تبلت دانش آموزی: معرفی بهترین تبلت مناسب کودکان و دانش آموزان

نکات مهم برای خرید بهترین تبلت دانش آموزی:

امروزه که یادگیری اغلب دانشجویان و دانش آموزان از راه دور و آموزش در خانه است. انتخاب یک تبلت خوب از اهمیت بالایی برخوردار است. تبلت‌ها باریک و سبک هستند و می‌توانند بدون هیچ مشکلی حمل شوند و اغلب عمر باتری خوبی دارند. بنابراین می توانید بدون نگران از تبلت استفاده کنید. 

تبلت ها و آیپدهای اندرویدی به هزاران برنامه دسترسی دارند که برای استفاده دانش آموزان مناسب است. همچنین تبلت‌های ویندوزی نیز وجود دارند که ویندوز 10 را اجرا می‌کنند و این بدان معناست که تقریباً می‌توانید هر برنامه‌ای را که نیاز دارید، مانند Microsoft Office یا Adobe Photoshop، اجرا کنید.

یک تبلت خوب می‌تواند بخشی همه‌کاره در انبار مهمات فناوری شما باشد و به شما کمک می‌کند بسیاری از کارهای مشابهی که با لپ‌تاپ انجام می‌دهید مانند گشتن در وب‌سایت‌ها، دریافت ایمیل و مشاهده ویدئو را حتی راحت‌تر از لپ‌تاپ انجام دهید. مطمئناً با لپ‌تاپ هم می‌توانید روی کاناپه خودتان بنشینید و کارهایتان را انجام دهید، اما این کار با تبلت خیلی راحت‌تر است.

اما در مورد تبلت‌ ­ها تنوع قیمت خیلی بالا است، یعنی شما از حدود 2 تا 30 میلیون تومان می‌توانید یک تبلت پیدا کنید که این انتخاب را کمی سخت می‌کند. ممکن است هزینه زیادی بپردازید و وسیله‌ای بخرید که امکاناتی بیش از نیاز شما داشته باشد یا حتی طریقه استفاده از آن امکانات را ندانید. اگر هزینه کمی بپردازید هم ممکن است تبلتی بخرید که با نیازهای شما سازگار نباشد، برای مثال صفحه‌نمایش کوچک، حافظه داخلی کم یا دوربین‌های ضعیف. برای دیدن مدل‌‌های  تبلت ارزان مناسب برای دانش آموزان کلیک کنید.

iPad Mini انتخاب ما برای، بهترین تبلت دانش آموزی است. طراحی زیبا و عملکرد عالی دارد. اندازه کوچک این آیپد باعث نشده که اپل عملکرد خود را کاهش دهد. و همچنین این تبلت یک وب کم عالی دارد. برای این روزها که که بیشتر کلاس‌های مدرسه و دانشگاه از راه دور تشکیل می‌شود وب کم خوب می‌تواند یک مزیت اصلی باشد. 

صفحه نمایش این تبلت بسیار عالی است و با قلم Apple Pencil سازگار است. که آن را به یک انتخاب عالی برای دانش آموزان خلاق تبدیل می‌کند. 

آیپد پرو 12.9 (2021) بهترین تبلتی است که اپل تا به حال ساخته است و اگرچه برای بسیاری از دانش آموزان بهترین تبلت نخواهد بود، اما به دلیل قیمت بسیار بالا، سرمایه گذاری ارزشمندی برای هرکسی است که به دنبال یک دستگاه قدرتمند است. تبلت برای مطالعه و کار طراحی شده است. این تبلت می‌تواند سالها برای شما دوام بیاورد و می‌تواند یک جایگزین عالی برای لپ تاپ باشد.

iPad Pro 12.9 دارای صفحه نمایش مینی LED، نرخ تازه سازی 120 هرتز و رزولوشن 2048 در 2732 است. این صفحه نمایش بهترین صفحه‌ای است که در یک تبلت دیده‌ایم. عملکرد فوق العاده، طراحی آلومینیومی عالی و پشتیبانی از قلم Apple Pencil 2 را اضافه کنید و یک تبلت واقعاً استثنایی به ویژه برای دانشجویانی که در دوره هایی که نیاز به دستگاه های قدرتمندی مانند دوره های ویرایش ویدئو و دیجیتال دارند، بدست آورید. اما ممکن است برای دانش‌‌آموزان انتخاب مناسبی نباشد به علت قیمت بالایی که دارد. 

