میلی‌آمپر ساعتی است تا بتوانید در تمام طول روز از آن استفاده کرد. برای این تحقیق، به مدت 4 ساعت به‌طور مداوم روی آن بازی Genshin Impact انجام شد، و بعد از آن هم باتری برای برخی از کارهای سبک باقی مانده بود.

ذخیره‌سازی:

 این تبلت در 3 شکل مختلف ذخیره‌سازی موجود است. بنابراین، مدل مورد نیاز خود را انتخاب کنید. توصیه می‌شود مدل 64 گیگابایتی را تهیه کنید و آن را با یک کارت حافظه SD با ظرفیت 128 گیگابایت ارتقا دهید.

طراحی در تبلت سامسونگ a8:

واقعاً خوب است که می‌بینیم سامسونگ بازی خود را با طراحی ارتقا می‌دهد و این با مدل A8 نشان داده می‌شود. در حالی که A8 قبلی کمی بد به نظر می رسید، A8 جدید شیک است و با طراحی کلی بهتر و لبه‌های گرد خوشایند، مدرن تر به نظر می‌رسد.

قابلیت حمل: 

تبلت‌ها به راحتی قابل حمل هستند. حتی می‌توان کیفی تهیه کرد تا حمل آن بسیار آسان‌تر شود و دوام کلی آن بهبود یابد.

مقایسه سامسونگ tab a 8 با 7Samsung Tabچه چیز جدیدی وجود دارد؟

تبلت جدید Samsung Galaxy Tab A8 نسبت به نسخه قدیمیSamsung Galaxy Tab A7 بسیار بهبود یافته و همه این تغییرات باعث تجربه بهتر تبلت می‌شود. در اینجا همه موارد جدید اضافه شده است:

  • دوام و طراحی بهبود یافته:A8 جدید شیک‌تر است، ظاهر بهتری دارد، کیفیت ساخت بهتری دارد و در کل استفاده از آن بهتر است.
  • باتری بزرگتر: چه کسی عمر باتری بیشتر را دوست ندارد؟
  • دوربین سلفی بهتر: A8 قدیمی یک دوربین 2 مگاپیکسلی دارد و مدل جدید دارای سنسور 5 مگاپیکسلی بزرگتر برای بهبود تماس ویدیویی است.
  • عملکرد بهبود یافته: ایده‌آل است که A8 جدید با پردازنده بهتر، دارای رم بیشتر و در کل عملکرد بهتری باشد.
  • نمایشگر بهتر:A8 جدید دارای یک پنل Full HD با بازتولید رنگ بهتر نسبت به A8 قدیمی با پنل میان رده TFT با وضوح 1280× 800 است.

تبلت Samsung Galaxy Tab A8 در مقابل Samsung Galaxy Tab A7؛ کدام تبلت بهتر است؟

بدیهی است که تبلت A8 برنده خواهد شد، اما تبلت A7 را نمی‌توان به طور کلی نادیده گرفت. تهیه تبلت A8 به دلیل ویژگی‌های و ارزش بیشتری که دارد، شدیداً توصیه می‌شود، اما اگر نمایشگر بهتری می‌خواهید و می‌توانید کمی از عملکرد آن بگذرید، A7 نیز خوب عمل می‌کند.

بنابراین در اینجا چند تفاوت کلیدی بین تبلت‌ها وجود دارد که باید بدانید:

  • تبلت A8 از A7 قدرتمندتر و برای بازی و سایر امور بهتر است. با این حال، اگر قرار است به طور روزمره از آن استفاده کنید و فقط نیاز به داشتن تجربه خوب از تماشای فیلم و انجام امور سبک دارید، A7 گزینه خوبی است.
  • قیمت تبلت A7 مشابه سایر تبلت‌ها است و اختلاف قیمت چشمگیری بین این مدل تبلت‌ها وجود ندارد. بنابراین، خریدن تبلت بهتری مثل A8 بسیار منطقی‌تر است.
  • تبلت A7 با وزن 476 گرم در مقایسه با تبلت 508 گرمی A8 سبک‌تر است.
  • با این حال، تصمیم‌گیری نهایی برای خرید، موضوعی کاملا شخصی است.
  • تبلت A7 دارای صفحه نمایش کمی بهتر و واضح‌تر از تبلت A8 است اما در کل با هم مطابقت دارند، و همچنین هر دو قادر به پخش ویدئوهای آنلاین، آن هم با وضوح Full HD هستند.
دستگاه تبلت سامسونگ تب a8تبلت سامسونگ تب a7
سیستم عامل Android 11, One UI 3Android Q
cpuOcta-core (Cortex-A55)Snapdragon 662
پردازنده گرافیکیMali G52 MP2Adreno 610
RAM3/4 GB3 GB
حافظه32GB, 64GB, 128GB32GB, 64GB
باتری 7,040mAh7040mAh
صفحه نمایش10.5″ LCD (1200×1920)10.4″ WXGA+ (2000 x 1200)
ابعاد 9.72 x 6.37 x 0.27 اینچ9.75 x 6.20 x 0.28 اینچ

