لیست وسایل مورد نیاز برای نگهداری از سگ و گربه (حیوانات خانگی)

آیا حیوانات خانگی را دوست دارید و می‌خواهید از یک حیوان خانگی  نگهداری کنید؟

یک حیوان خانگی در ازای حضور، زیبایی و همراهی از حمایت صاحب خود برخوردار می‌شود. از جمله نمونه‌هایی از بهترین و بی دردسرترین حیوانات خانگی می‎‌توان به سگ، گربه، همستر... اشاره کرد. اما برای نگهداری حیواناتی مانند گربه و سگ در آپارتمان به چه چیزهایی نیاز داریم؟ در این مقاله شما را با مزایای نگهداری حیوان خانگی و وسایل مورد نظر برای نگهداری از آنها آشنا می‌کنیم. 

خرید وسایل مورد نیاز نگهداری سگ در آپارتمان


در ادامه بخوانید : غذای خشک سگ: همه چیز درباره خرید غذای خشک سگ و توله سگ


در ادامه بخوانید : خرید و قیمت بهترین ماشین اصلاح موی حیوانات (پرفروش ترین)

مزایای داشتن حیوان خانگی:

حیوان خانگی از شما محافظت می‌کند :

  • با وجود یک سگ همیشه ایمن هستیم. در واقع یک سگ همیشه در صورت خطر از صاحب خود محافظت می‌کند. حتی عمل ساده‌ی پارس کردن به شما اجازه می‌دهد که درخواست کمک کنید.

داشتن حیوان خانگی مانع از بروز افسردگی و تنهایی می‌شود:

  • افسردگی نوعی اختلال روانی است که افراد زیادی در سرتاسر جهان از آن رنج می‌برند. این اختلال ریشه در تنهایی دارد. طبق تحقیقات دانشگاهی ثابت شده است که داشتن حیوان خانگی اضطراب و افسردگی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و به این افراد کمک می‌کند که زندگی بهتری داشته باشند.

حیوانات خانگی در رشد کودک نقش عمده‌ایی دارند:

  • با نزدیکتر بودن به یک سگ یا گربه یا هرحیوان خانگی دیگری کودکان بیشتر درگیر وقایع زندگی می‌شوند. وقتی یک کودک از یک حیوان خانگی نگهداری می‎‌کند باعث ایجاد اعتماد‌به‌نفس در کودک شده و همچنین کودک مهربانی و محبت کردن را می‌آموزد. که این در رشد روحی و روانی کودک نقش اساسی دارد.

داشتن حیوان خانگی به شکل بدنی ما کمک می‌کند :

  • داشتن حیوان خانگی در سلامت جسمی ما نقش عمده‌ایی دارد. صاحب سگی که حیوان خود را هر روز برای قدم زدن بیرون می‌برد در واقع هر روز یک ورزش روتین را انجام می‌دهد. این باعث سلامت جسمی و روحی فرد می‌شود.

اما در کنار همه‌ی این مزایا باید به این نکته توجه شود که این حیوانات به توجه و مراقبت خاص و زیادی احتیاج دارند. اگر تصمیم دارید که به زودی یک حیوان خانگی را مهمان خانه‌ی خود کنید باید بدانید که با توجه به نوع حیوان خانگی به وسایل خاصی نیاز دارید. در این مقاله از سایت چی بگیر سعی کرده‌ایم تا شما را با وسایل مورد نیاز برای نگهداری از حیوانات خانگی آشنا کنیم با ما همراه باشید:

برای نگهداری حیوان خانگی به چه وسایلی نیاز داریم؟

  • غذا،ظرف غذا و آب
  • وسایل نظافت(شامپو،شانه،برس،ناخن‌گیر...)
  • باکس حمل و نقل
  • قلاده 
  • قفس برای پرندگان،همستر...
  • خانه و مخفیگاه

در زیر شما را با برخی از پرکاربردترین وسایل مربوط به نگهداری حیوانات و نحوه‌ی خرید آنها آشنا می‌کنیم:

دستکش ماساژ و جمع کننده موی حیوانات یک وسیله بسیار کاربردی برای کسانی که در خانه از حیواناتی مثل سگ و گربه نگهداری می‌کنند. قابل استفاده برای جمع کردن موی حیوانات و هم‌چنین ماساژ دادن آنها است.