samsung Galaxy Tab S6 Lite یک تبلت اندرویدی درخشان برای دانش آموزان است زیرا یک دستگاه برتر بدون برچسب قیمت زیاد ارائه می‌دهد. این تبلت یکی از مقرون به صرفه ترین تبلت های موجود در این لیست است و نسخه ارزان تری از Galaxy Tab S6 است. برخلاف بسیاری از تبلت‌ها که در اینجا وجود دارد، این تبلت دارای قلم است. S-Pen یک قلم کاملا مناسب است و اگرچه نمی‌تواند با برخی از قلم‌های پیشرفته موجود رقابت کند، اما برای یادداشت برداری بسیار مناسب است.

هواوی در حال تبدیل شدن به یک نیروی فزاینده چشمگیر در دنیای تبلت است و شاید MatePad Pro بهترین تبلت هواوی باشد. این گوشی قدرتمند و شیک است، دارای صفحه نمایش 10.8 اینچی و عمر باتری بالا است.

اگر از طرفداران MatePad Pro هستید این تبلت یک جایگزین خوب برای تبلت‌های گران قیمت است. با این حال، باید اشاره کنیم که در حالی که Android را اجرا می کند، به فروشگاه برنامه Google Play یا سایر برنامه های Google دسترسی ندارد. در عوض، جایگزین‌های هواوی دارد، و در حالی که بسیاری از آنها کار فوق العاده‌ای انجام می‌دهند، برخی از افراد ممکن است از یافتن برنامه های مورد علاقه خود ناامید شوند. بنابراین قبل از خرید به خوبی تحقیق کنید.


مشخصات
RAM4 گیگابایت
حافظه داخلی64 گیگابایت
اندازه صفحه نمایشبین ۱۰ تا ۱۳ اینچ
بلوتوثA۲DP, LE
پیشتیبانی از سییم کارتیک عدد
سیستم عاملAndroid ۱۱
حسگرهاقطب‌نما (Compass)
شتاب‌سنج (Accelerometer)
مجاورت (Proximity)
ژیروسکوپ (Gyro)
قابلیت مکالهدارد
مشخصات باتریباتری از نوع لیتیوم-پلیمر با میزان ظرفیت ۷۰۴۰ میلی‌آمپر‌ساعت
رزولوشن دوربین8 مگاپیکسل
مکان یابیA-GPS
GLONASS
GPS
BDS
GALILEO

مشخصات
RAM2 گیگابایت
حافظه داخلی32 گیگابایت
اندازه صفحه نمایش10 تا 13 اینچ
پشتیبانی از سیم کارتیک سیم کارت
درگاه ارتباطیUSB Type-C
حسگرهاژیروسکوپ (Gyro)
شتاب‌سنج (Accelerometer)
قطب‌نما (Compass)
فناوری ارتباطیOTG
Wi-Fi
بلوتوث
رادیو
سیستم عاملAndroid
قابلیت مکالمهدارد
مشخصات باتری۴۸۵۰mAh Li-Po

معیارهای انتخاب بهترین تبلت دانش آموزی

راهنمای خرید و قیمت بهترین برند تبلت

همه مدل‌ها قابلیت اتصال WiFi دارند و اکثر آن‌ها دارای وب کم و قابلیت GPS هستند. برخی از مدل‌ها دارای اتصال 4G LTE داخلی هستند که به شما امکان می‌دهد در صورت خارج شدن از محدوده WiFi به اینترنت وصل شوید.

سیستم‌عامل تبلت

در بحث تبلت‌ iOS اپل و اندروید گوگل بهترین هستند. در حال حاضر تبلت‌ ویندوزی کمتری نسبت به گذشته در دسترس است، اما مایکروسافت هنوز سری دستگاه‌های Surface خود را به بازار عرضه می‌کند. قابلیت‌های تبلت تا حد زیادی توسط سیستم‌عامل آن تعیین می‌شود. همانند کامپیوترها، ارتقاء سیستم‌عامل نسبت به سیستم‌عامل نصب‌شده روی تبلت در کارخانه، قابلیت‌ها و دسترسی به جدیدترین برنامه‌ها را افزایش می‌دهد، همچنین امنیت را نیز افزایش می‌دهد.