تبلت Samsung Galaxy Tab A8 برای چه کسانی مناسب است؟

اگر کاربر روزمره و معمولی هستید که ویدیوهای زیادی در یوتیوب، و یا کلا فیلم را تماشا می‌کنید و از گوش دادن به موسیقی لذت می‌برید، تبلت A8 برای شما مناسب است.

و اگر بازی‌های سبک انجام می‌دهید، طراحی می‌کنید، یا برای دانشگاه یا مدرسه به تبلت نیاز دارید، تبلت A8 نیز انتخاب فوق‌العاده‌ای خواهد بود.

با این حال، اگر به بازی، ویرایشگری حرفه‌ای ویدیو، کار با برنامه‌های حرفه‌ای عکاسی و طراحی علاقه‌ دارید، تبلت A8 برای شما مناسب نیست. در عوض، توصیه می‌شود تبلت S8 را به خاطر عملکرد بهتر، پشتیبانی از S Pen و ویژگی‌های حرفه‌ای بیشتری که تبلت A8 فاقد آن است، تهیه کنید.

شما باید تبلت A8 را بخرید اگر:

  • دانش‌آموز هستید و به یک دستگاه یادداشت‌برداری اولیه نیاز دارید؛
  • کتاب‌های الکترونیکی زیادی می‌خوانید؛
  • برای فیلم یا نمایش تلویزیونی به تبلت نیاز دارید؛
  • یک تبلت برای بازی و امور سبک می‌خواهید.

تبلت Samsung Galaxy Tab A8 چند ساله است؟

تبلت Samsung Galaxy Tab A8 در 17 ژانویه 2022 (۲۷ دی ۱۴۰۰) منتشر شد. بسیار جدید است و تضمین می‌شود که حداقل 3 به‌روز رسانی سیستم عامل اصلی را داشته باشد. بنابراین، خیالتان راحت باشد که این تبلت برای حدود پنج سال پشتیبانی می‌شود و ارزش زیادی برای کسی که به دنبال خرید آن است، ارائه می‌کند.

آیا تبلت Samsung Galaxy Tab A8 دو سیم کارته است؟

خیر، فقط می‌توانید از یک سیم کارت در تبلت A8 جدید استفاده کرد. از تمام باندهای شبکه - GSM / HSPA / LTE - پشتیبانی می‌کند. اما، نمی‌توانید از 5G روی آن استفاده کنید و فقط می‌توانید سریع‌ترین سرعتی را که یک شبکه 4G می‌تواند ارائه دهد، دریافت کنید. با این حال، 4G هنوز یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای استفاده است و 5G به زودی در همه جا در دسترس نخواهد بود.

تبلت Samsung Galaxy Tab A8 با تبلت S8 چه تفاوت‌هایی دارد؟

تبلت S8 دستگاهی بسیار قدرتمندتر، گران قیمت و توانمندتر از تبلت A8 است. تبلت S8 با جدیدترین تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1، صفحه نمایش OLED زیبا، اندروید 12 و سرعت به‌روز رسانی ملایم 120 هرتز عرضه می‌شود. با این حال، تبلت A8 بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است و تجربه‌ای عالی برای دانش‌آموزان و افرادی که بودجه محدودی دارد، ایجاد می‌کند. در مقایسه با تبلت S8 دارای یک CPU میان رده، نمایشگر نسبتا مناسب و عملکرد متوسطی است.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
تبلت قیمت انواع تبلت