وزن این قلاده 200 گرم است. جنس آن از چرم طبیعی است. دارای 6 میخ برنجی می‌باشد. بسیار زیبا و دارای حلقه‌‌ی جوشی است.

غذای خشک سگ با وزن 10000گرم از برند نوتری‌پت می‌باشد. دارای 18ماده‌ی اولیه، پروتئین، گوشت‌مرغ، گوشت‌قرمز، پودراستخوان‌، تخم‌مرغ... می‌باشد. با ارزش غذایی بالا. یک گزینه‌ی مناسب برای همه‌ی  کسانی که حیوان خانگی آنها سگ است و به سلامت او اهمیت می‌دهند.

یک غذای گربه‌ی لذیذ برا ی حیوانات دوست‌داشتنی شما. این غذای گربه بسیار مقوی و سالم است. با وزن 7کیلوگرم با بوی خوبی که دارد حیوان را به راحتی جذب می‌کند. یک گزینه‌ی بسیار مناسب برای گربه‌ها می‌باشد.

این ماشین اصلاح حیوانات با وزن 640گرم مناسب برای کوتاه کردن موی سگ و گربه می‌باشد. ضدزنگ است و دارای نمایشگر LED، با موتور قدرتمند یک گزینه‌ی عالی برای نظافت حیوانات خانگی می‌باشد. هم‌چنین دارای 4 سایز شانه است.

افرادی که در خانه از حیوانات نگهداری می‌کنند، مطمئنا با عواملی مانند آکنه و شپش روبه‌رو می‌شوند. برای جلوگیری از بروز این عوامل لازم است که موی حیوانات هر دو هفته یکبار شستشو داده شود. همچنین استفاده از یک شامپوی ضدحشرات برای آنها بسیار ضروری است به خصوص اگر حیوان را هر روز بیرون می‌برید. این شامپو برای همه‌ی حیوانات مناسب است و دارای خاصیت ضد انگل می‌باشد. باعث شادابی پوست و موی حیوانات شده و از گره خوردن آن جلوگیری می‌کند.

عرض بند این قلاده 2 سانتیمتر است و از جنس بسیار مرغوبی تهیه شده است. طول بند آن بلند است و به حدود 120 سانتی‌متر می‌رسد. مناسب برای همه‌ی نژادهای سگ می‌باشد.

یک قلاده‌ی سبک . زیبا با وزن 8 گرم و بلندی 1/30سانتی‌متر. هم‌چنین قابلیت تنظیم کردن سایز دور گردن را دارد. مناسب برای انواع گربه‌ها و سگ‌های کوچک است.

جنس این جعبه از چرم مصنوعی است. باز و بسته شدن آن بوسیله‌ی زیپ است. مناسب برای حمل و نقل سگ و گربه می‌باشد. وزن آن در حدود 1250 گرم است.

یک وسیله‌ی بسیار ضروری برای افرادی که حیوان خانگی دارند. این زیرانداز 5 لایه است با پودر جاذب آنتی‌باکتریال قدرت جذب بالایی دارد. هم‌چنین این پودر ضدبو است و از بروز عفونت جلوگیری می‌کند. بسیار با کیفیت و مقرون به صرفه است.


در ادامه بخوانید : راهنمای خرید بهترین قفس برای پرندگان زینتی/ قیمت روز


در ادامه بخوانید : باکس سگ و گربه: خرید و قیمت باکس و کیف حمل حیوانات

سخن آخر: صاحب حیوان خانگی باید به این نکته دقت کند حال که آنها را از طبیعت و خانه‌ی اصلی خود دور کرده است لازم است که لوازم آسایش و راحتی آنها را فراهم کند. شاید در نگاه اول بگویید که جز غذا و بهداشت به چیز دیگری احتیاج ندارند، اما آنها هم مانند هر موجود زنده‌ی دیگری به بسیاری از لوازم حتی اسباب‌بازی و امثال آن نیاز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
بهداشت، مراقبت و نگهداری حیوانات قیمت انواع بهداشت، مراقبت و نگهداری حیوانات