پورت‌ های تبلت

ذخیره‌سازی در بسیاری از تبلت‌ ها را می‌توان با استفاده از کارت حافظه افزایش داد، البته تعداد کمی از آن‌ها می‌توانند درایوهای فلش USB را بخوانند. iPad هیچ شکاف کارت حافظه‌ای ندارد، اما آداپتورهایی با قیمت حدود 50 هزار تومان برای اتصال درایوهای فلش در بازار در دسترس هستند.

قابلیت چاپ

اکثر تولیدکنندگان چاپگر، اپلیکیشن‌هایی طراحی کرده‌اند که امکان چاپ از طریق WiFi تبلت‌های iPad و Android را فراهم می‌کند.

بهترین اندازه تبلت دانش آموزی

ما متوجه شدیم که صفحه‌نمایش مربعی iPad برای استفاده طولانی‌مدت بسیار راحت‌تر هستند. صفحه‌های مستطیل شکل مانند آن‌هایی که نسبت 16:9 به‌صورت افقی دارند، دید وسیع‌تری در هنگام تماشای ویدئو و فیلم به ما می‌دهند.


در ادامه بخوانید : معرفی بهترین مدل تبلت سامسونگ و اپل (قیمت روز)

وای فای برای اکثر افراد کافی است

مدل‌های که فقط به وای فای متصل می‌شوند نسبت به مدل‌هایی که از داده تلفن همراه استفاده می‌کنند، هزینه کمتری دارند و همینطور استفاده از اینترنت همراه هزینه دیگری را به صورتحساب ماهانه تلفن همراه شما اضافه می‌کند. به خاطر داشته باشید که بسیاری از برنامه‌های موبایل به شما امکان می‌دهد سرویس اینترنت تلفن همراه تلفن هوشمند خود را از طریق تبلت خود به اشتراک بگذارید، اما ممکن است گران‌تر باشند..

خبر خوب اینکه دوستان ما گزارشی تهیه‌کرده‌اند که می‌تواند به شما در خرید تبلت کمک کند. در ادامه پاسخ سؤالاتی که ممکن است هنگام خرید از خودتان بپرسید را پاسخ می‌دهد.

خرید و قیمت بهترین تبلت دانش آموزی

آیا قابلیت حمل تبلت از اولویت‌های شما است؟

بیشتر تبلت‌های با صفحه‌نمایش 8 اینچی (حدود 20 سانتی‌متر) یا کوچک‌تر وزنشان کمتر از 450 گرم است. بسیاری از آن‌ها خیلی نازک هستند. عمر باتری برخی از تبلت‌های با این اندازه، حدود 15 ساعت یا کمی بیشتر است.

بودجه شما برای خرید تبلت چقدر است؟

شما می‌توانید یک تبلت عالی 7 تا 8 اینچی (17 تا 20 سانتیمتر) با قیمت کمتر از 5 میلیون تومان بخرید. تبلت‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر قیمت بیشتری هم دارند؛ اما تبلت‌های بسیار خوب 10 اینچی (25 سانتیمتر) با قیمت حدود 7 میلیون هم در بازار پیدا می‌کنید.

آیا یک تبلت همه‌ فن‌حریف می‌خواهید؟

اگر می‌خواهید متن‌های موردنظرتان را راحت‌تر بخوانید، فیلم ببینید، متن خودتان را با صفحه‌کلید جداگانه تایپ کنید و از اپلیکیشن‌های استاندارد و مفید استفاده کنید، باید به سراغ تبلت‌های بزرگ‌تر و با اندازه عمر باتری 12 ساعت بروید. مدل‌های رده پایین‌تر iPad اپل که اوایل سال 2020 هم به‌روزرسانی شد و دارای صفحه‌نمایش 10.2 اینچی (حدود 26 سانتیمتر) ترکیب خوبی از عملکرد و ویژگی‌های خاص ارائه می‌کند، اما تبلت‌های دیگر ویژگی‌هایی مانند شکاف کارت حافظه جانبی برای افزایش فضای ذخیره‌سازی فایل‌هایی مانند فیلم و عکس دارند که iPad ندارد. در حال حاضر اکثر مدل‌های آیپد از قلم‌های Apple Pencil استفاده می‌کنند که برای خلق طرح‌های دیجیتالی و یادداشت‌برداری دست‌نویس به کار می‌رود؛ هرچند ممکن است خرید این قلم‌ها هزینه‌ای اضافی بر قیمت اصلی تبلت برای شما ایجاد کند.

آیا شما کتاب‌ خوان حرفه‌ای هستید؟

اگر می‌خواهید تنها کارهایی مانند مطالعه کتاب‌های الکترونیک، مشاهده فیلم و ویدئو یا گشت‌وگذار در وب‌سایت یا استفاده از تبلت برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید، می‌توانید انواع مدل‌های آمازون را بررسی کنید. تبلت‌های آمازون از حدود قیمتی 2 میلیون تومان شروع می‌شود. صفحه‌نمایش بزرگ‌تر برای خواندن کتاب یا مجلات الکترونیک مناسب‌تر است، اما بااینکه حمل تبلت‌های با صفحه‌نمایش کوچک‌تر راحت‌تر است اما برای مطالعه همچنان خوب است. صفحه‌نمایش این برند دارای بالاترین وضوح نیستند اما اگر بیشتر برای مطالعه از آن‌ها استفاده می‌کنید، چندان متوجه اختلاف آن نمی‌شوید.

آیا تبلت می‌خواهید که لپ‌تاپ هم بشود؟

خط تولید دستگاه‌های سرفیس مایکروسافت را می‌توان هم تبلت و هم لپ‌تاپ دانست. مایکروسافت صفحه‌کلید جداگانه برای تبلت‌های خود طراحی کرده که به‌نوعی یک قالب محافظ هم هست، اما به‌صورت جداگانه فروخته می‌شود که حداقل باید 2 میلیون تومان برای خرید یک کیبورد مناسب پایین‌ترین مدل Surface GO هزینه کنید. اگر صفحه‌کلید را به آن وصل کنید کار لپ‌تاپ را برای شما انجام می‌دهد و اگر از آن جدا کنید تبدیل به تبلت می‌شود.

آیا تبلت را برای کودک خود می‌خواهید؟

والدین برای کنترل فرزندان خود می‌توانند از فیلترهای مخصوص کودکان استفاده کنند. تبلت‌هایی مانند Amazon Fire و Walmart Onn Proبه والدین این امکان را می‌دهند که پروفایل‌هایی را برای کودکان خود بسازند که دسترسی آن‌ها به اپلیکیشن‌ها را محدود کند.

اگر قصد خرید تبلت را برای کودکان دارید به نکات زیر دقت کنید

راهنمای خرید تبلت برای بچه ها

چند نکته هست که باید هنگام خرید تبلت برای کودکان حتماً در نظر داشته باشید.

سن کودک

درحالی‌که تبلت‌های معمولی برای بسیاری از کودکان بزرگ‌تر مناسب است، برخی از برندها مدل‌های مختلف تبلت ارائه می‌دهند که برای کودکان کوچک‌تر در نظر گرفته‌شده است. این تبلت‌ها دارای ویژگی‌هایی مانند کنترل گسترده والدین است که به شما امکان می‌دهد کارهایی مانند مسدود کردن دسترسی به برخی اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های خاص انجام دهید و محتوای قابل‌دسترسی را با پرداخت هزینه اضافی تنظیم کنید.

پروفایل چندگانه

اگر قصد دارید که یک تبلت برای بچه‌های خود بخرید که به‌صورت مشترک از آن استفاده کنند، می‌توانید برای هرکدام یک پروفایل ایجاد کنید. به‌این‌ترتیب والدین می‌توانند مطمئن شوند که هر کودک متناسب با سن خود به محتوای موردنظر دسترسی دارد.

عمر باتری در تبلت کودکان

اگر قصد دارید حین حرکت یا سفر از تبلت استفاده کنید، مطمئن شوید که باتری آن به‌اندازه کافی دوام می‌آورد تا فرزندانتان را مشغول کند. بهتر است به دنبال عمر باتری 7 تا 9 ساعته باشید.

بهترین برند تبلت برای کودکان:

Acer تبلت

تبلت‌های Iconia ایسر، تبلت‌های اندرویدی مقرون به صرفه‌ای هستند، برای مثال Acer Iconia One 10 یک تبلت 10 اینچی (25 سانتی‌متری) است که می‌توان آن را با 3 میلیون تومان خرید. البته همکاران ما متوجه شده‌اند که صفحه‌نمایش آن کمی تار است و عمر باتری آن بسیار کوتاه و کمی کمتر از 7 ساعت می‌باشد.

Amazonتبلت

تبلت‌های Fire مبتنی بر سیستم‌عامل Fire در مدل‌های 7، 8 یا 10 اینچی (تقریباً معادل 17- 20- 25 سانتی‌متر) با قیمتی رقابتی عرضه می‌شوند. مشترکین Amazon Prime، با پرداخت 119 دلار در سال، به محتوای اضافی مانند فیلم، نمایش شبکه‌های تلویزیونی و کتاب دسترسی دارند. فروشگاه برنامه‌های آن توسط آمازون اداره می‌شود. این تبلت‌ها دارای رابط کاربری سفارشی آمازون هستند. همین‌طور آمازون دارای دو مدل، یکی 7 و دیگری 8 اینچی است که برای کودکان طراحی‌شده است. آن‌ها دارای یک قاب ناهموار و دو سال ضمانت هستند: اگر فرزند شما به هر دلیلی تبلت را خراب کرد، می‌توان آن را به‌صورت رایگان تعویض کرد.

Apple تبلت

مجموعه تبلت‌های اپل در حال حاضر شامل iPad Pro پیشرفته است که در مدل‌های 10.5 و 12.9 اینچی (26.67 و 32.76 سانتیمتر)، آیپد 9.7 اینچی و آیپد مینی 4 که دارای صفحه‌نمایش 7.9 اینچی در بازار موجود هستند. علاوه بر اندازه صفحه‌نمایش تا حد زیادی از نظر قدرت این تبلت‌ها متفاوت‌اند: آیپد پرو دارای سریع‌ترین تراشه تبلت اپل و دارای روکش پیشرفته ضد تابش نور و همین‌طور پشتیبانی از قلم معروف به Apple Pencil است. مدل‌های قدیمی‌تر و ارزان‌تر را می‌توان به‌راحتی در اینترنت یافت. همه iPad ها با سرویس 4G در دسترس هستند.

Lenovo تبلت

تبلت‌های Lenovo جز تبلت‌های میان رده خوب هستند؛ ارزان‌تر از تبلت‌های رده‌بالای سامسونگ اما با انعطاف‌پذیری کامل سیستم‌عامل Android، برخلاف تبلت‌های Fire Amazon که شما را با سیستم‌عامل Fire OS محدود می‌کند. آن‌ها در نسخه‌های 8 و 10 اینچی (20 و 25 سانتی‌متری) عرضه می‌شوند.

Samsung تبلت

سامسونگ همیشه تبلت اندرویدی با بالاترین رتبه، Galaxy Tab را ارائه کرده است. درحالی‌که گران‌تر از بسیاری از تبلت‌های دیگر اندرویدی است، اگر می‌خواهید انعطاف‌پذیری سیستم‌عامل اندورید را داشته باشید اما وضوح صفحه‌نمایش، عمر باتری طولانی و سرعت پردازنده سریع iPad را در اختیار خود درآورید، احتمالاً سامسونگ انتخاب مناسبی برای شما باشد.

Walmart Onn تبلت

Onn، برند الکترونیکی و برچسب خصوصی Walmart، در تولید تبلت‌های والمارت است. آن‌ها تقریباً مانند دیگر تبلت‌هایی که در رده قیمتی 2 تا 3 میلیون تومان هستند، از جمله Amazon Fire، ممکن است انتخاب خوبی برای مشتریانی باشد که فقط می‌خواهند وبگردی کنند، از رسانه‌های اجتماعی استفاده نمایند و فیلم را تماشا کنند.


در ادامه بخوانید : تبلت لنوو، مقایسه، قیمت و مشخصات بهترین تبلت لنوو( پرفروش ترین)


در ادامه بخوانید : بهترین تبلت سامسونگ در سال 2022

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.